CFR SA și Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) au semnat acordurile de finanțare pentru trei proiecte de modernizare a infrastructurii feroviare în România, valoarea totală fiind 672 milioane euro. Cel mai mare este pentru linia București - Giurgiu, unul este pentru portul Constanța, iar al treilea este la frontiera cu Ucraina.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Ce spune CFR Infrastructură

CFR SA și Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) au semnat acordurile de finanțare, în valoare totală de 672 milioane euro, pentru etapa a II-a a proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul București Nord - Giurgiu Nord Frontieră, în Portul Constanța și pentru primul proiect de electrificare și modernizare a infrastructurii feroviare prin punctul de frontieră de la VICȘANI, granița cu Ucraina, implementat în colaborare cu S.A. Căile Ferate Ucrainene.

Cele trei proiecte, cu finanțare din fonduri nerambursabile CEF - Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi -, aprobate de Comisia Europeană, au un rol esențial în dezvoltarea rețelei de căi ferate din sudul și nordul țării, la granița cu Ucraina, și vor contribui în mod direct la creșterea capacității de exploatare și de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de călători și de mărfuri.

672.798.595,3 EURO pentru PORTUL CONSTANȚA (etapa a II-a), BUCUREȘTI NORD - GIURGIU FRONTIERĂ (etapa a II-a) și electrificarea liniei de cale ferată DĂRMĂNEȘTI - VICȘANI, inclusiv modernizarea podului CF peste râul Suceava, în stația DORNEȘTI.

Cele trei proiecte

1

125.605.647,47 euro, valoarea totală eligibilă pentru modernizarea infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANȚA (etapa a II-a)

  • modernizarea liniei CF VALU LUI TRAIAN - PALAS
  • dublarea liniei de acces între ECLUZĂ AGIGEA - FERRI BOAT (etapa a II-a)

2

498.422.855,83 euro, valoarea totală eligibilă pentru modernizarea liniei CF BUCUREȘTI NORD - GIURGIU FRONTIERĂ (etapa a II-a)

  • reabilitarea liniei CF PROGRESU - JILAVA - VIDRA
  • reabilitarea liniei CF COMANA - GIURGIU NORD - GIURGIU FRONTIERĂ
  • electrificarea întregului tronson BUCUREȘTI PROGRESU - Jilava - Vidra - Comana - Giurgiu Nord - GIURGIU FRONTIERĂ
  • dublarea liniei CF între DAIA - FRĂȚEȘTI (4,2 km)

3

48.761.092 euro, valoarea totală eligibilă pentru îmbunătățirea trecerii feroviare a frontierei la VICȘANI (RO)

  • electrificarea liniei CF DĂRMĂNEȘTI - VICȘANI, inclusiv lucrări conexe

▻ modernizarea PODULUI CF peste râul SUCEAVA, în stația CF DORNEȘTI, pe linia spre PUTNA

Perioada de implementare a celor 3 proiecte este cuprinsă între 34 de luni și 56 de luni.