Seful Sony Howard Stringer a spus, in primul interviu de la atacurile informatice de proportii asupra retelei PlayStation, ca Sony a fost cat se poate de prompta, anuntandu-si utilizatorii intr-o saptamana, in timp ce foarte multe companii o fac dupa o luna sau deloc. El spune ca au fost probabil cele mai puternice atacuri informatice din istorie si admite ca Sony va pierde multi bani si ceva utilizatori, insa nu va fi un exod catre alte companii.

Sony incearca sa-si repare imagineaFoto: Reuters

"Am raportat atacul intr-o saptamana, vreti sa-mi spuneti ca o saptamana nu este suficient?", a intrebat seful Sony, adaugand ca in general despre multe atacuri clientii companiilor nici nu afla, iar peste 40% dintre firme isi anunta clientii la o luna dupa incident.

"A fost o situatie fara precedent pentru noi, a fost probabil cel mai mare cyver atac din istorie", a spus Springer, incercand sa se justifice dupa ce datele personale a peste 100 de milioane de useri au ajuns pe mainile hackerilor, iar reteaua PlayStation a fost indisponibila aproape o luna.

"Am anuntat mai repede decat ar fi putut oricine altcineva sa o faca. A trebuit mai intai sa stim exact ce s-a furat in loc sa dam informatii cu picatura care ar fi adus panica in randul clientilor", spune CEO-ul Sony care admite ca vor fi pierderi financiare mari si unii clienti vor parasi compania, insa nu va fi un exod catre concurenta.

Sony a fost masiv criticata dupa atacurile de la jumatatea lui aprilie, fiind acuzata ca a reactionat greu si ca stia de vulnerabilitati care ar fi putut fi exploatate, insa nu a facut nimic sa le repare inainte de incident.