​YouTube spune ca a inceput un audit prin care va examina periodic numarul de vizualizari ale clipurilor postate pe site, ideea fiind de a elimina cazurile in care contorul arata cifre umflate. In contextul in care reusita unor campanii media este judecata pe baza numarului de vizualizari, masura va creste increderea in site si va elimina pe cat posibil cifrele care induc oamenii in eroare, scrie BBC.

YouTube, parte a Google, spune ca la unele clipuri numarul de vizualizari este crescut artificial prin tehnici de redirectionare sau chiar prin "cumpararea" de "views".

Google spune ca vrea ca cifrele de audienta sa fie autentice si de aceea trebuie luptat cu cei care vor sa pacaleasca sistemul "umfland artificial" numarul de vizualizari ale clipului, pericolul fiind ca utilizatorii sunt indusi in eroare in legatura cu popularitatea unui clip.

YouTube a demarat un audit prin care va analiza periodic clipurile si adauga ca e de asteptat ca auditul sa aduca schimbari la un numar nesemnificativ de clipuri, marea majoritate afisand cifre corecte.

In conditiile in care campaniile media sunt judecate in functie de vizualizari, actiunea YouTube este gandita sa ajute credibilitatea site-ului.