Antreprenorul de e-commerce Mugur Frunzetti va investi 500.000 de euro in compania Retargeting care furnizeaza servicii de crestere a ratei de conversie pentru magazinele online, tinta fiind ca spre final de an sa fie deschis si un birou in California. Compania este operationala de la final de 2013, are in prezent zece angajati si isi va creste efectivele pe partea de suport clienti si vanzari. Tinta ar fi sa ajunga la 50 de clienti la final de an, de la aproape 15 acum.

Mugur FrunzettiFoto: -

Proiectul are la baza soft-ul creat de Rares Banescu caruia ideea i-a venit dupa o experienta neplacuta cu un magazin online. El a cumparat un Xbox, iar cateva saptamani mai tarziu a primit in newsletter de la acelasi magazin tot o oferta la Xbox (desi abia il cumparase) si, in mod frustrant, produsul era cu 30% mai ieftin in acel newsletter.

Pornind de la acest exemplu neplacut el s-a gandit la crearea unui soft care sa monitorizeze fiecare utilizator al unui magazin online si, in functie de cateva zeci de parametri, newsletterele comerciale primite sa fie personalizate, astfel incat sa contina oferte utile, nu unele care sa se repete inutil sau sa creeze frustrari.

Rares Banescu s-a aliat in 2013 cu Mugur Frunzetti, care anul trecut a vandut magazinul online floria.ro. Frunzetti s-a decis sa investeasca in proiect, astfel luand nastere compania Retargeting care furnizeaza servicii de optimizare magazinelor online.

Compania a devenit operationala la final de 2013 si acum are cam 10-15 clienti, magazine online care vand diverse lucruri, de la pantofi, pana la telefoane mobile. Soft-ul a fost in varianta de test (beta), iar luna aceasta intra in faza "stabila", iar daca totul merge bine numarul de clienti va ajunge la 50. Obiectivul este si sa deschida un birou in SUA, in statul California, fie la final de 2014, fie in 2015. Retargeting are acum zece angajati si isi va creste efectivele pe domeniile suport clienti si vanzari.

Frunzetti spune ca rata de conversie a magazinelor online romanesti este extrem de mica 1%, fiindca numai unu din 100 de oameni care viziteaza cumpara ceva de acolo. Situatia sta atat de rau din cauza mai multor motive, precum preturile mari, costurile ridicate de transport, increderea redusa sau conditiile dezavantajoase de garantie.

El spune ca soft-ul companiei monitorizeaza activitatea user-ilor pe diversele magazine online si poate determina ce aspecte nu le plac acestora. Apoi, newsletterele primite de fiecare vor fi personalizate in functie de preferinte si se poate ajunge la detalii interesante, precum trimiterea newsletterelor cu produse la ora la care sunt cele mai mari sanse ca o anumita persoana sa cumpere ceva, ora corecta fiind stabilita in functie de istoricul persoanei respective pe magazinele online cliente.

Antreprenorul spune ca rata de conversie a clientilor sai a crescut la peste 3% si in unele cazuri spre 6%, un efect benefic avand si faptul ca potentilii clienti primesc recomandari diferite in functie de preferinte si istoric, in loc sa fie trimise tuturor aceleasi sugestii.