​eMAG, cel mai mare retailer online local, anunta ca s-au comandat de Black Friday 1,1 milioane de produse in valoare totala de 360 milioane lei, cu 20% mai mult decat anul trecut. Compania spune ca romanii au tot mai multa incredere in plata cu cardul, dovada fiind si procentul record din acest an. Trebuie spus ca produsele cele mai interesante s-au dat foarte repede: cele 252 de iPhone-uri in sub doua minute, cele 500 de consolae XBOX, in 53 de secunde.

Intr-un depozit eMAGFoto: eMAG

Ediția din acest an a Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping din an, a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG și 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea inițială și cu o creștere de 20% raportată la ediția anterioară din 2016.

„Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominația mobilului, saltul istoric al plăților cu cardul și orientarea clienților către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simplă și eficientă modalitate de a achiziționa produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani și estimăm că va crește în continuare”, spune Tudor Manea, director general eMAG.

De asemenea, încrederea în plata cu cardul a atins un vârf istoric, plățile cu cardul depășind pragul important de 30% în Black Friday, ceea ce arată și un comportament mai informat al clienților.

30,7% dintre comenzi au fost plătite online cu un card bancar (în ediția din 2016 procentul plăților cu cardul a fost de 26%).

A treia tendință importantă este creșterea valorii medii comandate de clienți (pana la 970 lei/comanda) și orientarea clienților către produse din game superioare. „Clienții au comandat produse din game superioare, cu mai multe funcții și cu specificații mai bune”, a completat Tudor Manea.

Cele mai mari creșteri ale valorii medii la produsele comandate au fost înregistrate în categorii precum: telefoane mobile, gaming și PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio și video, electrocasnice mici, fashion și cosmetice. Principalele categorii cu cerere în creștere, raportat la anul trecut, sunt fashion, îngrijire personală, anvelope și televizoare.

Ediția de anul acesta a Black Friday a adus rezultate duble pentru partenerii din platforma eMAG Marketplace. Astfel, un număr dublu de selleri a listat oferte în Black Friday 2017 și au vândut 258.000 de produse în valoare de peste 65 milioane lei.