Povestea lui Cristian Gheorghe este una demna de un film - a ajuns in SUA din “Romania comunista” la inceputul anului 1990 fara sa stie limba engleza, cu 26 de dolari in buzunar, a trait intr-un hostel pentru tineri si a fost sofer de limuzina pentru a isi castiga traiul, scrie Business Insider, in editia electronica din Australia.

Astazi, romanul lucreaza la a patra afacere de tip startup de succes, dupa ce le-a vandut pe precedentele, inclusiv cea de-a treia - OutlookSoft, catre SAP, in 2007, pentru circa 500 milioane de dolari.

Traiectoria vietii lui este remarcabila, scrie publicatia. In Romania isi castiga existenta din vanzare de discuri cu muzica si asa a invatat putina engleza, ascultand trupe precum Pink Floyd, a spus el intr-un interviu pentru Business Insider.

Din vanzarea de discuri a reusit sa stranga bani si sa isi cumpere un PC Commodore 64, care l-a costat echivalentul uni salariu pe un an. A invatat singur sa programeze piratand jocurile de pe acel calculator.

Dupa ce a ajuns in SUA, s-a angajat ca sofer de limuzina. Asa l-a cunoscut pe Andrew Saxe, care pana la urma l-a ajutat sa isi lanseze noua cariera. In timpul unui drum cu masina, Saxe a aflat de pasiunea lui Gheorghe pentru calculatoare si i-a spus sa il viziteze la birou. Saxe conducea o companie de consultanta de software. L-a angajat pe Gheorghe si impreuna cu el a construit o companie, care a fost uan dintre primele companii de “big data”.

Au vandut aceasta companie catre Experian, iar Gheorghe a fost angajat ca CTO (seful pe tehnologie) la Experian pentru cativa ani.

A lansat apoi un an doilea startup, TIAN, pe care l-a fuzionat cu o companie numita OutlookSoft. Apoi, SAP a cumparat OUtlookSoft, care realiza un tip de big data cunoscut ca “business analytics”. Ca rezultat al acestei tranzactii, Gheorghe a devenit CTO la SAP.

In urma cu cativa ani, Gheorghe a creat un nou startup, Tidemark, care face tot business analytics/big data, dar care functioneaza insa pe o tableta si poate fi folosit de oamenii de afaceri fara ajutorul departamentului de IT care sa faca rapoarte pre-programate.

Tidemark functioneaza pe sistemul “intrebare-raspuns”. Utilizatorul ii pune o intrebare, iar Tidemark raspunde cu grafice sau chiar nume de persoane din companie care ar putea ajuta cu proiectul respectiv.

Gheorghe a declarat pentru Business Insider ca in primele 18 luni de la lansarea produsului, compania sa se apropie la 45 milioane de dolari venituri, cu crestere de 300% fata de anul precedent. Are circa 45 de clienti, cu 180 de oameni de afaceri pentru fiecare dintre acesti clienti.