CFR SA a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de la cale ferată dintre Apahida și Ilva Mică. Linia se găsește sub indicativul 401 în Mersul Trenurilor, între cele două localități sunt 119 km, iar cele mai rapide trenuri îi parcurg cu o viteză medie de sub 55 km/h, iar la regio media este 40 km/h.

Tren al CFR CalatoriFoto: Hotnews

Trenurile ating pe foarte scurte porțiuni 80 km/h între cele două localități, iar după modernizare ar trebui să fie posibile viteze de 160 km/h. Oferta financiară câștigăatoare este de aproape 30 milioane lei, iar termenul de întocmire a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic este de 23 luni.

Ce spune CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Egis România - Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internațională SRL câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Apahida - Ilva Mică (subsecțiunea I a tronsonului Apahida - Suceava), cu o ofertă financiară în valoare de 29.677.400,00 lei fără TVA.

Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea I Apahida - Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice, în vederea creşterii vitezei maxime de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), şi de la Bugetul de Stat, iar termenul de întocmire a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic este de 23 luni.

Obiectele contractului

  • creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida - Suceava
  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene
  • creșterea volumului de mărfuri transporte la nivel intern și internațional
  • creșterea numărului de călători, inclusiv creșterea numărului de turiști.