Mai exact, conform datelor CFR Infrastructură, călătoria va dura 130 de minute pe traseul București Nord - București Progresu - Giurgiu.

Trenul international Bucuresti - RuseFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Între Gara de Nord și Giurgiu viteza medie va fi de 43 km/h, iar între București Progresu și Giurgiu, viteza medie va fi de 46 km/h. Mai sunt zone unde este de lucru, există și restricții de viteză, iar pe linia directă nu vor circula trenuri cu locomotivă și vagoane, ci doar automotoare, din cauză că terenul este slăbit în zona Daia, la 8 km de Giurgiu.

Unul dintre cele mai lente trenuri internaționale din Europa este București - Ruse, peste trei ore pe 132 km cu un automotor Desiro între octombrie și iunie. Vara circulă vagoane bulgărești (către Varna și Sofia) și un vagon turcesc (spre Istanbul). Și în anii următori, trenurile internaționale spre Bulgaria vor circula tot prin Videle.

Linia 102 București Nord - București Progresu - Giurgiu nu a fost niciodată una rapidă. Spre exemplu, în 2002, cu trei ani înainte ca podul să cadă, trenurile București - Giurgiu făceau fără oprire între 90 și 98 de minute. Trenurile București Progresu - Giurgiu, care opreau în toate cele 12 stații de pe traseu, făceau peste 90 de minute.

S-au terminat lucrările în zona Grădiștea, iar trenurile ar trebui să revină luna viitoare. Cu ce viteză vor circula?

„În relația București Nord – București Progresu – Giurgiu vor circula numai trenuri de rang Regio. Un tren de călători va parcurge distanța București Progresu – Giurgiu (61,4 km) în aproximativ 80 minute, iar distanța București Nord – București Progresu – Giurgiu (93,2 km) va fi parcursă în aproximativ 130 minute”, spune CFR Infrastructură, într-un răspuns pentru HotNews.ro.

Pe linia București Progresu – Giurgiu vor fi 12 restricții de viteză, cu lungimea totală de 9,5 km.

Viteza maximă de circulație va fi de 120 km/h pe zona reabilitată, între stațiile Vidra – Grădiștea – Comana, respectiv 100 km/h pe restul distanței, mai spune compania de infrastructură, în răspunsurile trimise.

Terenul slăbit din zona Daia nu permite trecerea trenurilor grele

Chiar și după inaugurarea podului Grădiștea și redeschiderea circulației feroviare București-Giurgiu pe ruta directă, închisă din 2005, trenul de Varna și Istanbul va circula tot pe ruta ocolitoare, pe la Videle. La fel se va întâmpla și cu trenurile de marfă, scria Club Feroviar. Știrea a fost dată în premieră de site-ul mainnews.ro.

Daia se află la 8 km de Giurgiu, la 32 de km de Grădiștea și la 50 km de gara București Progresu. CFR SA spune că în zona Daia se execută lucrări provizorii de întreținere la suprastructură și terasamente. Alte lucrări de consolidare se vor efectua când va demara proiectul de modernizare și electrificare.

„În cadrul proiectului de modernizare a liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră - LOT 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana, aflat în derulare, se execută în prezent, în zona Daia, lucrări provizorii de întreținere la suprastructură și terasamente CF și lucrări de colectare și scurgere a apelor, urmând ca în cadrul proiectului de Modernizarea liniei CF București – Giurgiu Nord – LOT 2 (în pregătire documentația privind achiziţia contractului pentru proiectare și execuție lucrări) să se realizeze lucrări suplimentare de consolidare a terasamentului”, spun cei de la CFR SA.

Cât făceau trenurile Rapide și Accelerate pe relația București Nord - Giurgiu (93 km)

1980: 76 - 107 minute

1989: 93 - 114 minute

1997: 87 - 112 minute

2002: 90 - 98 minute

Cât făceau trenurile personale pe relația București Progresu - Giurgiu (61 km) Sunt 12 opriri intermediare

1980: 82 - 115 minute

1989: 92 - 105 minute

1997: 93 - 101 minute

2002: 92 - 101 minute

O linie nu prea rapidă

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important. Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 20 km de București.

Lipsa acestui pod lungește groaznic de mult distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle, pe linii unde vitezele au scăzut mult față de anii 90.

Drumul este de 114 km și există doar trei trenuri directe pe zi, cu timpi de parcurs de peste două ore, respectiv trei ore.