Magazinul online de haine si accesorii Fashion Days, parte a grupului Naspers, a lansat recent o aplicatie pentru iPad, va lansa pana la final de an aplicatia de Android si estimeaza ca peste jumatate dintre comenzi vor fi realizate de pe smartphone si tableta in 2016. In prezent 70% dintre comenzi sunt facute de femei, insa in ultimul timp s-a observat o crestere a valorii medii a comenzilor la articole pentru barbati, au spus reprezentantii companiei intr-un interviu pentru HotNews.

Pe Fashion Days sunt disponibile produse de la peste 1.000 de brand-uri, din categorii precum imbracaminte, incaltaminte, genti, articole pentru copii si articole pentru casa (mobilier, huse, covoare, prosoape).

Cine cumpara de pe Fashion Days? Ca si pondere, femeile reprezinta 70%, iar barbatii, circa 30% Ca si "portret", e vorba de persoane din mediul urban, din orase mari ale tarii (Bucuresti, Timisoara, Constanta, Cluj si Brasov), oameni care au program incarcat si nu au destul timp sa viziteze magazinele fizice.

"Vanzarea de articole pentru femei si barbati este conforma cu aceste procente, cu observatia ca, in mare parte, femeile sunt cele care cumpara articole pentru intreaga familie atat pentru barbati cat si pentru copii", spune administratorul companiei, Cristian Ducu.

Fashion Days se bazeaza tot mai mult pe aplicatiile mobile care vor ajunge sa aiba o pondere tot mai mare din totalul comenzilor pana in 2016.

"Ponderea comenzilor plasate de pe smartphones si tablete s-a dublat fata de anul trecut si depaseste in acest moment 31% din numarul total al comenzilor. Estimam ca, in urmatorii doi ani, mai mult de 50% - 60% din comenzi vor fi realizate de catre clienti in miscare, direct de pe telefon sau tableta, mai ales pentru ca urmeaza sa lansam in curand aplicatia pentru dispozitivele mobile care ruleaza sistemul de operare Android", spune Cristian Ducu.

Valoarea medie a comenzilor a crescut constant in ultimii ani si exista diferente foarte mici atat intre valoarea medie a comenzilor plasate de barbati si femei cat si intre valoarea comenzilor pentru articole de femei si barbati. "Observam insa o usoara tendinta de crestere a valorii medii la articolele pentru barbati, fapt care se explica prin deschiderea din ce in ce mai mare a barbatilor de a achizitiona articole vestimentare si incaltaminte online, precum si prin preferinta acestora pentru anumite branduri"

Fondata in 2009 de catre antreprenori elvetieni, compania s-a extins in 7 tari europene ¬ Romania, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia si Slovenia. Din 2011, Fashion Days este parte a gigantului media Naspers care detine in Romania eMAG, autovit.ro, PayU si olx.ro (fost mercador.ro).