​E-mail-uri dintre angajați Facebook arată că acum câțiva ani, când compania căuta cu asiduitate surse de monetizare, ar fi luat în calcul să taxeze companiile pentru acces continuu la datele user-ilor, scrie Wall Street Journal care citează documente ce vor fi făcute publice în Marea Britanie. Facebook a spus că nu se pune problema să vândă datele, iar într-un răspuns pentru TechCrunch a precizat că API-urile sunt gratuite pentru dezvoltatori.

HotNews.roFoto: Hotnews

E-mail-urile citate de WSJ ar arăta că Facebook ar fi discutat acum șase ani să dea contra-cost acces companiilor la datele user-ilor. În plus, s-ar fi discutat și posibilități de a determina companiile să cheltuiască sume cât mai mari pe publicitatea în rețea, în schimbul unui acces extins la datele user-ilor.

O persoană din Facebook ar fi înaintat ideea ca acele companii care nu cheltuiesc măcar 250.000 de dolari/an pe publicitate în rețea să nu mai aibă acces la datele utilizatorilor. În plus, ar fi fost analizată și o posibilă înțelegere cu Tinder, tot pe tema datelor. Propunerile nu s-au concretizat.

Facebook a spus, într-un răspuns pentru TechCrunch, că documentele din care se citează sunt prezentate incomplet și a precizat că nu a vândut niciodată datele nimănui.

Întrebarea este cât de importanți erau angajații care au avut aceste schimburi de e-mail-uri și cine de la nivelul conducerii știa despre aceste discuții de monetizare.

Mark Zuckerberg a susținut în numeroase rânduri, inclusiv în audierile din Congresul SUA, că Facebook nu vinde date, dar mulți nu îl cred, dat fiind că au apărut multe dezvăluiri.