Cinci surse citate de Bloomberg spun că angajați ai companiei din România și India se uită la mici filmulețe trimise de aceste camere și îmbunătățesc apoi algoritmii, pentru ca aceste camere să facă mai bine diferența între o amenințare falsă (o pisică sărind pe canapea) și una adevărată (când cineva chiar încearcă să intre în casă).
Soft-urile de inteligență artificială ne permit să dăm telefonului sau altor gadget-uri comenzi vocale complexe, dar mai este mult de lucru și clar că este nevoie și de ajutor uman pentru ca soft-urile să funcționeze mult mai bine. De exemplu, la Cloud Cam au fost cazuri în care a dat alarma și când vântul a zburătăcit foi aflate într-o cameră în care geamul era deschis.
În aprilie, tot Bloomberg relata că angajați ai companiei transcriu și adnotează comenzi vocale date de useri asistentului Alexa, tot pentru a-l îmbunătăți. Și în acel caz era menționată România. Unii angajați ascultau și adnotau 150 de clipuri audio pe zi, clipuri de 20-30 de secunde.
Camerele Cloud Cam au fost lansate în SUA în 2017, costă 120 de dolari și abonamentul lunar este între 7 și 20 de dolari, în funcție de serviciile oferite.
Cei de la Amazon au spus pentru Bloomberg că aceste clipuri care ajung la angajați, fie au fost trimise de testeri specializați, fie de useri care aleg să le trimită pentru că au avut probleme cu alarme false sau cu video-uri de calitate slabă. Amazon spune că utilizatorii au control total asupra conținutului și că doar ei văd propriile clipuri.
Bloomberg citează însă surse care spun că nu toate clipurile vizionate de angajați sunt trimise voluntar și că au ajuns la ei și clipuri în care se vedeau oameni în ipostaze intime. Sursele spun că astfel de clipuri sunt șterse pentru a nu ajunge în mod accidental să fie folosite pentru a îmbunătăți algoritmii.
Deosebit de credibile afirmatiile. Ca si Apple.
Cate partide, cate certuri, cate negocieri au vazut prin "cloud cam", Dumnezeu cu mila stie.