Grupul Alphabet a afișat afaceri cu 13% mai mari într-un prim trimestru care a fost cât se poate de ciudat ca evoluție: extrem de bun în ianuarie și februarie și foarte slab în martie, când carantina instituită în multe părți ale lumii a lovit și investițiile în publicitate. Însă numărul de căutări online a fost foarte mare și aplicația Google Classroom și-a dublat numărul de useri, în condițiile în care se face mult școală online. ”Este prima mare pandemie din era digitală. Când am vorbit cu voi ultima oară nu mi-aș fi imaginat cât de mult se va schimba lumea”, spune Sunar Pichai, CEO Alphabet.

GoogleFoto: Flickr - brionv (Google Food)

Afacerile Google au crescut de la 36,3 miliarde la 41,1 miliarde dolari, dar avansul de 13% este sub media Google din anii trecuți, de peste 20%. Pe de altă parte valoarea a depășit cu câteva sute de milioane de dolari previziunile analiștilor și acțiunile au crescut.

Profitul net a urcat de la 6,6 miliarde dolari, la 6,8 miliarde dolari, iar numărul de angajați a crescut într-un an de la 103.000, la 123.000.

Veniturile din publicitate au crescut cu 10%, până la 33 miliarde dolari, dar și cei de la Google admit că trimestrul în curs va fi unul dificil, unii analiști indicând și scăderi de peste 20%, în condițiile în care multe segmente ale economiei funcționează la minim, iar industrii care investeau mult în publicitate - restaurante, linii aeriene, turism - sunt în ”moarte clinică”.

Capitalizarea de piață a Alphabet este 848 miliarde dolari.