​Facebook a anunțat joi că a închis 559 de pagini și 251 de conturi care au încălcat regulile rețelei în materie de spam și au distribuit conținut gândit să manipuleze publicul, scrie AFP. Anunțul vine în contextul în care Facebook încearcă să ia măsuri eficiente pentru a limita pe cât posibil diseminarea dezinformărilor în rețea, la o lună de alegerile intermediare americane din noiembrie. Cele mai multe dintra paginile închise erau controlate de americani.

FacebookFoto: Pixabay

Facebook a închis paginile și conturile în cauză deoarece au încălcat în mod repetat regulile legate de conținutul anti-spam. Mulți au utilizat numeroase conturi, unele cu același nume, pentru a posta cantități uriașe de conținut pe diverse grupuri, în dorința de a crește traficul pe anumite site-uri.

Facebook a spus că au fost închise pagini cu nume precum “Nation in Distress” și “Reverb Press” care foloseau tactici de tip clickbait și alte modalități pentru a aduna număr mare de vizualizări pentru un conținut care altfel ar fi fost detectat de foarte puțini utilizatori.

Facebook spune că nu conținutul în sine a fost problema, ci tacticile nepotrivite folosite de aceste pagini și conturi pentru a-și crește în mod artificial influența.

Facebook a încercat în ultimii ani să combată spam-ul și conținutul de tip clickbait, pentru că mulți utilizatori sunt deranjați, dar rețeaua nu a aplicat măsuri atât de radicale precum acum, mulțumindu-se în general cu retrogradarea paginilor în NewsFeed, pentru ca mai puțin oameni să vadă conținutul.