Aproximativ 27% dintre romanii conectati la internet fac si cumparaturi online, arata un studiu recent realizat de Daedalus Millward Brown la cererea eMAG. A crescut ponderea persoanelor de peste 45 de ani care cumpara online, inregistrandu-se crestere si in mediul rural.

In ultimii ani, numarul de utilizatori ai comertului online din Romania s-a plasat intr-un trend asecendent. Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown, la inceputul lui 2013, 27% din totalul populatiei cu acces la internet se declarau utilizatori ai comertului electronic.

Comparativ cu anul trecut, ideea de cumparaturi online a inceput sa devina tot mai atractiva si in randul persoanelor de o varsta mai inaintata - categoria 45-55 de ani crescand de la 10 la 15% din totalul utilizatorilor de comert electronic in 2013 - dar si in randul celor din mediul rural (16% din totalul utilizatorilor de comert electronic, in usoara crestere fata de anul trecut).

"Cred ca am ajuns la un punct de cotitura in comertul din Romania" spune Radu Apostolescu, vicepresedinte si director de Dezvoltare eMAG

"Practic, astazi unu din 4 romani cu acces la internet este cumparator online, in vreme ce 70% din romani se documenteaza pe internet inainte de a lua o decizie de cumparare.", mai spune el.

Categoria electroIT continua sa fie cea mai cautata de cumparatorii online, anul trecut 20% din vanzarile de produse electroIT fiind generate de comertul online. Prin comparatie, din tot retailul din Romania, cumparaturile online au reprezentat doar 2%.

eMAG isi va extinde in continuare categoriile de produse, va adauga haine pentru copii, mancare pentru animale de companie si parfumuri, numarul de showroom-uri a ajuns la zece, iar acum a fost introdus serviciul ce permite clientilor sa deschida coletul la livrare, cu curierul de fata.