Potrivit sursei citate, deficientele au fost grupate intr-un document amplu care include in final propunerile de remediere a situatiilor care ar fi vulnerabilizat compania.
1. Deficiente privind colectarea si depunerea sumelor incasate de la clienti
- incasarea de catre mandatari/angajati a primelor de asigurare de la clienti si nedepunerea lor in contul politelor de asigurare. O mare parte din primele de asigurare au fost incasate fara a se emite chitanta clientului;
- folosirea chitantei albastre pentru completarea ulterioara a datelor lipsa de pe exemplarele rosii ale chitantelor ;
- incasarea primelor de la clienti in baza calculatiei, fara a se emite polita si fara a se depune banii in casierie;
- nedepunerea primelor incasate de la clienti prin anularea doar a exemplarului rosu al chitantelor;
- alocarea gresita a primelor de asigurare, fara a se respecta consemnarile din borderourile de depunere;
- ratele de asigurare erau depuse de catre brokeri cu mari intarzieri sau la aparitia daunei;
2. Deficiente privind gestionarea documentelor cu regim special
- chitante intocmite eronat de catre mandatari (lipsa datei, lipsa monedei de incasare, modificarea sau adaugarea ulterioara a datei cu pixul, adaugarea cu pixul a sumei pe exemplarul rosu al chitantei, adaugarea sau modificarea cu pixul a numarului de contract pe exemplarul rosu al chitantei etc);
- descarcarea unui numar foarte mare de chitante care nu aveau inscrisa suma in litere;
- angajatii cu atributii de vanzare isi imprumutau in mod frecvent documente cu regim special;
- eliberarea documentelor cu regim special numai pe baza de referat de necesitate si nu in baza bonurilor de consum;
- depozitarea intr-un spatiu neadecvat a documentelor cu regim special, fapt ce permite accesul oricarui angajat la aceste documente;
- lipsa verificarilor gestionare periodice sau efectuarea acestora in conditii neconforme cu normele si circularele interne (verificarile gestionare se efectuau chiar si “telefonic”);
- existenta minusurilor si plusurilor in gestiunea documentelor cu regim special.
3. Deficiente in operatiunile de casierie si contabilitate
- incasarea primelor aferente politelor descarcate cu borderou de catre agenti/inspectori, nedepunerea acestora in casierie si neoperarea politelor in programul informatic;
- retragerea garantiilor agentilor reziliati in baza unor imputerniciri semnate in fals, in numele directorului de sucursala;
- retragerea sumelor destinate valorii de rascumparare, in numele clientilor, fara plata efectiva a acestora catre titularii de drept. In acest sens, se intocmea o dispozitie de plata care era semnata in fals;
- intocmirea dispozitiilor de plata in lei si operarea acestora in Registru de Casa in contul de euro;
- retragerea sumelor datorate cu titlu de comision din casierie (ex: comisioanele generate automat pentru agenti cu contract reziliat);
- plata dubla a comisioanelor, atat prin banca cat si prin casierie;
- plata dubla a restituirilor de prima;
- existenta minusurilor in casierie;
- amplasarea casei de bani intr-un spatiu neadecvat, fiind posibil astfel accesul oricarui angajat la aceasta;
- inregistrarea unui numar mare de plati prin casierie fara documente justificative;
4. Deficiente privind activitatea de prevenire si combatere a spalarii banilor
- nu se aplica in mod corespunzator punctele 4.1.2 “cerinte minime pentru identificarea clientilor”, 4.1.3 “documente obligatorii de retinut la dosarul politei” si 4.1.5 “pastrarea documentelor pentru identificarea clientilor” din Circulara 385/22.06.2007 referitoare la “prevenirea si combaterea spalarii banilor”;
- incasarea in numerar a sumelor mai mari de 10.000, respectiv 15.000 EUR (din data de 30.04.2008), si neraportarea acestora catre Administratia Centrala.
5. Alte deficiente constatate
- neinformarea clientilor cu privire la scadenta ratelor de prima;
- neinformarea clientilor cu privire la situatia reala a contului politelor;
- incheierea politelor de asigurare de viata/generale in numele clientilor fara acordul acestora;
- accesul tuturor angajatilor la Registrul si stampila de intrari-iesiri din cadrul sucursalelor;
- atribuirea de drepturi de utilizare si operare in programele informatice neconforme cu atributiile stabilite prin fisele de post;
Citeste textul integral si comenteaza pe blogul lui Dan Popa
nepublicand datele personajului, asiguratorului nu imi ramane decat concluzia ca Dumneavoastra domnule Popa ati avut de lucru cu vreu meltean de la serviciul daune si acum folosindu va de internet raspanditi astfel de ..audituri care in opinia mea ..furt se numeste...or daca sunteti un tip corect reclamati la CSA si apoi ne dati publicitatii ce spune CSA, pana atunci..este doar un can can (specific dambovitean)
p.s te felicit pe tine de ziua ta...e ok ?
Cine are teren de tenis cu nocturna?
Cine locuieste pe str. Petre Cretu?
Cine e luat de mult timp in colimatorul SRI?
Pt cine se coace dosarul la DNA?
Cine a indraznit sa-l infrunte pe Zeus?
Cine e in stransa legatura cu dl. Videanu?
Cine are un frate consilier judetean cu afaceri in "domeniu"?
............
Oare despre cine e vorba?
Ghiciti?
2. este cel putin o persoana care a pasarist sistemul ca fiind incopetenta, foarte probabil, numele tau imi este clar..
3. ai avut de lucru asa cum am spus lu tov popa cu vreun meltean (comportamental vorbind) de la daune..in rest caldura e de vina ptr comentarile cu terenu de tenis..sri si alte prostii...chiar s ava fie rusine celor care denigreaza voalat...
Timpul le rezolva pe toate.
Cat despre Madoff, Allianz Tiriac il intrece cu brio. Doar are scoala Tiriac!!!!
Sa mai ai incredere in astia cu gulere albe. Pfui drace!