Intentionam in continuare sa listam pe bursa Bitdefender, dar acest lucru nu se va intampla in 2012, iar daca se va intampla listarea nu se va face doar pe bursa de la Bucuresti, a declarat marti Florin Talpes, directorul executiv al producatorului autohton de solutii de securitate IT. in urmatoarele 30 de zile compania intentioneaza sa deschida o noua reprezentanta in afara Europei, a mai spus acesta. Bitdefender are in prezent cinci birouri in afara Romaniei, in Statele Unite ale Americii (SUA), Marea Britanie, Germania si Spania. Declaratiile au fost facute cu ocazia lansarii unei noi identitati de brand, noul logo fiind steagul dacic, simbol al faptului ca firma are radacini romanesti.

Noul logo BitDefenderFoto: BitDefender
  • "Listarea pe bursa a Bitdefender a ramas in continuare in picioare. Fiind roman m-ar interesa sa fie la Bursa de Valori Bucuresti dar cu conditia ca aceasta sa fie solida. Sper ca pana o sa executam aceasta intentie, BVB sa fie una dintre bursele candidate. Oricum listarea va fi "si pe bursa din Romania", deci nu doar pe o singura piata", a declarat marti Florin Talpes, directorul executiv al Bitdefender.

De ce nu se mai listeaza in 2012 asa cum se estimase anterior?

  • "Mai avem cate ceva de facut. In general cand vorbesti de o bursa vorbesti de multipli. Multiplul asta se bazeaza si pe anumite lucruri care sunt foarte fierbinti. Virtualizarea este unul din aceste lucruri fierbinti pe zona de business. Vrem sa ajungem lideri pe zona de virtualizare, ceea ce ne va ajuta foarte mult", a spus Florin Talpes.

Firma are planuri de extindere in continuare, iar in urmatoarele 30 de zile va deschide un nou birou.

"Nu va fi in Europa. In general ne concentram pe crestere organica dar am facut si achizitii. Spre exemplu cand ne-am extins in Spania am achizitionat o firma", a spus Talpes, fara a da alte detalii.

In prezent BitDefender are cinci birouri deschise in afara Romaniei - doua in SUA si cate un birou in Germania, Spania si Marea Britanie. In Rusia, compania activeaza pe baza unui parteneriat. In aceste tari, Bitdefender are peste 100 de angajati.

In Romania datele de la Ministerul de Finante arata ca Bitdefender SRL avea anul trecut un numar mediu de angajati de 379, afaceri de aproape 29 de milioane de euro si un profit net de peste 240.000 de euro.

  • Talpes: Daca Bitdefender este sau nu o companie romaneasca este o discutie falsa. Poti sa spui cine o controleaza si de unde a plecat

La Registrul Comertului firma BitDefender are drept singur actionar BitDefender Holding B.V din Olanda. Florin Talpes sustine insa ca ceea ce este important este ca firma este controlata in general de romani si ca are origini in Romania.

  • "Bitdefender a plecat din Romania. In continuare echipa de cercetare si dezvoltare (R&D) este in Romania, o parte a echipei centrale este in Romania dar BitDefender este structurat ca un holding. Dupa cum stiti Romania nu permite si nu are o legislatie in ceea ce priveste holding-urile si atunci Bitdefender este un holding olandez. Am ales o tara europeana dar exista entitati in cadrul grupului din care cea mai importanta este Bitdefender SRL. (...) Daca o companie are grosul veniturilor din piata americana, dar grosul echipei de cercetare este in alta piata, ce fel de companie este romaneasca sau americana? Tot ce poti sa spui este: cine controleaza acea companie si pot sa va spun ca sunt in general investitori romani care o controleaza si care sunt radacinile", a spus Florin Talpes.

Acesta nu a dorit sa precizeze cate actiuni mai detine in cadrul BitDefender impreuna cu sotia sa.Potrivit acestuia, sub 5% din veniturile totale BitDefender sunt generate pe piata din Romania.

  • Schimbarea identitatii de brand a durat 24 de luni. Lupul dacic, un logo care ilustreaza radacinile romanesti ale firmei

Firma a anuntat marti incheierea procesului de rebranding, in urma caruia noul logo al firmei este dragonul-lup de pe stindardele de lupta ale dacilor, iar sloganul este "awake" (treaz in limba engleza). Tot acest proces a durat 24 de luni si a fost gestionat de compania de beanding si design Brandient.

"Jumatate lup, jumatate sarpe, totemul ii proteja pe daci in timpul razboaielor, fiind astfel asociat cu ideea de invincibilitate. In interpretarea moderna semnificatia brandului este completata de atributul inteligentei superioare, devenind astfel relevanta in contextul societatii digitale. Totodata, dragonul-lup accentueaza originea romaneasca a brandului", au precizat oficialii companiei.

In legatura cu suma investita in acest proces de rebranding, Florin Talpes a declarat doar ca "este un cost semnificativ, o cifra cu sase zerouri"

Compania a lansat de asemena si o noua generatie de produse de securitate, Bitdefender 2012, la preturi incepand de la 30 de euro. Printre cele mai recente functionalitati se numara protectia la navigarea in retele sociale si optiunea Auto-pilot. Aceasta optimizeaza automat procesele care asigura integritatea sistemului, pe baza configuratiei si a cerintelor defensive ale utilizatorului.