România va cumpăra 37 de trenuri electrice de la Alstom. Pe ce rute vor circula

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 4 noiembrie 2021, 16:15 Economie | Industrie Feroviara


Tren produs de Alstom
Foto: Björn Wylezich, Dreamstime.com
​Compania Alstom Ferroviaria SpA (parte a grupului european Alstom) a fost desemnată joi câștigătoarea licitației pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători, de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Sunt primele trenuri electrice pe care România le va avea, în afara de cele trei care au fost produse la Craiova și sunt operate de Softrans. Oferta financiară a societății Alstom Feroviaria S.p.A. a fost de 1.3 miliarde lei fără TVA.

Țările din jur au trenuri electrice moderne, România a rămas mult în urmă și licitațiile au întârziat cu anii.

Noile trenuri ale României urmează să fie utilizate pe următoarele rute electrificate ale rețelei CFR SA
  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
  • București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
  • Cluj – Timișoara
  • Cluj – Suceava – Iași

Cele 37 trenuri (20 provenind din contractul de bază și 17 din activarea opțiunii suplimentare), vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România, alăturându-se celor trei trenuri electrice Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans.

Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse, pe minimum 15 ani.

Prin finalizarea procedurii de achiziție publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri de la achiziția faimoaselor Săgeți Albastre de la începutul anilor 2000.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16486 vizualizari

  • +4 (14 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 4 noiembrie 2021, 16:30)

    [anonim]

    • -3 (5 voturi)    
      Cerc virtuos. Trebuie inceput de undeva (Joi, 4 noiembrie 2021, 17:22)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui

      Pina vin trenurile, se finalizeaza si Coridorul IV.
      • +3 (5 voturi)    
        Cerc vicios de fapt (Joi, 4 noiembrie 2021, 18:25)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Acelasi Alstom care face coridorul face si trenurile. Arad km 614 are 7 ani intarziere. Deci mai avem de asteptat.
      • +3 (3 voturi)    
        Este nevoie de mai multe automotoare (Joi, 4 noiembrie 2021, 18:26)

        Laurell [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Este puțin pentru necesitățile companiilor de cale ferată din România.
        CFR Calatori trebuie sa cumpere urgent sute de vagoane noi si second hand, zeci de automotoare, locomotive. Tarile europene cumpara mereu vagoane si locomotive.
        Dar se poate circula cu trenurile private în România, sunt destule.
        Se repară, dublează, electrifica și construiesc puțini kilometri de cale ferată, ne apucă anul 2100 doar la magistrale.
    • +5 (7 voturi)    
      Nu înțeleg logica (Joi, 4 noiembrie 2021, 17:37)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui

      Deci nu cumpăr trenuri căci nu am modernizat șinele. Dar pe de altă parte dacă nu am trenuri de ce să modernizez șinele?

      Nu vreau să iau apărarea celor care nu investit în modernizarea/repararea infrastructurii dar de ce nu se pot face ambele în paralel?

      În plus trenurile astea nu vin mâine, în general pentru trenuri noi sunt cozi de așteptare de ani buni de zile.
      • +2 (4 voturi)    
        Pentru ca sunt companii diferite (Joi, 4 noiembrie 2021, 18:27)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Linia este modernizata de CFR Infrastructura care este administratie feroviara. Trenurile sunt ale operatorilor feroviari care sunt simple companii. Trenurile sunt luate de fapt pentru a fi inchiriate de operatorii feroviari. Ca CFR Calatori are datorii si nu este eligibil.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu contează (Joi, 4 noiembrie 2021, 18:55)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

          că sunt două companii diferite sau una. Trebuie investit și în infrastructură și în material rulant în aceeași măsura.

          Fără condiții bune în trenuri nu ai călători, fără călători nu are rost să investești.

          Trebuie spart cercul vicios la un moment dat, într-un loc, în două cu cât mai multe locuri cu atât mai bine.

          Nu știu condițiile financiare ale contractului și nici măcar ce cumpără din articol. Că o firmă are datorii nu o face automat ineligilă să închiriezi.
          • +1 (5 voturi)    
            Nu prea intelegi cum functioneaza economia (Joi, 4 noiembrie 2021, 19:55)

            feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            Daca ai datorii înseamnă ca nu ai bani disponibili sa cumperi ceva. Deci trebuie sa te împrumuți. Banca nu-ti da bani ca nu ești creditabil, ai datorii si ce pui ca garanție? niste locomotive vechi de 50-60 de ani care iau foc?
            ARF-ul a fost o inginerie economica sa luam bani de la UE dar pentru toti operatorii.
            • +2 (2 voturi)    
              Sunt datorii și datorii (Joi, 4 noiembrie 2021, 20:37)

              trotuar [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

              Sunt credite de consum și credite de dezvoltare. Ăsta e din ultima categorie. Cu mici excepții toate firmele merg pe datorie inclusiv cele mari. Apple e una din ele dar în sine sunt multe care merg sau au mers pe roșu o vreme îndelungată, vezi Amazon.
      • +2 (2 voturi)    
        Corect! (Joi, 4 noiembrie 2021, 21:05)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Bine observat! In prezent se lucreaza pe coridorul IV, avem Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Brasov si BucurestiPloiesti gata, pe Bucuresti-Suceava se circula destul de bine (am inteles ca cele mai mari probleme sunt la macazuri), pe Cluj-Baia mare se fac reparatii majore chiar acum, iar restul dintre Cluj si Suceava o sa intre in reparatii, fiind atribuit contractul de studii si proiectare...
        Deci pana vin trenurile sunt sanse mari sa avem si cai ferate... Unele renovate deja exista, cum spuneam.
        Doar sa vedem contractul semnat si plati efectuate... ca ARF asta e un fel de SIIJ, facuta parca sa blocheze domeniul pt care a fost creata!
        HAIDETI ODATA CU TRENURILE ALEA MAFIOTILOR!
      • -1 (1 vot)    
        poimâine (Vineri, 5 noiembrie 2021, 1:57)

        irys [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Nimeni din România nu a crezut (nici măcar o clipă) că trenurile vor veni mâine...
      • +1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 5 noiembrie 2021, 10:26)

        [anonim] i-a raspuns lui trotuar

    • 0 (0 voturi)    
      Mi-ai luat-o inainte! (Vineri, 5 noiembrie 2021, 13:22)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui

      Exact asta vroiam sa spun: care 160 la ora?
      Pot sa fie trenurile in stare si de 220 la ora, precum Shinkansen-ul japonez, sau de 280, precum TGV-ul, la noi NU AU PE UNDE SA CIRCULE!
      In multe zone, sinele sunt in starea mai proasta decat in 1975, anul de varf al comunsimului ...
      Cum va fi sa stai 14 ore intr-un vagon destinat unor curse relativ SCURTE, pentu tari unde viteza de 160 la ora chiar se atinge?!
  • +6 (8 voturi)    
    Buc apare de 9x, Cluj de 4x in lista (Joi, 4 noiembrie 2021, 17:01)

    jackalphonse [utilizator]

    Iasi, Timisoara si alte orase mari au noroc ca apar si ele o singura data in lista.
    daca vrei sa calatoresti civilizat trebuie sa mergi prin Bucuresti sau Cluj.
  • +4 (4 voturi)    
    Cluj - Timisoara ? (Joi, 4 noiembrie 2021, 17:22)

    codrean [utilizator]

    Linia nu este electrificata !
    Prostiti lumea !?
    • +3 (3 voturi)    
      S-ar putea sa fie electrificata (Joi, 4 noiembrie 2021, 18:21)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      pe cand vin ultimele trenuri din comanda asta
    • +1 (1 vot)    
      Care este.. (Vineri, 5 noiembrie 2021, 14:54)

      yulian [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Cred ca glumesti...cum sa nu fie electrificata Cluj-Timisoara? Cluj - Simeria - Arad - Timisoara (magistrala Simeria - Arad e in reabilitare totala cu fonduri UE). Urca-te in tren si o sa ai parte de surpriza...
      • 0 (0 voturi)    
        oare (Vineri, 5 noiembrie 2021, 17:59)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui yulian

        cine merge de la Cluj la Timisoara pe ruta asta ?
    • 0 (0 voturi)    
      Mergi pe ocolite, pe la Simeria-Teiuș (Vineri, 5 noiembrie 2021, 18:49)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Pe liniile electrificate.
  • +3 (3 voturi)    
    Industria nationala (Joi, 4 noiembrie 2021, 18:04)

    Alfabetix [utilizator]

    De material rulant cand se va resuscita?!
    Traficul de calatori si de marfa ar trebui mutat de pe soselele supra-aglomerate pe sine!
    Nu ar mai fi carnagiul la care suntem campioni!
    • 0 (6 voturi)    
      Clarificari (Joi, 4 noiembrie 2021, 21:09)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      1.Industria nationala nu se va mai resuscita. Trebuie sa importam aproape totul.
      2.Traficul de marfa nu poate fi mutat de pe sosele pe sine pentru ca: a) sinele sunt praf si b) nicio firma nu vrea sa faca de la Arad la Constanta 3 zile pe tren fata de 1 zi pe TIR.
      3. Carnagiul la care suntem campioni e generat de faptul ca tot campioni suntem si la lipsa de educatie. Cauza directa a producerii accdentelor o reprezinta indisciplina la volan, nicidecum aglomeratia de pe sosele sau lipsa autostrazilor.
    • +4 (4 voturi)    
      Carnagiu (Joi, 4 noiembrie 2021, 21:12)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Carnagiul de pe strazile romanesti este cauzat in principal de catre cocalari! Unii cu BMW vechi de 20 de ani, altii cu volan pe dreapta, iar o parte semnificativa care nu inteleg cum functioneaza fizica! Nici la nivel intuitiv!
  • +3 (3 voturi)    
    Mda. Romania inca are linii neelectrificate... (Joi, 4 noiembrie 2021, 18:58)

    andipetre [utilizator]

    ...chiar si intre orase mari! Un exemplu, Timisoara-Oradea-Cluj e de notorietate.
  • -4 (6 voturi)    
    a plecat USR ul se deblocheaza proiectele (Vineri, 5 noiembrie 2021, 6:40)

    Coresponedntu [utilizator]

    Drula ramane in istorie ca ministrul care a blocat investitiile, al trenurilor care au luat foc in camp numai in mandatul sau, asa cum ministrul USR ist al sanatatii Mihaila ramane in istorie ca ministrul dezastrului pandemic, care a blocat achizitiile de medicamente si materiale anti COVID.
  • 0 (0 voturi)    
    Bani aruncati... (Sâmbătă, 6 noiembrie 2021, 14:18)

    John M. [utilizator]

    Pe roman nu-l mai da nimeni jos din masina lui!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by