Cati romani ar vrea sa cumpere ceva de Black Friday, ce lucruri ii intereseaza si spre ce magazine se indreapta - studiu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:17 Economie | IT


Peste 60% dintre romani au auzit de Black Friday si mai mult de o jumnatate dintre acestia spun ca ar vrea sa cumpere ceva in editia din 2014, arata un studiu Millward Brown  realizat in randul a 2.000 de respondenti. Cei mai multi spun ca isi vor cumpara electrocasnice mici, televizoare si smartphone-uri, iar magazinele spre care se vor orienta cei mai multi sunt eMAG, Altex, Flanco si Carrefour.

Millward Brown Romania, lider in piata locala de cercetare de marketing in zonele de brand, media si de comunicare, a publicat rezultatele studiului despre evenimentul Black Friday.

Top 10 magazine (online și offline) considerate

%

eMAG

26.3

Altex

18.4

Flanco

8.5

Carrefour

6.8

Domo

6.1

Media Galaxy

4.9

Auchan

3.2

Kaufland

3.0

Cora

2.2

Dedeman

1.3


Potrivit cercetarii, numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% in randul persoanelor cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care stiu acum de Black Friday.

"Succesul evenimentelor Black Friday din anii trecuti, cresterea numarului de jucatori care participa, diversificarea categoriilor cu promotii, cresterea expunerii media a evenimentului, toate acestea au contribuit la atingerea nivelului ridicat de notorietate a Black Friday in randul romanilor", explica Daniela Lazar, Managing Director, MillwardBrown Romania.

Numarul celor care planuiesc sa cumpere ceva cu aceasta ocazie este de asemenea in crestere. Comparativ cu nivelul din 2013, anul acesta sunt cu peste 1,3 milioane mai multe persoane care intentioneaza sa faca o achizitie in perioada reducerilor.

Cu alte cuvinte, 38% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc sa cumpere ceva de Black Friday (¬probabil voi cumpara¬ sau "sigur voi cumpara").

La fel ca in anii precedenti, in randul barbatilor si al segmentului de tineri (24 - 34 de ani), se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat decat la nivelul populatiei generale. Fata de media generala de 13% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca "sigur vor cumpara", in cazul barbatilor media urca la 15% iar in cazul tinerilor la 16%.


 

Lista de cumpărături a românilor de Black Friday

 

2013

2014

Evoluție
2014 vs. 2013

Electrocasnice mici

38%

36%

-2%

Televizoare

19%

30%

+11%

Telefoane mobile

11%

20%

+9%

Haine

22%

17%

-5%

Laptopuri

12%

15%

+3%

Tablete

6%

12%

+6%

Electronice și accesorii auto

20%

12%

- 8%

Frigidere

7%

11%

+4%

Mașini de spălat

6%

9%

+3%

Încălțăminte

9%

8%

-2%

"In general, barbatii sunt mai entuziasti decat femeile cand vine vorba de cumparaturile online. O explicatie este ca produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, incaltamintea sau produsele de ingrijire personala), sunt mai degraba "senzoriale" si astfel necesita o experienta directa pentru o validare completa inainte de achizitie. Satisfacerea acestei nevoie reprezinta in continuare o bariera important", completeaza Daniela Lazar.


Anul acesta de Black Friday lista de cumparaturi este compusa, in medie, din doua categorii de produse. Pe aceasta lista se regasesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, robotii de bucatarie iar televizoarele (30%) si telefoanele mobile (20%) le urmeaza, potrivit intentiei de achizitie. 

Televizoarele si telefoanele mobile sunt si categoriile care inregistreaza cea mai mare crestere a intentiei de cumparare fata de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane in cazul televizoarele si cu mai multe 9% in cazul telefoanelor mobile.

Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul pentru a-si face cumparaturile de Black Friday, topul romanilor, in functie de primul nume mentionat de ei pune eMAG pe primul loc, lucru normal dat fiind ca retailerul este cel mai mare jucator din piata si initiator al Black Friday pe piata locala. Pe locurile doi si trei se gasesc Altex si Flanco care se bazeaza pe oamenii care vin in magazinele "fizice"

Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic in perioada: 31 octombrie - 3 noiembrie 2014. Eroarea de esantionare este de +/-2,2%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2903 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Black and red (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:12)

    Martinezu [utilizator]

    Daca ar fi sa dau un sfa: Oarecum avizat as spune ca sa nu va faceti mari sperante si sa nu va inghesuiti.
    Anul trecut trebuia sa imi cumpar electrocasnice. De la masina de spalat la aspirator, de la frigider la hota.
    Pt ca suma de plata era semnificativa am urmarit ofertele multor magazine. Mai ales pe cele online.
    Am inceput cautarile prin Oct si m-a prins Black Friday ul. Ce am constatat a fost uluitor.
    Nu numai ca reducerile nu existau dar unele produse se scumpisera fata de citeva zile anterioare.
    Acolo unde era trecut 30% reducere, tariful fusese crescut in ziua precedenta proportional ca de black Friday sa poata avea reducere.
    Eu am numit-o tzeapa de black Friday.
    Am cumparat luna urmatoare prin decembrie. Lucrurile se mai ieftinisera fata de oct, dar nu pt ca era decembrie ci pentru ca asa se intimpla in general, apar noi produse mai scumpe.
    • 0 (0 voturi)    
      Pomul laudat (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 21:58)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Aveti perfecta dreptate. Deja emag a marit preturile la multe produse care urmeaza sa fie ieftinite de Black Friday. Si chiar atunci cand exista reduceri reale de preturi, acestea apar la produse de calitate indoielnica, sau de care nu ai nevoie, dar le cumperi pentru ca sunt "chilipiruri".
      Smecheriile astea sunt discutate pe larg in cartea lui Dan Ariely "Irational in mod previzibil".


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by