CFR Infrastructură a lansat licitația pentru proiectare și execuție în vederea modernizării a două loturi din linia ferată Cluj - Oradea. Valoarea contractelor este de aproape 3 miliarde lei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 5 ianuarie 2022, 11:13 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura
CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Cluj - Aghireș (lotul 1) și Aghireș - Poieni (lotul 2), aferente obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Între Cluj și Oradea cele mai rapide trenuri au viteză medie de 60 km/h și puține sunt porțiunile unde depășesc 80 km/h.

Despre electrificarea acestui tronson important se vorbește de mai bine de 3 decenii. Sunt puține porțiunile unde trenurile depășesc în prezent 100 km/h, mai ales că traseul traversează zone montane.

Ce spune CFR SA

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 2.978.055.955,73 RON, lei fără TVA, din care 1.505.138.213,54 RON, fără TVA, pentru lotul 1 Cluj - Aghireș, respectiv 1.472.917.742,19 RON, fără TVA, pentru lotul 2 secțiunea Aghireș - Poieni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 14.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj - Aghireș (lotul 1) și Aghireș - Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1885 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Aceleasi proiecte faraonice (Miercuri, 5 ianuarie 2022, 11:23)

    feroviarul123 [utilizator]

    Dar fără o utilitate practica:
    "►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
    ►modernizarea echipamentului de telecomunicații."
    Daca introduci GSM-R de ce mai modernizezi echipamentul de telecomunicații? Care este scopul GSM-R-ului? Asigurarea comunicațiilor de siguranță intre tren si operatorii de trafic. Dar sunt firme ale politicienilor gen Topex care trebuie sa-si primească partea. Si din parte în parte se face paraindaratul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by