​Magazinul online foto-video F 64 anunta vineri ca va fi preluat de un investitor strain, iar acum a comunicat si numele acestuia, insa nu e vorba de vreo multinationala sau de vreun om foarte bogat, ci de "un "nordic excentric pe nume Joulupukki", adica Mos Craciun in limba finlandeza. Cand e vorba insa de partea serioasa, cei de la F64 spun ca estimeaza afaceri de 20 milioane euro in 2013 si o crestere de 10% pentru la anul, pe o piata foto in declin.

Directorul F64 Marian Alecsiu si noul investitorFoto: Hotnews

Farsa

Farsa curajoasa a retailer-ului foto

Farsa curajoasa a retailer-ului foto

Foto: F64

F 64, cel mai cunoscut magazin online de aparate si accesorii foto, anunta vineri intr-un comunicat de presa oficial ca luni dimineata va comunica numele investitorului strain care va prelua compania. Viineri si peste week-end jurnalistii s-au zbatut sa afle cine e misteriosul investitor, s-au dat numeroase telefoane si s-au anuntat scenarii despre multinationale care vin sa investeasca in cunoscutul magazin online.

Ei bine luni dimineata, dupa un background de business legat de o piata foto in scadere unde F 64 a avut afaceri de 18 milioane euro in 2012 si va termina cu 20 milioane euro in 2013, urma marele anunt.

Directorul general Marian Alecsiu a spus ca F 64 a primit diverse oferte de preluare, insa cea de acum a entuziasmat echipa de conducere. E un investitor excentric din nordul Europei, a spus Alecsiu, iar asteptarea era in punctul culminant, aparatele foto fiind indreptate catre intrare.

Toata lumea astepta sa vada un om de afaceri scandinav al carui nume este Joulupukki, insa in loc de afacerist a venit Mos Craciun, cu piticii si cu doi reni reali. Gluma a fost bine primita de audienta tensionata care astepta una dintre cele mai importante tranzactii ale anului in IT. Concluzia a fost ca totul a fost o farsa de PR si marketing iar acel comunicat de presa a fost eronat.

Investitorii au adus zambetee, nu bani

Investitorii au adus zambetee, nu bani

Foto: Hotnews

Ideea a fost ca finalul de an sa fie cu zambete, nu tensionat, iar F 64 a anuntat si ca invita oamenii sa aduca in magazine diverse cadouri care vor fi apoi duse catre copii din sate defavorizate.

Miscarea a venit fara indoiala pentru ca F 64 a vrut sa atraga atentia presei si cu siguranta a reusit asta. Problema tine insa de credibilitate fiindca presa a fost indusa in eroare si vineri a dat practic o informatie falsa pe care a luat-o de buna fiindca nimic nu lasa de inteles ca anuntul ar fi fost doar o gluma de PR.

F 64 spune insa ca gluma a avut doar scop caritabil (anuntarea unei campanii de donatii pentru copii sarmani), insa lucurile nu pot fi atat de simple.

Partea serioasa, de buisness

Trecand la lucruri serioase, trebuie mentionat ca directorul companiei a spus pentru HotNews ca a discutat cu alte companii, insa a lasat de inteles ca business-ului nu va fi vandut prea curand.

F 64 are circa 120 de angajati, afacerile au fost de 82 milioane lei in 2012, iar profitul net, de cinci milioane lei, cifrele aratand ca business-ul a crescut mult in ultimii ani, inclusiv in criza, fiindca in 2008 cifra de afaceri fusese de 33 milioane lei, iar numarul de angajati era de 23. Apoi, in 2010 cifra de afaceri a fost de 47 milioane lei, iar profitul net, de 2,4 milioane lei.

In 2014 compania estimeaza afaceri de circa 22 milioane euro,a spus pentru HotNews.ro, Marian Alecsiu, CEO al F 64. Compania a intrat si pe segmentele smartphone si tableta, iar printre lucrurile nerealizate se numara deschiderea celor sase showroom-uri in tara, acestea urmand a fi deschise cand piata isi va mai reveni.

Alecsiu a spus pentru HotNews ca. daca ar fi ca F64 sa se extinda in afara tarii, cu siguranta ar avea nevoie de un partener, insa acum nu sunt semne ca ar cauta un astfel de partener, mai ales ca F 64 e o companie de nisa.

Acum piata foto e in scadere cu 15%, vanzarile generale de aparate foto au scazut cu 20%, iar la DSLR-uri, cu 4%.

Compania estimeaza ca are o cota de piata de 43% pe DSLR-uri in tara.