​Facebook a plătit o companie denumită Targeted Victory pentru a desfășura în SUA campanii naționale care să răspândească ideea că TikTok ar fi o rețea periculoasă pentru copii, iar mesajele sperau să-i facă pe cât mai mulți să aibă o părere proastă despre rețeaua din grupul ByteDance, scrie Washington Post.

TiktokFoto: Peter Kovác, Dreamstime.com

Această companie, Targeted Victory, este una dintre cele mai mari firme care furnizează consultanță partidului Republican, și a fost angajată de Facebook (Meta) pentru a orchestra o campanie la nivel național care să conțină foarte multe mesaje negative despre TikTok, mesaje care să ajungă la cât mai mulți oameni.

Facebook consideră că TikTok este rivalul numărul 1 pentru că, deși Facebook are mai mulți useri, TikTok are o proporție mai mare de utilizatori tineri și foarte mulți o consideră ca fiind o rețea ”cool”, în timp ce Facebook nu prea mai este la modă.

Date din interiorul Facebook arătau că tinerii stau pe TikTok de 2-3 ori mai mult timp decât pe Instagram.

Campaniile își propuneau să transmită mesaje precum: TikTok este periculoasă pentru copii, aparține de un grup străin și nimic din ce pun copiii în rețea nu rămâne confidențial.

E-mail-uri obținute de Washington Post arătau că în cadrul campaniei se dorea promovarea și în ziarele regionale a unor povești dubioase despre TikTok, cu tendințe bizare și periculoase care să fie prezentate ca pornind de la postări TikTok, când de fapt ele își aveau originea pe Facebook.

În schimburile de e-mail-uri se mai sugera și că reporteri de la diverse ziare locale ar putea servi pentru transmiterea unor mesaje care arătau cât de periculoasă ar fi TikTok și ce mesaje propagă.

Unul dintre subiectele discutate, cu care TikTok putea fi denigrată, ținea de celebrele provocări din rețea, un exemplu fiind așa-numita „devious licks challenge”, unde elevii erau încurajați să posteze cum distrug diverse lucruri din școală.

Într-un discurs din 2019, la Universitatea Georgetown, în timpul căruia l-a invocat pe reverendul Martin Luther King Jr. și a susținut rolul Facebook în promovarea libertății de exprimare, Zuckerberg a criticat TikTok pentru rapoartele conform cărora interzisese discuțiile despre subiecte considerate subversive de guvernul chinez, spunând: „Acesta este internetul pe care îl dorim?”

TikTok a spus atunci că acele linii directoare nu mai erau în vigoare și că business-ul din SUA funcționează sub reguli diferite față de rețelele din China.

Sursa foto: Dreamstime.com