​Compania de curierat FAN Courier estimează că va livra 500.000 de colete în prima zi după Black Friday și așteaptă comenzi cu cel puțin 30% mai mari pentru toată luna noiembrie. Produsele fashion, IT&C și de igienă vor fi cele mai căutate. Pentru a face față vârfului de activitate, compania a investit 15 milioane de euro în echipamente de livrare și gestiune a expedițiilor și relația cu clienții, a extins capacitatea de depozitare și a suplimentat flota auto și personalul angajat.

Tir al FAN CourierFoto: FAN Courier

”Black Friday este un proiect care crește constant de la un an la altul și pentru care începem pregătirea încă de la mijlocul anului, bazându-ne pe rezultatele din anul anterior dar și pe tendințele pe care le observăm de la o lună la alta. De regulă, luna noiembrie aduce creșteri de volume de până la 40% față de media zilnică din timpul anului, aici incluzând și Black Friday care, pentru noi, se încheie la maxim două săptămâni din momentul închiderii campaniei de soldare. spune Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier.

”Analizele efectuate ne-au arătat că sectorul fashion ar putea avea o creștere semnificativă anul acesta. În topul cerințelor s-ar putea afla, pe lângă produsele IT&C și cele de igienă, produse de mobilier și decorațiuni interioare care, în ultimii cinci ani, au înregistrat creșteri de până la zece ori. Produsele albe – electrocasnicele mari – nu mai sunt atât de solicitate de Black Friday”, explică oficialul companiei.

Compania are 7.500 de angajați și o flotă auto de 4.400 de mașini.

În ceea ce privește ”harta” comenzilor, compania spune că nu există o teritorializare specială, perioada de vârf generând volume ridicate în toate zonele. ”Sunt orașe care au o pondere de consum mare precum Cluj-Napoca, Iași, Craiova, Timișoara dar sunt și zonele exterioare ale orașelor principale care, în această perioadă, primesc mai multe colete. Ne așteptăm ca anul acesta să avem o creștere pe expedierile internaționale, atât pe volumele clienților din România care expediază în străinătate - Bulgaria, Ucraina, state membre UE dar și a companiilor internaționale care au livrări în România”.

FAN Courier a început pregătirile pentru perioada Black Friday de la mijlocul anului. Compania a investit 4 milioane de euro pentru a înlocui cele 3.600 de dispozitive PDA aflate în dotarea curierilor și într-o aplicație pentru gestionarea expedițiilor de către curieri, a introdus un chatbot în comunicarea cu clienții și a continuat dezvoltarea aplicației de ticketing.