Magazinul online F 64 a facut gluma anului in IT: Investitorul strain anuntat este un "nordic excentric" pe nume... Mos Craciun
Farsa
F 64, cel mai cunoscut magazin online de aparate si accesorii foto, anunta vineri intr-un comunicat de presa oficial ca luni dimineata va comunica numele investitorului strain care va prelua compania. Viineri si peste week-end jurnalistii s-au zbatut sa afle cine e misteriosul investitor, s-au dat numeroase telefoane si s-au anuntat scenarii despre multinationale care vin sa investeasca in cunoscutul magazin online.
Ei bine luni dimineata, dupa un background de business legat de o piata foto in scadere unde F 64 a avut afaceri de 18 milioane euro in 2012 si va termina cu 20 milioane euro in 2013, urma marele anunt.
Directorul general Marian Alecsiu a spus ca F 64 a primit diverse oferte de preluare, insa cea de acum a entuziasmat echipa de conducere. E un investitor excentric din nordul Europei, a spus Alecsiu, iar asteptarea era in punctul culminant, aparatele foto fiind indreptate catre intrare.
Toata lumea astepta sa vada un om de afaceri scandinav al carui nume este Joulupukki, insa in loc de afacerist a venit Mos Craciun, cu piticii si cu doi reni reali. Gluma a fost bine primita de audienta tensionata care astepta una dintre cele mai importante tranzactii ale anului in IT. Concluzia a fost ca totul a fost o farsa de PR si marketing iar acel comunicat de presa a fost eronat.
Ideea a fost ca finalul de an sa fie cu zambete, nu tensionat, iar F 64 a anuntat si ca invita oamenii sa aduca in magazine diverse cadouri care vor fi apoi duse catre copii din sate defavorizate.
Miscarea a venit fara indoiala pentru ca F 64 a vrut sa atraga atentia presei si cu siguranta a reusit asta. Problema tine insa de credibilitate fiindca presa a fost indusa in eroare si vineri a dat practic o informatie falsa pe care a luat-o de buna fiindca nimic nu lasa de inteles ca anuntul ar fi fost doar o gluma de PR.
F 64 spune insa ca gluma a avut doar scop caritabil (anuntarea unei campanii de donatii pentru copii sarmani), insa lucurile nu pot fi atat de simple.
Partea serioasa, de buisness
Trecand la lucruri serioase, trebuie mentionat ca directorul companiei a spus pentru HotNews ca a discutat cu alte companii, insa a lasat de inteles ca business-ului nu va fi vandut prea curand.
F 64 are circa 120 de angajati, afacerile au fost de 82 milioane lei in 2012, iar profitul net, de cinci milioane lei, cifrele aratand ca business-ul a crescut mult in ultimii ani, inclusiv in criza, fiindca in 2008 cifra de afaceri fusese de 33 milioane lei, iar numarul de angajati era de 23. Apoi, in 2010 cifra de afaceri a fost de 47 milioane lei, iar profitul net, de 2,4 milioane lei.
In 2014 compania estimeaza afaceri de circa 22 milioane euro,a spus pentru HotNews.ro, Marian Alecsiu, CEO al F 64. Compania a intrat si pe segmentele smartphone si tableta, iar printre lucrurile nerealizate se numara deschiderea celor sase showroom-uri in tara, acestea urmand a fi deschise cand piata isi va mai reveni.
Alecsiu a spus pentru HotNews ca. daca ar fi ca F64 sa se extinda in afara tarii, cu siguranta ar avea nevoie de un partener, insa acum nu sunt semne ca ar cauta un astfel de partener, mai ales ca F 64 e o companie de nisa.
Acum piata foto e in scadere cu 15%, vanzarile generale de aparate foto au scazut cu 20%, iar la DSLR-uri, cu 4%.
Compania estimeaza ca are o cota de piata de 43% pe DSLR-uri in tara.

Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
INTERVIU Un an de la primul caz de COVID-19 în România / De ce a scăzut drastic numărul îmbolnăvirilor în ultimele 2-3 luni și ce ne așteaptă: Al treilea val nu va fi de intensitatea celui de-al doilea / Testele rapide ar trebui distribuite gratuit medicilor de familie, am ști clar numărul real de cazuri
Mi se pare o greseala de PR destul de grava. Ideea poate era buna, dar au facut-o prea serios (comunicat OFICIAL, ora tipica de conferinta, etc) si nu s-au gandit la oamenii care au venit acolo pe timpul lor si asa agitat sa primeasca o jucarie si un aparat foto.
Poate fi material didactic in facultate pt la "asa nu".