Trenurile vor putea rula cu 160 km/h pe cei 77 km dintre Sighișoara și Blaj

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 3 decembrie 2021, 12:17 Economie | Industrie Feroviara


Linie modernizata
Foto: CFR Infrastructura
​CFR SA anunță că sistemul european de management al traficului Feroviar (ERTMS) este funcțional pe segmentul feroviar Sighișoara - Mediaș (39 km) pe ambele fire de circulație, modernizate pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/h. Sistemul va fi funcțional în curând și pe alți 40 km, între Mediaș și Blaj. Modernizarea liniei Sighișoara - Simeria este gata de 3 ani, însă au durat mult mai mult lucrările cu instalațiile de semnalizare.

În Mersul Trenurilor care intră în vigoare la 12 decembrie cel mai rapid tren Sighișoara - Mediaș este internaționalul București - Viena care face 24 de minute pe 39 km, cu o viteză medie de 97 km/h și o maximă de 140 km/h. Spre comparație, acum șase ani când era plin șanter cele mai rapide trenuri făceau 55-60 minute.

Și între Blaj și Mediaș cele mai rapide trenuri ating pe unele porțiuni 140 km/h, iar viteza medie este 102 km/h în cazul trenului București - Viena.

Trenurile vor putea rula cu 160 km/h doar dacă și vagoanele din componența lor sunt apte pentru a rula ca această viteză. Spre exemplu, automotoarele cele mai vechi pot rula cu maxim 100 km/h, deci nu ar putea profita de o linie super-modernă. CFR Călători are și vagoane ce pot rula cu 160 km/h, la fel și operatorii Regio Călători și Softrans au automotoare apte de 160 km/h.

CFR SA spune că pe tronsonul Sighișoara - Simeria (166 km) modernizat și recepționat pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/h, respectiv 140 km/h pentru trenurile de marfă, lucrările de semnalizare sunt finalizate în proporție de 97% de la Sighișoara la Coșlariu, respectiv 86% de la Coșlariu la Simeria.

Testările pentru punerea în funcție a noului sistem de centralizare electronică (ERTMS) sunt în derulare, iar până la finalul anului 2021, acesta va fi funcțional pe alți 40 de km, de la Mediaș la Blaj, pe ambele fire de circulație modernizate, inclusiv pe liniile din stațiile Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj, precum și la cele 13 treceri la nivel cu calea ferată (TN), modernizate și dotate cu bariere automate, cu 4 cumpene.

Până la finalul anului, sistemul de centralizare electronică va fi funcțional pe 80 km, de la Sighișoara la Blaj, inclusiv pe toate liniile din cele 6 stații (Daneș, Dumbrăveni, Mediaș, Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj), urmând ca în primul semestru al anului 2022, sistemul ERTMS să fie operațional pe întrega distanță de 166 km, de la Sighișoara la Simeria.

De ce este mai bun sistemul ERTMS nivel 2 față de sistemele convenționale:


- Sistemul asigură creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță, prin utilizarea unui sistem de control continuu al vitezei;
- Crește capacitatea liniilor feroviare cu cca. 40%, prin reducerea timpilor de urmărire a trenurilor, prin circulatia acestora pe blocul de linie automat integrat;
- Reducerea costurilor de operare și de întreținere;
- Se reduce semnificativ volumul de echipamente (semnale, circuite de cale, indicatoare etc.);
- Asigură interoperabilitatea rețelelor feroviare europene, trenurile circulând dintr-o țară în alta fără ca mecanicii fie nevoiți să cunoască sistemele de semnalizare naționale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4864 vizualizari

  • 0 (12 voturi)    
    luna trecuta de la Blaj la Alba Iulia (Vineri, 3 decembrie 2021, 12:36)

    mmmircea [utilizator]

    am facut 1h45. Distanta e de aproximativ 40 de km. As vrea sa cred stirea dvs, dar realitatea din teren nu va ajuta absolut deloc.
    • +4 (6 voturi)    
      Cine te-a pus sa mergi cu personalul?! (Vineri, 3 decembrie 2021, 12:59)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Blaj - Alba Iulia: 48 min cu trenul de 20:19 și 1 ora 29 min cu cel de 14:26.

      Vezi: https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Rute-trenuri/Blaj/Alba-Iulia
      • 0 (6 voturi)    
        am mers cu IR-ul (Vineri, 3 decembrie 2021, 19:19)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        dar una e in mersul trenurilor si alta in teren.
      • 0 (4 voturi)    
        u cred că a mers pe jos. (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 8:22)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Pe lângă calea ferată.
  • +6 (6 voturi)    
    Trenurile vor " putea rula "... (Vineri, 3 decembrie 2021, 13:25)

    Ibit [utilizator]

    Dar vor si rula ?
  • +3 (5 voturi)    
    D-le Vlad Barza (Vineri, 3 decembrie 2021, 19:38)

    Ari21 [utilizator]

    daca ati sti ce-mi plac mie stirile formulate la timpul viitor: vor putea rula... se va face.... se va drege...bla, bla, bla .
    Poate incercati ceva la timpul prezent, daca reusiti sa intelegeti, adica ACUM ..se ruleaza...se face...se drege.
    • 0 (4 voturi)    
      Nu cred-că poate. (Sâmbătă, 4 decembrie 2021, 8:23)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ari21

      Limbajul de lemn nu-i permite.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by