​Microsoft a anuntat ca a ajuns la o intelegere pentru a cumpara cu 1,2 miliarde dolari reteaua sociala Yammer care este utilizata de aproximativ cinci milioane de angajati, mai ales ai unor companii din topul Fortune 500, scrie AFP. Cei de la Microsoft spun ca vor integra noua achizitie cu produsele sale pentru companii si adauga ca suma platita este justificata datorita potentialului Yammer de a castiga useri online pe cale virala.

Yammer s-a infiintat in toamna lui 2008 in San Francisco, intial fiind o retea de micro-blogging stil Twitter, insa dedicata strict afacerilor. A ramas o retea pentru business, insa functionalitatea ei s-a imbogatit, iar prin intermediul retelei pot fi testate anumite produse, gratuit in versiunea de baza, dar contra-cost in versiunile avansate.

Yammer are in prezent aproximativ cinci milioane de useri, o buna parte din ei facand parte din 85% din companiile ce alcatuiesc topul Fortune 500. Achizitia confirma interesul Microsoft pentru segmentul retelelor sociale si va permite integrarea Yammer cu produsele pe care Microsoft le furnizeaza companiilor, cum ar fi SharePoint, Office 365 si Dynamics. Achizitia va creste si adoptia Skype, companie pe care Microsoft a cumparat-o cu 8,5 miliarde dolari.

Pe de alta parte, Yammer va putea in continuare sa-si pastreze o anumita independenta pentru a-si mentine baza de useri.

Desi Yammer are venituri modeste, la fel ca in cazul multor retele sociale, Steve Ballmer, seful Microsoft a justiticat achizitia spunand ca aceasta retea are potential mare de a genera venituri importante in viitor si are un model de adoptie virala online care este foarte eficienta.