În noaptea de sâmbătă spre duminică au început să circule trenurile dintre Gara de Nord și Aeroport, iar biletul costă 4 lei pentru călătoria care durează între 20 și 25 de minute. Din cauza unor probleme tehnice ale CFR Infrastructură în zona Mogoșoaia au apărut dimineața și întârzieri de 35-45 de minute, ceea ce nu sună deloc bine pentru un tren către aeroport. Este a doua linie de cale ferată deschisă în trei decenii în România, după cei 5 km dintre Golenți și podul Noua Europă de lângă Calafat (dați în folosință acum șase ani).
Problemele apărute sunt legate de Mogoșoaia și țin si de planificarea trenurilor, fiindcă pe 16 km traseul spre Otopeni este comun cu cel al magistralei Bucuresti - Galați pe care circulă trenuri de lungă distanță.
UPDATE 10.50 CFR Infrastructură spune că au fost ”probleme tehnice neprevăzute”, promite că le va remedia și îți cere scuze
UPDATE 10.15 Din cauza problemelor și trenurile de lung parcurs au avut întârzieri. De exemplu, un tren Galați – București a întârziat 50 de minute, la fel și unul care venea de la Slobozia. Practic a fost dată peste cap circulația și pe magistrala 700 București - Galați
UPDATE 10.00 Din cauza problemelor trenul care a plecat la 8.35 din Gara de Nord a ajuns după 33 de minute la Otopeni, așteptând alte trenuri la Mogoșoaia. Călătoria ar fi trebuit să dureze 20 de minute.
UPDATE 08.50 Trenul de 08.16 a ajuns de fapt la 08.45 în Gara de Nord
UPDATE 08.30 Circulația este deja afectată de întârzieri, probabil din cauza unor probleme de semnalizare ale CFR Infrastuctură. Trenul care trebuia să sosească la ora 08.16 la Gara de Nord va ajunge cu 30 de minute mai târziu. Din cauza acestei întârzieri, toate celelalte trenuri vor întârzia.
------------------------------
Traseul pe scurt, în paranteză distanța față de stația de plecare
București Nord - Pajura (5,4 km) - Depoul București Triaj ( 8 km) - Parc Mogoșoaia (11,1 km) - Mogoșoaia (13,1 km) - Racord Aeroport T1 (16 km) - Patinoar PO punct oprire (18,2 km) - Aeroport Henri Coandă T1 (18,9 km). Trenurile care nu opresc nicăieri pe traseu fac 20 de minute, cele care vor opri la Parc Mogoșoaia și Patinoar vor face cel puțin 23 de minute, dar deocamdată toate trenurile parcurg traseul fără vreo oprire intermediară.
Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 80 km/h, iar pe porțiunea Mogoșoaia - Racord limita este de 100 km/h.
Trenurile pleacă de la Gara de Nord către Otopeni la următoarele ore, în paranteză fiind operatorul.
0.30 (RT) 1.10 (CFR), 1.50 (RC), 3.10 (RC), 3.50 (CFR), 4.30 (RC), 5.10 (CFR), 5.50 (CFR), 6.30 (CFR), 7.10 (CFR), 7.50 (CFR), 8.35 (CFR), 9.10 (CFR), 9.50 (RC) 10.30 (TFC), 11.10 (RC), 11.50 (TFC), 12.30 (RC), 13.10 (TFC), 13.50 (RC), 14.30 (CFR), 15.10 (CFR), 15.50 (CFR), 16.30 (CFR), 17.10 (CFR), 17.50 (CFR), 18.30 (CFR), 19.10 (CFR), 19.50 (CFR), 20.30 (CFR), 21.10 (CFR), 21.50 (RC), 22.30 (CFR), 23.10 (RC), 23.50 (CFR).Toate trenurile fac 20 de minute, cu excepția unui singur tren, R 10721 la CFR Călători (15.10 - 15.35), 25 de minute.
Trenurile pleacă de la Otopeni la următoarele ore:
0,31 (CFR),1.11 (RC), 1.51 (CFR), 2.31 (CFR), 3,11 (TFC), 3.51 (RC), 4.31 (CFR), 5.11 (RC), 5.51 (CFR), 6.31 (CFR), 7.11 (CFR), 7.51 (CFR), 8.24 (CFR), 9.11 (CFR), 9.51 (CFR), 10.31 (RC), 11.11 (TFC), 11.51 (RC), 12.31 (TFC), 13.11 (RC), 13.51 (TFC), 14.31 (RC), 15.18 (CFR), 15.51 (CFR), 16.31 (CFR), 17.11 (CFR), 17.51 (CFR), 18.31 (CFR), 19.11 (CFR), 19.51 (CFR), 20.31 (CFR), 21.11 (TFC), 21.51 (CFR), 22.31 (RC), 23.11 (CFR), 23.51 (RC).Toate trenurile fac 25 de minute, cu excepția unuia singur, al CFR Călători care face 20 de minute (R 10722, 15.18 - 15.38)
Traseul pe scurt
Aeroport H Coandă T1 - Patinoar (700 de metri) - Racord Aeroport T1 (2,9 km) - Mogoșoaia (5,8 km) - Parc Mogoșoaia PO (7,8 km) - Pajura (13,5 km) - București Nord (18,9 km). Probabil că trenurile care vor opri și la Patinoar și Parc Mogoșoaia vor face minim 28 de minute.
Pe 16 km dintre cei 19 km trenurile circulă pe magistrala M700 București - Urziceni - Brăila - Galați, iar de la racordul de unde se desprinde linia către Aeroport mai sunt 6 km până la halta Balotești, 4 km până la punctul de oprire de unde se luau microbuzele până la aeroport și 55 km până la Urziceni.
Așteptați și trageți concluziile peste vreo 30 zile, pe baza unor date mai clare. In patru săptămâni se va vedea dacă oamenii sunt mulțumiți, câți clienți pe ora are linia la diverse momente ale zilei, dacă oamenii prefera trenul sau tot autobuzele existente 780 și 783 sau taxiurile.
Citat:
"Trenurile Gara de Nord - Aeroport au început să circule / Au apărut deja primele întârzieri din cauza unor probleme"
iti dai seama cata incompetenta, cata prostie zace in CFR daca ei ciocnesc trenuri si nu isi dau seama
mai baieti...la ce trafic aerian avem, de banii de investitie+banii de trenuri si functionarea lor, se plateau taxiuri/microbuze gratuite pentru toti calatorii probabil pe vreo 20-30 de ani
deci investitia o facem ca sa fie! sa fim in rand cu lumea!
economic nu este viabila, si de asta toti au amanat-o cat au putut. Idem si cu Tarom cand zboara in toate colturile tarii, si etc si etc
- poti sa circuli intre aeroport si Bucuresti in timp rezonabil
- reduci traficul si poluarea aferenta
- oameni angajati in plus ca sa opereze aceste trenuri (joburi)
- eliminarea unor probleme aferente taxiurilor de la aeroport
- reduci riscul de a pierde avionul (un accident rutier e mai probabil decat probleme feroviare)
- avantaj pentru cei care zboara la OTP si iau un tren catre o alta destinatie (asta stimuleaza cererea pentru servicii CFR, deci aduce bani)
-etc.
1. reducerea traficului pe DN1 - mii de calatori pe ora inseamna mii de masini care vin si pleaca (majoritatea nu merg cu mizeriile alea de taxiuri). cat ne costa blocajele de pe DN1? cat ne costa sa tot adaugam benzi si sa construim pasaje?..
2. prima interactiune a turistului strain cand iese din aeroport este azi cu taximetristii. nici nu vreau sa stiu cate milioane de turisti am piedut din cauza asta.
brw,,, stii ca trenul Schipol - Amsterdam circula la 15 minute pe 25km si la 4.5 euro biletul? Astia vorbest de intervale de 40 de minute pe o distanta asemanatoare :-D
Se vor indesi si la noi, dupa ce trece pandemia.
va analiza cineva cine si cat se economiseste pe DN, va emite facturi si ii va vira cineva cfr-ului banii?
atunci sa nu fim ipocriti...si sa recunoastem ca daca vrem mediu, atunci investim in transportul in comun, ca societatea in ansamblu va plati taxe si vor acoperi gaurile formate de transport fie ca e municipal, cfr sau tarom, strict in interesul cetatenilor si al naturii
atat timp cat avem discurs demonizator, nu suntem decat niste ipocriti
În altă ordine de idei, dacă ai ”norocul” să pierzi un tren, atunci cine este dispus să aștepte 40 min pentru o călătorie de 20 min cu trenul ?
Este total inutil un terminal feroviar cu o astfel de circulație, mai ales că și STB/RATB are autobuze non-stop, la care biletul costă 3,5 Lei.
Deșteaptă-te române !
aici a fost tratat totul in bataie de joc inca din faza de proiectare, pe cea mai mare parte a traseului circulatia se face pe un singur fir, din cauza asta cadenta de 40 de minute, fizic nu ai cum sa o cobori sub 40. de fapt acum cateva luni se vorbea de 50 de minute, vad ca din pix au facut-o 40, dar nu pot s-o respecte.
E super chestia iar hotii in taxiuri si-o iau original. Super!
de la scara blocului, de ce nu spui asa!! E evident ca piata va decide timpul asta, da asta o stiu doar cei ce au cunostinte minime.
- 10 km de linie de cale ferata neelectrificata?
Autostrada Nadlac- Sibiu sta in 13 km pe care acest guvern nici nu a inceput sa-i faca.
Ei vor sa faca dar nu cauta calitatea ci doar sunt disperati sa arate ca fac ceva in scop electoral
Cioturi de autostrada cu probleme!
Metrou inaugurat fortat!
Cata grija sa se inaugureze NIMICURI In campania electorală!
S-au uitat deja problemele de infrastructură!
Acum e Ciolaniada!
La punctul 2 din anexă, comisia de recepție a cerut eliminarea restricției operaționale la instalația CE din stația Arad, Curtici și HM Sofronea astfel încât instalația să nu permită parcursuri incompatibile.
CFR îi cere producătorului echipamentului să-și corecteze erorile de software să nu mai permită parcurs incompatibil. Mai precis, să nu permită punerea trenurilor cap în cap. "
link https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/actualitate/exclusiv-document-exploziv-privind-siguranta-traficului-feroviar-receptii-dubioase-pentru-calea-ferata--217474541.html
Daca vrei pot sa citez tot documentul ca a fost făcut public. Faceți-va treaba pentru care primiți miliarde de euro!
Ce utopie, doar e vorba de Romania....
Din ana în an se de încearcă recepționarea cu " obiecțiuni" adică de fapt nu-și fac treaba și sistemele nu funcționează dar CFR-ul le plătește . Alstom-ul are nenumărate procese cu CFR-ul ca sa mai ciupească niște bani. Problema e ca CFR-ul nu are curajul sa le rupă contractele sau măcar sa le ia penalități. Chiar si când câștigă procesele nimic nu se întâmplă. De ce ? Pentru ca directorii CFR sunt plătiți de Alstom. Un fost director a avut un accident și s-a constatat ca mașina era proprietate Alstom.
Și aveau și politicienii cu ce planuri sa se laude in campanie: facem maglev, hyperloop, trei linii pe sens, electrificată cu panouri solare etc... fiecare partid cu o varianta mai buna.
Eu zic așa ca odată făcută, terenul a fost expropriat, loc de modernizare exista etc..
Decât mii de kilometri de infrastructura pe hartie eu prefer una așa oleaca mai proasta după buget.
Vine la 40 de minute :) așa și...
Iar biletul de 4 lei :)))
Ați fost in Otopeni ? Ai reușit sa cumpărați o sticla de apa chioara sub 10 RON?
Dar pe Standted ? Acolo trenul vine la 30 de minute și nu am auzit pe nimeni plângând ...