​YouTube a spus că cei care creează clipuri video scurte pe YouTube - așa-numitele Shorts - vor putea să facă bani din publicitate, dacă îndeplinesc anumite condiții. Clipurile Shorts pot avea maxim 60 de secunde, sunt disponibile din 2021 și au devenit tot mai populare. TikTok este compania care a arătat cât de mult se poate face cu aceste clipuri scurte și ce mulți oameni sunt interesați.

YouTubeFoto: M-sur, Dreamstime.com

YouTube spune că cei care creează clipuri scurte vor putea beneficia de o parte dintre veniturile din publicitate pe care YouTube le obține din reclamele afișate între clipuri pe fluxul Shorts. Compania va crea un fond și va pune la dispoziția creatorilor 45% din acele venituri obținute din publicitate.

Este o modalitate prin care YouTube speră să-i recompenseze mai bine pe creatorii de conținut, iar la aceste venituri vor avea acces doar cei care vor putea îndeplini condiția de a avea pe ultimele 3 luni cel puțin 1.000 de abonați și peste 10 milioane de vizualizări pe Shorts. Noua sursă de venit va fi la dispoziția dezvoltatorilor de la început de 2023.

Economia creatorilor de conținut a crescut enorm în ultimii ani. Estimările SignalFire erau că în 2020, peste 50 de milioane de oameni obțin venituri din conținutul pe care îl creează pe platforme precum TikTok, YouTube și Twitch. O estimare din 2022 a Linktree ridică numărul celor care obțin bani din conținutul produs online la 200 de milioane.

Surse: YouTube Blog, CNBC, Washington Post

Sursa foto: Dreamstime.com