Facebook spune că a dezactivat 583 milioane de conturi false în primele trei luni ale anului, multe dintre ele la doar câteva minute de la crearea lor, arată compania într-un amplu raport legat de conținutul care încalcă regulile comunității Facebook. Compania spune că soft-urile de inteligență artificială sunt tot mai bune în a detecta imagini cu nuditate și conținut sexual explicit, dar mult mai greu pot fi găsite automat postările cu limbaj ce incită la ură.

FacebookFoto: Pexels Photo

Presată de scandalul Cambridge Analytica, Facebook a mai făcut un pas în direcția transparenței și a publicat un raport în care explică în cantități ce fel de conținut care încalcă regulile a fost scos în primele trei luni. Raportul se numește Community Standards Enforcement Preliminary Report.

Datele arată că a crescut cantitatea de conținut ce incită la ură, dar și numărul imaginilor cu nuditate sau conținut pornografic.

De exemplu, au fost eliminate de pe rețea 3,4 milioane de imagini violente în primele trei luni, aproape triplu față de perioada similară din 2017. În 86% dintre cazuri aceste imagini au fost detectate de soft-urile automate, înainte ca cineva să semnaleze existența acestor imagini.

Au fost suprimate 21 de milioane de imagini cu conținut sexual explicit, în 96% dintre cazuri ele fiind detectate de soft-uri, înainte ca vreun user să facă o sesizare.

Succesul a fost mai mic în detectarea mesajelor care incită la ură (hate speech). Compania a suprimat 2,5 milioane de mesaje hate speech, însă doar 38% dintre ele au fost detectate de soft-uri, fiindcă aici lucrurile depind și de context și au o mare doză de subiectivism, în comparație cu imaginile.

Pe de altă parte, Facebook este foarte mulțumită de faptul că a suprimat 1,9 milioane de postări și imagini de propagandă teroristă, 99,5% dintre ele fiind detectate automat.

Raportul mai arată că au fost dezactivate 583 de milioane de conturi false în Q1 2018, multe dintre ele la doar câteva minute după crearea lor. Compania estimează că, în primul trimestru, conturile false au reprezentat 3-4% dintre totalul conturilor active în rețea.

Compania a repetat faptul că, așa cum a promis, a crescut cu 3.000 numărul de angajați care se ocupă cu moderrarea de conținut, de la 4.500, la 7.500 de persoane.