​CFR SA a anunțat lucrări de reparații capitale pe 14 km din zona Caransebeș de pe magistrala 900 București - Timișoara, linie pe care vitezele au scăzut dramatic față de 1995. Astfel, dacă atunci erau și trenuri IC care făceau sub 6 ore și jumătate pe cei 533 km, acum trenurile fac peste 9 ore și jumătate. Lucrările pe cei 14 km vor duce la creșterea vitezei maxime de la 70 km/h, la 100 km/h și valoarea este de 42 milioane lei.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Cei 14 km sunt între Caransebeș și Băile Herculane, unde cele mai rapide trenuri fac 85 de minute pe 71 km, iar trenurile Regio fac și peste 2 ore.

CFR SA spune că pe intervalul CF Vălişoara - Caransebeş sunt în desfășurare lucrările de refacţie totală a căii ferate între km 461+100 și km 475+835 (14,635 km), lucrări care au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație și a gradului de confort.

În cadrul programului de refacție sunt executate lucrări de specialitate feroviară pentru readucerea elementelor componente ale căii la parametrii iniţiali și creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători de la 70 km/h, la 100 km/h.

Date despre lucrare

- Valoare contract: 42,2 milioane lei

- Sursa de finanțare: Buget de Stat

- Alocație bugetară 2021: 7,3 milioane lei

- Executantul lucrării: Wiebe SRL - Swietelsky CF - Swietelsky AG

- Termenul de finalizare a lucrării: octombrie 2021

Reparații capitale pe linia CF Vălișoara - Caransebeș pentru creșterea vitezei de circulație la 100 km/h

Descrierea lucrărilor:

- înlocuirea suprastructurii vechi cu suprastructură nouă tip 60 (înlocuire șină, traverse din beton cu prindere Pandrol Fastclip, piatră spartă)

- ciuruirea integrală a prismei de piatră spartă, execuția burajelor I, II și III și a ripajelor, profilarea prismei căii

- înlocuirea a 7 schimbătoare de cale cu schimbătoare de cale noi pe traverse din beton ( sch. 2 din stația Vălișoara, sch. 3 și sch. 2 din stația Valea Timișului, sch. 1, sch. 3, sch. 2 și sch. 4 din stația Balta Sărată)

- refacerea substratului căii pe zona schimbătoarelor de cale și pe zonele noroioase, pe o porțiune de aprox. 1000 m cale

- refacerea podeţului de la km 474+034 din patru cadre prefabricate de tip C1EN cu lumina de 1m.