S-a semnat documentaţia necesară reabilitării liniei de cale ferată dintre Timişoara şi Reşiţa. Pe acolo ar putea circula trenuri cu hidrogen

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 13 ianuarie 2022, 13:56 Economie | Industrie Feroviara


Tren al CFR Calatori
Foto: Stefania Gal
Reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene din Timiş şi Caraş-Severin au semnat contractul pentru realizarea documentaţiei în vederea reabilitării liniei de cale ferată între Timişoara şi Reşiţa, cu extensie pe ruta Voiteni - Stamora Moraviţa frontieră. Suma se apropie de 13 milioane de lei. În mod eronat în unele articole de presă a apărut informația cum că se va realiza ”un tren de mare viteză”. Rămâne de văzut dacă se va concretiza ceva. Între Timișoara și Reșița sunt 95 de km și circulă 5 trenuri pe zi, vitezele medii fiind între 39 și 44 km/h.

Cele mai rapide porțiuni de pe cei 95 km sunt Volteni - Gătaia și Timișoara Sud - Jebel (viteze medii de 67 km/h pentru trenurile care rulează fără oprire).

Proiectul este inclus în PNRR, iar pe infrastructura feroviară modernizată ar urma să circule trenuri cu hidrogen. Acesta ar putea fi primul proiect de cale ferată din România la care vor începe lucrările în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Calea ferată Reșița Nord - Timișoara Nord (linia 122a în Mersul Trenurilor) are o lungime de 95 km. De la Voiteni la Stamora Moravița, pe linia 122, sunt 23 km.

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, a anunţat, pe pagina sa de Facebook, miercuri, că a semnat contractul pentru documentaţia necesară reabilitării liniei de cale ferată între Reşiţa şi Timişoara.

”Pentru a atrage câţi mai mulţi turişti, pregătim unirea Banatului de munte cu Banatul de şes prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Am semnat astăzi, alături de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentaţiile necesare reabilitării caii ferate Reşiţa Nord - Timişoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moraviţa - frontieră. În această faza, vorbim de studiile de prefezabilitate şi fezabilitate, de documentaţia necesară achiziţiei proiectului tehnic şi a execuţiei, cât şi de documentaţia pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitaţia a fost adjudecată pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperită de către toţi cei patru parteneri, noi de la CJ Timiş, Consiliul Judeţean Caraş - Severin şi primăriile Timişoara şi Reşiţa”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica.

Banii vor fi ulterior recuperaţi fie prin PNRR, fie din alte surse externe de finanţare.

”Intenţionăm să recuperăm banii prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţa (PNRR) dar suntem deschişi şi la alte surse de finanţare. Ne dorim că pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziţionăm trenuri cu hidrogen, de timp train - tram, deoarece legătură dintre Timiş şi Caraş trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul şi potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiţie de acest gen.”,
mai spunea Alin Nica.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1435 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Si se face si gara la Timisoara? (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:00)

    Milka Man [utilizator]

    Ca deocamdata e doar o halta mizera...
  • +2 (2 voturi)    
    Măi, mai terminați cu hidrogenul ăsta. (Joi, 13 ianuarie 2022, 18:51)

    rsumy_ [utilizator]

    Hidrogenul industrial se obține fie din gaz metan (cu consum de energie termică și emisie de CO2 - e principala metodă folosită acum), fie prin electroliza apei (cu un consum important de energie electrică).

    La cât costă acum gazul și electricitatea, vă puteți face o idee cam cât ar costa hidrogenul (H2)...
    • +1 (1 vot)    
      Exact! (Vineri, 14 ianuarie 2022, 1:43)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

      Dar na, propaganda conteaza si trebuie taiate niste panglici in fiecare an. Hidrogenul se poate obtine si ieftin, dar nu in Romania, unde nici nu exista facilitati de productie ieftine pentru ca nu e cerere suficienta. Nici in tarile mai rasarite, tot nu e ieftin hidrogenu: https://www.nationalworld.com/lifestyle/cars/hydrogen-cars-how-fuel-cell-cars-work-how-much-they-cost-and-where-you-can-refuel-them-3272802. Proiectul din Romania are menirea de a demonstra ca se poate face primavara cu o floare! Inca o data, propaganda, panglici si traditionala glorie a porcului care se scalda fericit in mocirla!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by