Deși majoritatea respondenților, 82%, cunosc termenul „inteligență artificială”, peste jumătate dintre aceștia (53%) au doar o idee vagă despre ceea ce înseamnă, arată un sondaj făcut în rândul a 1.000 de germani în luna octombrie. Jumătate dintre ei susțin că nu ar avea nimic împotrivă să lucreze alături de ”colegi” roboți, mai arată studiul efectuat de Bosch și de institutul de cercetare a pieței Innofact.

-Foto: Bosch

Acasă, în trafic sau la locul de muncă, inteligența artificială (IA) va transforma lumea. Acest viitor nu este prea îndepărtat. Smartphone-urile sunt deja dotate cu asistenți inteligenți controlați prin comenzi vocale, iar doctorii folosesc IA pentru a diagnostica afecțiunile medicale.

Însă, chiar dacă sistemele inteligente sunt deja folosite, majoritatea germanilor (85%) tot nu au o idee clară despre scopurile în care IA este folosită în prezent. Aproape același lucru se poate spune și despre cât înțelege publicul ce este IA.

82% dintre cei care au răspuns cunosc termenul „inteligență artificială”, dar peste jumătate dintre aceștia (53%) au doar o idee vagă despre ceea ce înseamnă.

Un exemplu despre beneficiile aduse oamenilor de IA este conducerea automatizată, domeniu în care investesc multe companii, precum Bosch, Google, Uber, Volvo sau Jaguar Land Rover.

Producția conectată este un alt domeniu reprezentativ pentru IA. Într-o fabrică inteligentă, oamenii și mașinile colaborează ca o echipă inteligentă. Roboții vor scuti oamenii de sarcinile dificile și periculoase și vor învăța din experiență. Acest lucru va duce la reducerea volumului de muncă pentru oameni.

Sondajul a relevat faptul că un număr mare de germani consideră că ar putea accepta o astfel de situație. Două treimi dintre respondenți, 67%, consideră că producția și mobilitatea vor avea câștiguri enorme de pe urma inteligenței artificiale.

Respondenții afirmă că sunt deschiși să lucreze cu un robot dacă acesta va prelua sarcinile de rutină. Jumătate dintre respondenți și-ar putea imagina o astfel de situație și și-ar dedica timpul liber astfel obținut activităților sociale sau creative. Opiniile privind utilizarea IA variază în funcție de vârstă, persoanele între 18 și 29 de ani fiind grupul care vede aplicațiile IA ca fiind potențial utile pentru smartphone-uri și gospodării.

Pentru acest studiu comandat de Bosch, institutul de cercetare a pieței Innofact a intervievat 1.022 de persoane de pe teritoriul Germaniei, cu vârste cuprinse între 18 și 69 de ani. Sondajul a fost realizat în octombrie 2018.