UPDATE Actiunile Facebook isi continua scaderea si ating un nou minim in deschiderea bursei NASDAQ

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 22 mai 2012, 17:00 Economie | IT


Parcursul Facebook pe bursa nu este prea stralucit, iar marti, in a treia zi de tranzactionare, s-a atins un nou minim, cotatia actiunilor scazand la un moment dat sub 31 de dolari. In jurul orei 17 actiunile se vindeau cu circa 32 dolari.

In momentul listarii o actiune Facebook era cotata la 38 de dolari, iar in prima zi de tranzactionare s-a atins un maxim de 45 dolari pentru foarte putin timp, insa pretul de inchidere a fost de 38,23 dolari.

Luni s-a atins un nou minim de 33 dolari, iar pretul de inchidere a fost 34,03 dolari. Marti lucrurile n-au mers bine, la deschidere pretul era 32.59 dolari, insa la un moment dat s-a ajuns la un minim de 30.98 dolari. In jurul orei 17 actiunile se vindeau cu circa 32 dolari.

UPDATE:
Actiunile si-au mai revenit, ajungand la 32.33 dolari la 17.30 si la 32.94 dolari la ora 18. La 18.30 actiunile au ajuns la 33,3 dolari.

In jurului orei 20,00, actiune FB era vanduta pentru 32,798 dolari.

Facebook a introdus in piata 421 milioane de actiuni si a obtinut din IPO o suma record de 16,02 miliarde dolari. Marea intrebare este cum va evolua pretul actiunilor si mai ales daca valoarea de piata de 104 miliarde dolari este sau nu exagerata.

Multi au avertizat ca cea mai mare retea sociala este supraevaluata mai ales ca 100 de miliarde inseamna de 25 de ori mai mult decat veniturile realizate in 2011 de compania lui Zuckerberg.

Evolutia actiunilor FB poate fi urmarita pe NASDAQ aici.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4621 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    Get down - big bubble (new dot-com) (Marţi, 22 mai 2012, 17:06)

    alex [anonim]

    Si uite asa ce mara teapa va trage facebok
  • +4 (16 voturi)    
    Actiuni... (Marţi, 22 mai 2012, 17:09)

    Cornel [anonim]

    Este un exemplu pentru fraierii care inca mai cred in aranjamentele de tip "bursa".Toti cei ce au cumparat actiuni au fost deposedati de 16% din valoarea pe care au platit-o in numai 3 zile.Se alege paful si de Facebook si de NASDAQ (piata de jumulit giste credule) in urmatoarele zile.Este doar startul......
  • +12 (18 voturi)    
    aha (Marţi, 22 mai 2012, 17:22)

    SchmitzCargobull [anonim]

    mda, cind spuneam ca e o prostie sa iei o actiune la o firma care nu produce si nu vinde nimic, imi sareau toti in cap ca feisbuc e cea mai tare companie din lume...
    • -1 (7 voturi)    
      Nu se poate (Marţi, 22 mai 2012, 18:25)

      twitty [utilizator] i-a raspuns lui SchmitzCargobull

      Eu credeam ca Apple e si de aia am vandut apartamentul bunicii si masina lui tata, ca sa cumpar actiuni Apple.

      Nu mai adaug ca e si cool sa ai actiuni Apple.
    • -1 (1 vot)    
      nu e chiar asa... (Miercuri, 23 mai 2012, 7:37)

      dares [anonim] i-a raspuns lui SchmitzCargobull

      potential are sa fie si mai mare decat este....
      ..
      si daca nu va fi doar o retea de socializare ci mai mult decat atat ...au dat lovitura .

      important e cum se dezvolta..din punctul meu de vedere..daca se limiteaza la socializare afacerea va cadea.
  • +4 (10 voturi)    
    Teapa (Marţi, 22 mai 2012, 17:33)

    Cel [anonim]

    Zuckerberg a tras o teapa serioasa investitorilor (a se citi fraierilor) a vandu actiunile cu 16 miliarde, care probabil nu valorau nici 1 miliard si apoi le rascupara la un pret mult mai mic, si ramane in buzunar cu cateva miliarde fara sa fi muncit cu nimic si fara sa fi cedat ceva din companie
    • +2 (14 voturi)    
      Serios? (Marţi, 22 mai 2012, 18:06)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Cel

      Daca tie, sa creezi din nimic un site folosit de milioane de utilizatori ti se pare "fara sa fi muncit cu nimic", sunt tare curios ce muncesti tu din greu toata ziua. Sa te intreb ce ai listat la bursa, n-are rost.
    • +8 (8 voturi)    
      Aici gresesti (Marţi, 22 mai 2012, 18:27)

      twitty [utilizator] i-a raspuns lui Cel

      Zuckerberg nu are de unde sa scoata 16 miliarde sa cumpere actiuni. Averea lui o constituie actiunile FB. Chiar daca ar avea banii astia ar trebui sa fie tampit sa cumpere.
    • -1 (1 vot)    
      .. (Miercuri, 23 mai 2012, 7:39)

      dares [anonim] i-a raspuns lui Cel

      interesul lui personal legat de companie ..pe termen scurt..da ..ar fi sa scada pretul actiunilor ca sa le rascumpere la o valoare mai mica ...si ..astfel ..ar avea bani sa investeasca iar in companie ..sa o dezvolte.
  • +6 (12 voturi)    
    Parerea mea (Marţi, 22 mai 2012, 17:33)

    nano2k [utilizator]

    In articol scrie "Marti lucrurile n-au mers bine".
    Eu din contra, cred ca lucrurile au mers bine, adica lumea, poate trezita si de criza, se mai desteapta la cap... deh, cine stie... sa vedem...
  • +5 (11 voturi)    
    bubble facebook (Marţi, 22 mai 2012, 17:36)

    gigi [anonim]

    o prostie de retea, pe spatele careia toti vor sa se imbogateasca...
    • +4 (10 voturi)    
      basica se dezumfla in continuare (Marţi, 22 mai 2012, 17:41)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      basica facebook se dezumfla in continuare
  • +2 (8 voturi)    
    interesant... (Marţi, 22 mai 2012, 17:52)

    anonim [anonim]

    de ce cred eu ca intr-un viitor foarte apropiat, actiunile facebutt vor creste exponential ca apoi sa cada aproape de zero? cred ca s-ar transforma in lemne pentru focu' crizei...
  • +4 (8 voturi)    
    normal (Marţi, 22 mai 2012, 18:04)

    mimi [anonim]

    Cum poate o companie care are venituri (nu profit) de doar 4 miliarde pe an sa valoreze 100 miliarde !?

    Asta doar daca nu cumva serverele, etc valoreaza zeci de miliarde ( ceea ce nu prea cred ca e cazu).
    • +3 (7 voturi)    
      activele (Marţi, 22 mai 2012, 18:36)

      roman_roz [anonim] i-a raspuns lui mimi

      Nu, nu serverele, nu sediul, nu masinile companiei.

      Ci cei 1 miliard de useri reprezinta singurul lucru valoros al lui Facebook. Cea mai mare baza de date cu useri reali din istorie, si cu suficient de multe informatii despre tine ca sa stie tot ce i-ar putea interesa. Asta e valoarea Facebook. Cat o valora, nu stiu....
    • +4 (12 voturi)    
      Demonstratia (Marţi, 22 mai 2012, 18:44)

      Horea [anonim] i-a raspuns lui mimi

      Se poate demonstra foarte simplu:

      1. Daca are 4 miliarde venituri pe an, probabil ca face un profit cinstit de 2 miliarde pe an.
      2. Cu un profit de 2 miliarde pe an, ai nevoie de vreo 70 de ani ca sa-ti recuperezi investitia de 100 de miliarde, tinand cont si de costul capitalului investit.
      3. Facebook este folosit la modul frenetic de miliarde de prosti.
      4. Aplicam acum teorema care spune ca prostia e nemuritoare.
      5. Rezulta ca peste 70 de ani, feisbuc va fi folosit de aceleasi miliarde de prosti plus rata de crestere a populatiei, deci peste 70 de ani va valora de fapt vreo 200 de miliarde.
      6. Aplicam acum din nou teorema cu prostia nemuritoare.
      7. Rezulta ca in anul 3289 Feisbuc va valora o mie de miliarde de triliarde, deci in mod sigur e sub-evaluat chiar si la 100 de miliarde.

      Quod erat demonstrandum
      • +4 (4 voturi)    
        Problema (Marţi, 22 mai 2012, 19:36)

        Mihnea [anonim] i-a raspuns lui Horea

        Facebook se va opri la 2-4 $ actiunea. Chestia e ca facebuci poate avea un competitor care sa apara de nicaieri oricand. Nu e greu de facut un facebook.
        • +1 (1 vot)    
          ...si solutia (Marţi, 22 mai 2012, 22:51)

          florinb1 [utilizator] i-a raspuns lui Mihnea

          Hai sa facem impreuna unul. Google ne poate spune cum.
      • -1 (1 vot)    
        esti tare... (Marţi, 22 mai 2012, 21:29)

        bau [anonim] i-a raspuns lui Horea

        Demonstratia ta "simpla" este gresita din stadiul de ipoteza...
        1. Profitul facebook a fost de 0.61 mld dolari in 2010 (30% din CA de 1.97 mld dolari), iar in 2011 a fost de 1 mld dolari (25% din CA de 3.71 mld dolari). MArja mai mica de profit este pusa pe seama investitiilor in echipamente tehnice, cat si pe cresterea numarului de angajati.
        Deci, facebook NU produce 2 mld dolari profit

        2. in calculul tau simplist, 2 mld x 70 ani = 140 mld din care scazi vreo 40 mld si rezulta 100 mld, adica valoarea companiei :)))
        Tu ai auzit de Net Present Value (NPV) si de Net Future Value (NFV)? Vei vedea ca 100 mld de astazi pot avea valoarea de 24.3 mld dolari peste 70 ani, cu o rata medie a inflatiei de 2% / an, sau 49.5 mld cu o rata medie de 1% / an.

        3. presupui ca tu nu folosesti facebook, dar cu siguranta te inseli;

        restul este pierdere de vreme...

        4.
        • +1 (1 vot)    
          esti bestial (Miercuri, 23 mai 2012, 1:52)

          Horea [anonim] i-a raspuns lui bau

          Eu sunt tare iar tu esti bestial :).
          Astea cu NPV si NFV ajustate la inflatie sunt niste calcule mult prea precise pentru multimea de necunoscute din ecuatia Facebook.
          Eu un singur lucru vroiam sa subliniez: Facebook asta a prins la toate categoriile de oameni, insa e cam ca in bancul ala in care unu se opreste pe strada sa-si lege siretul si cand se ridica, vede ca s-a facut coada in spatele lui. Ca urmare, de ce sa plece, daca tot e primul?
          Asa si cu Facebook, daca tot sunt N miliarde de oameni adunati dimpreuna pe Facebook, ce motiv ar avea sa plece si unde sa plece? Acolo unde nu e nimeni? Iar atata timp cat stau impreuna, ei genereaza suficient profit pentru Mark Goldenzuckerthal incat sa-l faca sa uite de rata inflatiei.
      • +2 (2 voturi)    
        calcul? (Miercuri, 23 mai 2012, 0:58)

        RoMaLeS [utilizator] i-a raspuns lui Horea

        Horea nene pana si pe Eistein l-au dat jos desi acum 40 de ani era incontestabil, FB-ul e trecator pentru ca nu va avea cum sa se reinventeze pentru tehnologia de maine. Tu ce calculezi?
  • 0 (10 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 22 mai 2012, 18:30)

    twitty [utilizator]

    Oare de ce majoritatea oamenilor care fac bani la bursele americane sau exploatind sistemul financiar au nume gen: Zuckerberg, Goldstein, Largerfeld, Goldman, Neuman, Steinfeld, Goldberg si asa mai departe?
    • +6 (8 voturi)    
      si (Marţi, 22 mai 2012, 18:41)

      si [anonim] i-a raspuns lui twitty

      si ce impiedica pe un ionescu sau popescu sa faca si ei bani? sa se listeze si sa atraga investitori care sa plateasca bani grei.

      asadar, ce ii opreste, in afara de lipsa de idei?
      • 0 (6 voturi)    
        ah ma doare (Marţi, 22 mai 2012, 19:09)

        capos [anonim] i-a raspuns lui si

        eu am atatea idei ca nu stiu ce sa fac cu ele, dar cred ca sunt cam departe de domnul Goldman si de brokerii dumnealui.
        • +2 (2 voturi)    
          ideas are garbage (Marţi, 22 mai 2012, 20:50)

          mvr [utilizator] i-a raspuns lui capos

          Orice prost le are, sau crede ca le are. Acum depinde de ce intelegi tu prin idee. Sa spui: vreau sa trimit o racheta pe Marte nu e o idee. Sa proiectezi o racheta ce poate face asa ceva ar fi o idee.
    • +8 (8 voturi)    
      clar (Marţi, 22 mai 2012, 18:41)

      vasile scu [anonim] i-a raspuns lui twitty

      pana nu apare si un Popescu printre aia, eu cred ca este vorba in mod cert de o conspiratiune mondiala...
    • +4 (4 voturi)    
      iti dau un sfat (Marţi, 22 mai 2012, 19:36)

      Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui twitty

      Schimba-ti rep'de-rep'de numele in Goldstein, Roth, Neuman samd, dupa care lateste-te la umbra unui pom s-asteapta.
    • +5 (7 voturi)    
      pentru ca (Marţi, 22 mai 2012, 20:06)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui twitty

      sunt mai educati, inteligenti sau creativi.
      Pentru ca studiaza la Harvard si nu la Tulcea, pentru ca aduna bani generatie dupa generatie si pentru nu isi consuma energia intrebandu-se de ce atiii au iar ei nu.
      • +1 (1 vot)    
        si pentru ca (Marţi, 22 mai 2012, 21:06)

        baiazid [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        au nasul mare, au fost prigoniti de un dement si acum se simt victime for ever, si pentru ca in general conduc finantele mondiale.
      • -1 (1 vot)    
        nu ti-ar strica si tie (Marţi, 22 mai 2012, 23:03)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        niste studiu macar la Tulcea.. :)
    • 0 (0 voturi)    
      sa nu-i uitam pe (Marţi, 22 mai 2012, 21:13)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui twitty

      Warren Buffet
      Bill Gates
      Carlos Slim Helu
      Eike Batista
      Lee Shau-kee
      Li Ka-shing
      Al-Waleed bin Talal
      Kenneth Griffin
      Ray Dalio
      Sir John Templeton
      Philip Fisher
      Ed Thorp
      Vikram Pandit

      etc, etc, etc
      ...toti mari investitori.

      Acum ca tu nu intelegi ce inseamna "majoritate" si ca pe tine nu te duce capul sa te uiti decat la un mic coltisor din tablou si incerci apoi sa explici intregul tablou generalizand de la coltisorul tau e alta treaba. Si e numai a ta.
  • 0 (0 voturi)    
    poate totusi ... (Marţi, 22 mai 2012, 21:35)

    dares [anonim]

    informatiile despre toti acesti useri de pe facebook ..vor valora si mai mult in viitor. poate cineva interesat va plati foarte multi bani ca sa le aiba ..

    cu dezvoltarea comertului electronic si a sistemului de plati on-line ... lucrurile pot lua o intorsatura mai mult decat favorabila pentru facebook. noile tehnologii se dezvolta halucinant de rapid.. asa ca ..facebook inca nu si-a spus ultimul cuvant.

    s-a facut revolutii folosind facebook .. e mai mult decat o simpla retea de socializare.. facebook face valuri uriase prin userii sai.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by