Alstom spune că a fost contactată din România pe tema testării unor trenuri cu hidrogen

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 21 aprilie 2021, 16:17 Economie | Industrie Feroviara


Tren cu hidrogen Alstom Coradia iLint
Foto: Alstom
​Un oficial Alstom Europa a confirmat la o conferință de presă online, răspunzând la o întrebare adresată de HotNews.ro, că s-au purtat discuții între companie și autoritățile române pentru testarea unor trenuri cu hidrogen. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara pe 23 martie că România vrea să testeze trenurile cu hidrogen, fiind vorba de o tehnologie nouă și promițătoare.

Miercuri, Gian Luca Erbacci – președinte Alstom Europe, a confirmat că s-au purtat discuții între companie și Ministerul Transporturilor, pe tema trenurilor cu hidrogen. El a mai spus că România este o țară foarte importantă pentru companie.



Alstom este singurul producător european de trenuri cu hidrogen și va livra în țări precum Germania, Italia și Franța. Alstom a început în 2014 lucrul la trenurile pe hidrogen, cel mai cunoscut model al său fiind Coradia iLint. Compania are o comandă de 41 de trenuri din Germania și primele vor intra în circulație la început de 2022.

Cele mai rapide trenuri cu hidrogen ale companiei ating 140 km/h și au o autonomie de 1.000 km.

Alstom prezintă trenurile cu hidrogen ca fiind o soluție pe rutele unde ar fi scumpă electrificarea (1 - 3 milioane euro/km) și unde lucrările de electrificare nu ar fi justificate de traficul foarte redus.

Țările care care au testat trenuri pe bază de hidrogen sunt Olanda, Germania, Austria, Franța și Italia.

Trenurile pe hidrogen vor rămâne de nișă, fiindcă, deși sunt ecologice și silențioase, sunt mult mai scumpe decât trenurile electrice. În plus, hidrogenul ocupă un volum mult mai mare decât dieselul și deci un tren pe hidrogen nu are o autonomie mare și nici nu sunt fezabile pentru viteze de peste 140 km/h. Trenurile pe hidrogen sunt potrivite pentru rute de până la 120 km.

Ce spunea ministrul Drulă pe 23 martie despre trenurile pe hidrogen

”Aș vrea să dezvoltăm un proiect de trenuri pe hidrogen și am avut discuții cu industria, dar m-aș bucura să fim <early-adopters>, ca să folosesc un termen din domeniul start-up-urilor de IT, adică să luăm o tehnologie în fază incipientă. Asta ne-ar permite să folosim bani europeni și să atingem obiectivele globale europene în ceea ce privește emisiile de carbon”, a spus Drulă la conferința Zilele Feroviare.

”Ne-ar putea ajuta și să dezvoltăm o industrie și cred că cel mai bine, dincolo de strategii, vorbe și hârtii, este când o faci prin exemplu. O să folosesc o expresie: <când vede olteanul girafa>: când vom vedea trenul pe hidrogen, când vom merge cu el și vom vedea că este o tehnologie fezabilă și în operare, cred că asta va contribui la promovarea acestei tehnologii”, a spus ministrul.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12125 vizualizari

  • -9 (27 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 21 aprilie 2021, 16:22)

    [anonim]

    • -1 (25 voturi)    
      De ce crezi că nu putem folosi hidrogenul? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 17:01)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui

      Hidrogenul va fi folosit în locul motorinei la trenuri. Diferența ca poluare este imensă. Ce vezi de nerealizat?
      • +4 (20 voturi)    
        Oare ? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 17:29)

        danmarian [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        "asavreau" ? Asa vrei tu ? Pai de unde Hidrogen badie ? Ca noi nici gaze de-o mamaliga nu mai avem ! Iar "alea" din Marea Neagra vad ca se zbat ungurasii sa ramana sub ape - iar daca le-om scoate se le ia ei ! Si daca se poate - tot pe banii nostri ! Si daca nu se paote sa le ia .... Rusii de la GAZPROM - ca OMV se pare ca tot CLONA ruseasca este ! A stiut el Bombonel cui a dat petrolul romanesc DE GEABA - ! Avea "indicatii" pretioase de la tov. Ilici Iliescu KGB - - omul rusilor !
        Sa nu-mi spuna cineva ca nu e asa !!! Oricum CIUBUCUL se pare ca l-a incasat Bonbonel ca tov Ilkici este sarac si .... cur at !
        • +3 (17 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 21 aprilie 2021, 17:43)

          [anonim] i-a raspuns lui danmarian

          • 0 (6 voturi)    
            Excelent raspuns (Miercuri, 21 aprilie 2021, 21:19)

            Tambrian [utilizator] i-a raspuns lui

            Ardem diesel la generator si facem curent si apoi electroliza. Sau facem reformare catalitica la diesel ca saobtinem hidrogen. Si mai e problema stocarii hidrogenului ca el este un gaz extrem de greu lichefiabil. Ar fi insa energia electrica pe calea solara sau cea de la vant care ar putea sa fie folosita la electroliza pentru hidrogen.
        • +5 (9 voturi)    
          păi (Miercuri, 21 aprilie 2021, 17:46)

          gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

          din marea neagră sau din dunăre.
          tot ai cernavodă aproape și noaptea prea mult curent.
          mai este mult până hidrogenul va fi principalul combustibil dar trebuie început de undeva.

          legat de ce spunea mai sus anonym- așa este- dar oricâți bani ai avea tot nu-ți vor ajunge pentru tot ce vrei (vedeți rapoartele la americani și francezi despre podurile vechi după ce a căzut celebrul viaduct în Florența parcă)
          • 0 (4 voturi)    
            Poate fi o variantă. (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:39)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui gicutotala

            Dar acum se produce în altă parte și nu este folosit la capacitate.
        • +3 (9 voturi)    
          Ce pregătire ai? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:38)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

          Eu știu că avem posibilitatea să producem suficient hidrogen, să ne putem asigura necesarul pentru consum intern la trenuri și autobuze, chiar cu disponibilități la export.
          • -2 (2 voturi)    
            ce inseamna ca avem hidrogen? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 22:20)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            Se poate face o fabrica sa produca ... Acum depinde pe ce concepte e facut sa mearga, egalizarea consumului de energie electrica noaptea sau folosire ziua ca sa forteze pe altii sa consume electrcitate pordusa din arderea combustibilor fosili sau din import
            Discutia e ca dieselul se produce procentual din petrolul folosit. Deci nu poti folosi extrage mai multa benzina si mai putina motorina. Problema cu ostracizarea dieselului si favorizarea benzinarelor mici turbo e ca astea nu vor reusi vreodata sa aiba consum macar dublu fata de diesel.
      • +10 (22 voturi)    
        vai vai vai (Miercuri, 21 aprilie 2021, 17:45)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Fix trenurile polueaza, nu impactul ciordirii padurilor.

        Cand esti sarac, nu o arzi cu noua mantra numita "clima". Ti-a scapat partea cu mult mai scumpe decat trenurile electrice?
        • -2 (10 voturi)    
          Trebuie rezolvată și pădurea. (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:41)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Ai ambiție inutilă. Înțelege că avem hidrogen, că putem produce mai mult dar nu avem unde să-l folosim.
          • 0 (8 voturi)    
            ai inteles tot (Miercuri, 21 aprilie 2021, 19:11)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            Dpdv economic, interdictiile legate de "clima" sunt o piedica in calea dezvoltarii unei tari. Ti se pare ca suntem o tara dezvoltata?!?

            Cand mergi cu ratb la o lucrare ca instalator, cu scule de 40kg dupa tine si intarziind mereu la lucrari din cauza asta, NU iti iei tesla ca sa salvezi pamantul, ca au aia din jermania.

            Mai clar sau tot prea subtil?
            • +2 (2 voturi)    
              Aici nu-i vorba de climă. (Joi, 22 aprilie 2021, 8:08)

              asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Avem hidrogen drept produs secundar din activități industriale și trebuie folosit. Este un combustibil nepoluant și poate fi și ieftin, asigurând și creșterea rentabilității proceselor industriale respective. Cu toate ambițiile noastre, încă de prin anii 80 am vrut să folosim hidrogenul dar nu am reușit să realizăm un motor funcțional pe hidrogen. Deci teoretic știm, dar nu avem capacitatea tehnologică să-l producem.
              • -1 (3 voturi)    
                yeah, right (Joi, 22 aprilie 2021, 9:59)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

                Deci pe tine te incalzeste ca avem produs secundar de la ce a mai ramas din industrie? Again, iti scapa partea cu MULT MAI SCUMPE?
              • +1 (3 voturi)    
                ... (Joi, 22 aprilie 2021, 16:22)

                cartograful [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

                @asavreau...cam ce stii despre H2? Crezi ca e o intamplare ca este ocolit atat cat se poate chiar si acolo unde banii nu au fost vreodata o problema adica in zona navelor spatiale? Ca este gazul care produce amestec exploziv in combinatie cu aerul in aproape orice procentaj (spre deosebire de metan sau vaporii de benzina care au o fereastra ingusta de vreo 20 de procente)?
                Ca transforma intr-un fel de margarina aproape orice lubrifiant petrolier necesitand lubrifianti speciali pt motoare? Ca este aproape imposibil de stocat pe termen lung pt ca difuzeaza si produce pierderi cam prin orice material din cauza moleculei extrem de mici? Toate astea duc la costuri foarte mari si probleme care depasesc beneficiile.
      • 0 (4 voturi)    
        alo (Joi, 22 aprilie 2021, 1:43)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Pai n-ar fi mai bine si mai simplu sa foloseasca electricitatea? Romania are electricitate verde (nuclear, hidro).
    • +6 (8 voturi)    
      Ce legatura are una cu alta? Vorbesti aiurea (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:39)

      MakeRoGreatAgain [utilizator] i-a raspuns lui

      Ce treaba are lipsa autostrazilor si drumurilor fara petice (care apropo se datoreaza PSD si PNL si UDMR) cu a gasi solutii inteligente pe rute unde a face o infrastructura feroviara electrica ar costa foarte mult?

      Dar vorbeste si nea Ion ca si el e om, mai ales cand e de dat cu noroi.
  • 0 (10 voturi)    
    tovarasii de la guvern (Miercuri, 21 aprilie 2021, 17:39)

    John_Re [utilizator]

    .. trebuie sa coboare din castelul de cristal cat mai curand posibil.

    ..toate problemele sunt rezolvate....trenurile pe hidrogen lipseau.

    ... lol :)))
  • +8 (10 voturi)    
    Oricum.. (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:06)

    Ben-Zen [utilizator]

    nu sunt bune pentru noi daca prind 140 km/h. Cred ca se si rastoarna.. Nu, mai bine nu; nici macar nu merita sa ne interesem daca e fezabila treaba. Avem carbuni, avem minieri si avem si apa (Dunare, Olt, Jiu, Mures, Cris... sa facem tovarasi din nou locomotive cu abur !
    • +1 (7 voturi)    
      O glumă bună. (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:43)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ben-Zen

      Pentru negaționiștii înverșunați.
    • +3 (3 voturi)    
      Oricum trebui construit diferit (Miercuri, 21 aprilie 2021, 22:51)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Ben-Zen

      In caz de accident sau explozie accidentala, poate omorî pe mulți.
      Cam cum mașinile pe GPL nu pot întra în parcările din subsolului mallurilor sau blocurilor de locuințe. Dacă bubuie într-un tunel rămâne blocat ceva timp.
  • +4 (6 voturi)    
    ce fain ar fi! (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:27)

    gemart [utilizator]

    Trenuri fara poluare care nu emit CO2 ar fi nemaipomenit, dar asta depinde de progresele pe frontul extractiei de H2. Acum asta consuma multa energie, un fel de ce-am luat pe mere am dat pe pere, dar sunt semne bune, noi tehnologii la orizont!
    • -1 (9 voturi)    
      Nu trebuie alte instalații (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:45)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui gemart

      Sunt și nu sunt folosite la capacitate. Acum hidrogenul este un reziduu al unor procedee tehnologice care s-ar rentabiliza mai bine folosind hidrogenul.
      • +1 (3 voturi)    
        ceva exemple ai? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 19:47)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        .
        • +3 (3 voturi)    
          Principalul este că există. (Joi, 22 aprilie 2021, 8:15)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

          Nu vreau să-ți dau exemple. Nu-mi permit să divulg ce nu-mi aparține. Dacă ai fi real interesat, ai putea să afli că electroliza este un procedeu frecvent în unele industrii și hidrogenul produs este pericol de explozie. Este un produs secundar nefolosit, dar se cheltuie cu captarea și înlăturarea lui. Deci folosit, banii cheltuiți pentru captarea hidrogenului nu ser mai pierd.
  • +4 (18 voturi)    
    Drula (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:40)

    mmmircea [utilizator]

    nu poate sa faca curat in Gara de Nord, vis-a vis de biroul lui, dar viseaza la trenuri cu hidrogen. Nu ma mira ca e pe shortlist-ul viitorilor remaniati.
  • +4 (14 voturi)    
    Vai de noi (Miercuri, 21 aprilie 2021, 18:51)

    Arkantas [utilizator]

    Vorba ceea " chelului tichie de margaritar " ii lipseste ...ca le-am rezolvat in rest pe toate....
  • -1 (7 voturi)    
    Drulă știe ce face! (Miercuri, 21 aprilie 2021, 19:14)

    Nyk1 [utilizator]

    Dacă e un ministru care să fie la curent cu ultimele inovații în domeniul său, acesta e Cătălin DRULĂ! E unul dintre puținii useriști pe care îi apreciez cu adevărat. Sper doar că trenurile aceastea cu hidrogen să aibă, în geamul care trebuie spart în caz de urgență, pe lângă extinctor, și o RANGĂ pentru a ne putea apăra de zombii politici cu care ne putem confrunta!
  • +1 (3 voturi)    
    Trenuri cu hidrogen (Miercuri, 21 aprilie 2021, 19:34)

    sustac [utilizator]

    Atentie pt d-nul ministru Drula; initiativa e frumoasa, dar inainte de a da comanda sa faca bine si sa caute autorul acestei postari, pt a avea informatii exacte de la proiectantul electric al fuel cellurilor, care, probabil dumnealui stie ca sunt produse in Canada la Hydrogenics, odata ce a absolvit masterul la University of Toronto.
  • -3 (7 voturi)    
    Se scrie clar (Miercuri, 21 aprilie 2021, 21:15)

    adi_69 [utilizator]

    "Trenurile pe hidrogen vor rămâne de nișă," Drula a rezolvat tot, i-a mai ramas nisa...
  • -2 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 21 aprilie 2021, 21:35)

    [anonim]

  • -2 (4 voturi)    
    Drula H2 ranga (Miercuri, 21 aprilie 2021, 22:26)

    credinciosul [utilizator]

    e tare bosul
    !numai lui putea sa-i treaca asa ceva prin minte!
  • 0 (6 voturi)    
    pericol de explozie catastrofica (Joi, 22 aprilie 2021, 0:42)

    mihai123456 [utilizator]

    Sa vezi la un accident feroviar ce bubuie rezervoarele de hidrogen. Rade tot chiar si din jur.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Joi, 22 aprilie 2021, 6:31)

    cartograful [utilizator]

    trenurile astea cu hidrogen ale lui Drula sunt cam ca telescaunele lui Udrea...mai vedem peste vreo cinci ani.
    • +1 (1 vot)    
      Ești inconștient. (Joi, 22 aprilie 2021, 8:26)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Îți este frică, dar nu te ferești. Hidrogenul există, nu se pune problema unor instalații noi speciale numai pentru producția de hidrogen. Acum hidrogenul produs este ars controlat ca să nu fie stocat în cantități care ar putea fi periculoase. Acele flăcări permanente de la unele combinate ce crezi că ard? Pe lângă unele gaze toxice ard și mult hidrogen. Plus, tehnologic hidrogenul poate fi produs și prin alte metode decât electroliza apei. Nu numai apa conține hidrogen, sunt și alte produse, care, pentru a fi folosite, hidrogenul trebuie înlăturat. Ca să-l înlături trebuie să-l extragi. Dacă-l extragi, este păcat să nu-l folosești.
  • 0 (2 voturi)    
    De sine nu e nevoie? (Joi, 22 aprilie 2021, 7:11)

    Trebonius [utilizator]

    As vrea sa vad o Romanie impanzita de cai ferate moderne peste tot. Au fost bune si cele pe care le avem acum, dar a trecut ceva vreme de la primul razboi mondial. Trenuri mai vedem noi.
  • +1 (3 voturi)    
    cred ca Drula s-a gandit la (Joi, 22 aprilie 2021, 8:45)

    John_Re [utilizator]

    trenuri cu hidrogen pe magistrale cu 27.000 V.

    asa poate mai creste si viteza.

    :)))
  • -1 (3 voturi)    
    nebunie (Joi, 22 aprilie 2021, 9:30)

    dsd7 [utilizator]

    Cine si ce companii care se respecta fac afaceri cu romanii, acum e Drula apostolul maine se rupe coalitia si vine PSD si reziliaza abuziv tot, cum au facut cu o alta companie italiana la autostrada care nu se mai termina, auzi leaga Bucuresti de Bruxelles, mama mia, apoi sunt aia care spun ca de fapt nu drumuri si autostrazi ne trebuie dar digitalizare nenica, ca asta fac cei din vest acum, pai sa vezi ca aia fac dar le au si pe celelate facute. Ai dreaq sa spuna ca e nevoie si de drumuri si de digitalizare si cum nu de multe altele la care romanica bate pasul pe loc, asa nu spun. Ce sa mai, romanii au capul stricat cum spunea cineva.
  • +1 (1 vot)    
    Proiect (Vineri, 23 aprilie 2021, 9:35)

    LindaM [utilizator]

    Este vorba despre proiectul liniei de tren care leagă Timișoara de Reșița. Sunt multe articole despre acest subiect.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by