​CFR SA a anunțat că a lansat licitația pentru prima etapă de modernizare a Gării de Nord, proiect inclus în PNRR, cu o valoare totală de 471 milioane lei (fără TVA). Gara de Nord are mare nevoie de modernizare, despre subiect vorbindu-se de 15 ani. Fuseseră propuse și proiecte de un miliard de euro și de mutare cu totul a gării.

In Gara de NordFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Proiectul implică și modernizarea corpurilor de iluminat, lucru extrem de necesar, pentru că este foarte puțină lumină pe peron după lăsarea serii.

Termenul de depunere a ofertelor la licitația publică (SEAP) este 6 martie 2023.

Ce spune CFR SA

Etapa 1 - proiectare și execuție lucrări de modernizare a celei mai mari gări din România - Gara de Nord București - prin consolidare fațade, acoperișuri, instalații și amenajarea spațiilor publice din cele 3 corpuri ale clădirii:

Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)

Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I)

Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviței)

Obiective:

  • modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
  • modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
  • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători - balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
  • crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
  • regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
  • sisteme noi de ventilație/încălzire;
  • modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
  • modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații.

Valoarea estimată: 471 miloane lei (fără TVA)

Sursă de finanțare: PNRR

Proiectare și execuție lucrări: 55 luni (9 luni proiectare și 46 de luni execuție).