Loredana Visa, manager V+O Communication, a discutat despre piata de relatii publice si comunicare online

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 8 mai 2012, 11:39 Economie | Media & Publicitate


Loredana Visa
Foto: V+O Communication
​Cat de dinamica este piata romaneasca de comunicare comerciala si cat de apti sunt clientii romani sa-si imbine campaniile cu interactivitatea online? Cati bani sunt acum pe piata locala de relatii publice si in ce masura sunt folositi ei eficient, punand nevoia consumatorului inaintea intereselor de vanzari pe termen scurt? Loredana Visa, general manager al agentiei V+O Communication, a discutat online cu cititorii.

  • Loredana Visa lucreaza in domeniul relatiilor publice din 1997 ani si a preluat conducerea V+O Communication in 2008, cand a revenit in Romania dupa mai multi ani in care a lucrat pentru Avon Canada. Agentia de relatii publice V+O Communication s-a extins in ultima perioada cu lansarea propriei agentii de publicitate online, Bakers Digital Communication, in toamna anului trecut si cu infiintarea unei divizii de BTL, Briefcase, in aceasta primavara.
Compania V+O Communication se numara printre organizatorii evenimentului Marketing 3.0, training ce va fi sustinut pe 1 iunie, la Ateneul Roman, de Philip Kotler, "guru" in domeniul marketingului, declarat fondator al managementului marketingului modern, profesor international la Scoala Superioara de Management J.L.Kellogg din cadrul Northwestern University din SUA.
  • Biletul la un astfel de eveniment costa cateva sute de euro, iar participantii pot afla in schimb perspectiva lui Kotler despre noul model de marketing "prin valori", despre adaptarea brandurilor la mediul online si feluri de a aborda consumatorii intr-o perioada de bombardament informational si de bugete de comunicare in scadere.
  • Potrivit unei prezentari a evenimentului, "dinamismul pietei autohtone, nivelul de dezvoltare rapid, insa cu foarte multe lacune in termeni de strategii coerente si pe termen lung, au facut ca Romania sa fie o scena extrem de atractiva pentru Philip Kotler."

Nota Redactiei:
  • Pune intrebari prin formularul de comentarii de la finalul articolului.
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate intr-un interviu HotNews.ro realizat de Costin Ionescu.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3439 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Ce crezi despre: (Marţi, 8 mai 2012, 12:09)

    Mihai [anonim]

    Prof Philip Kotler a spus nudemult: „Lumea contemporană nu mai suferă de crize de bunuri, ci de prea puţini consumatori”. La ce crezi ca s-a referit?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:03)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Dupa parerea mea, profesorul Kotler se refera la faptul ca marketingul de astazi se concentreaza mult prea mult pe promovarea si vanzarea de bunuri si mult prea putin pe dezvoltarea de produse care sa atraga consumatorii prin diferentiere.
  • 0 (0 voturi)    
    cheltuieli aiurea (Marţi, 8 mai 2012, 12:17)

    Dudu [anonim]

    Cati lei apreciaza dna Visa ca se duc pe comunicate pe care nu le baga nimeni in seama pentru ca ajung la cine nu are nicio legatura cu subiectul, sau la oameni care spun ca fac social media, dar nu stiu decat sa spuna "o sa verific si o sa raspund" si nu mai dau niciun semn dupa aceea? Cum explica faptul ca exista in continuare multe cazuri de acest gen, ce permite existenta unor astfel de oameni in piar?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:09)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dudu

      Este foarte greu de estimat cati bani se duc pe comunicate de presa in general. Zona de media relations a scazut in ultimii ani in procent din valoarea serviciilor de PR. Probabil ca piata de media relations acopera astazi undeva intre 20 si 25% din portofoliul total de servicii. Si am putea spune ca strict pe comunicatele de presa din totalul serviciilor de media relations se duc undeva intre 5 si 10%.

      Cat priveste lipsa impactului comunicatelor de presa, acest lucru se datoreaza in principal urmatoarelor elemente: prea multe comunicate trimise fara subiecte relevante (fara sa contina stiri), o neintelegere si necunoastere a zonelor de interes ale jurnalistilor sau/si bloggerilor si, nu in ultimul rand, o erodare a presei in presiunea economica cauzata de criza mondiala, cea mai afectata fiind presa scrisa, evident.

      Si in PR, ca si in celelalte domenii, exista profesionisti si exista wannabies.
  • 0 (0 voturi)    
    PR-ul în România (Marţi, 8 mai 2012, 12:43)

    Alexandru [anonim]

    Cat de multa incredere au companiile din portofoliul agentiei pe care o conduceti ca social media este un canal care poate aduce multe beneficii?
    Din proprie experienta am intalnit manageri de companii sceptici la acest canal. Cum i-ati convins sa isi plieze strategia de comunicare si pe acest canal?

    Multe oameni de comunicare din Romania fac PR pe genunchi sau sa nu ii spunem la plesneala. Au intrat prea multi oameni slab pregatiti in acest sistem?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:15)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      Companiile din portofoliul agentiei sunt, din fericire, companii inovatoare, care imbratiseaza cu entuziasm impactul dezvoltarii tehnologice si cresterea penetrarii Internetului. Si, prin urmare, au fost inca de acum 2-3 ani deschise la zona de social media. Acesta este si principalul motiv pentru care acum cateva luni grupul nostru de agentii a lansat Bakers Digital Communication, o agentie specializata pe servicii de comunicare online si care are in portofoliul de servicii o pondere importanta in zona de social media.

      Sceptici exista in toate domeniile. Pretul pe care acestia vor trebui sa-l plateasca este ca atunci cand vom ajunge la etapa in care daca nu esti in social media. nu existi, vor trebui sa recupereze timpul pierdut. Si nu vor mai avea ocazia decat cu un efort financiar considerabil sa ramana lideri in aceasta zona.

      Pentru a-i convinge pe cei sceptici, recomand o abordare cu pasi mici si o definire foarte clara a misiunii comunitatii pe care o construiesti pentru o construiesti pentru respectivul client, in asa fel incat membrii comunitatii sa inteleaga de la bun inceput la ce sa se astepte. Iar compania sa se concentreze pe crearea cadrului si contextului potrivit pentru aceasta comunitate.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebari (Marţi, 8 mai 2012, 13:06)

    4x4 [anonim]

    Ce cauta o entitate de publicitate online in cadrul unei agentii de PR?

    Platiti bloguri si site-uri sa va promoveze clientii? E comun sau sunt exceptii sa va ceara blogurile/siteurile sau alte media sa dati bani, ca agentie de PR, pentru a va promova clientii?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:28)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui 4x4

      Agentia de PR V+O Communication a oferit pentru o vreme servicii de social media (incepand de acum 2-3 ani). Insa la momentul in care am decis sa ne concentram pe aceasta zona de comunicare am lansat agentia Bakers Digital Communication, care este parte din grupul nostru de agentii si, prin urmare, este entitatea care furnizeaza serviciile de publicitate online. Avantajul de a avea in acelasi grup mai multe agentii este ca poti furniza campanii de comunicare integrata clientilor.

      Bloggerii din Romania si din lumea intreaga, dar cu precadere din Romania, nu sunt niste milionari excentrici care traiesc pe o insula si scriu din pasiune. Prin urmare, bloggerii, ca si alte canale de comunicare online (de exemplu site-uri de presa) sunt antreprenori care furnizeaza informatii pe baza carora isi construiesc audienta si cadrul pentru comunicare comerciala (tip banner, advertorial, concurs, proiecte speciale). Aceasta este evident sursa lor de venit, asa cum la Facebook zona comerciala de Facebook ads este sursa de venit a respectivei retele sociale. Proiectele pe care le desfasuram cu bloggerii in aceasta directie sunt marcate ca atare. Advertorialele nu s-au inventat odata cu aparitia blogurilor, sunt o tactica de comunicare intre zona de publicitate si zona de PR si au aparut odata cu revistele, in care PR-ul furnizeaza informatiile, iar publicitatea cumpara spatiul respectiv. Si la TV exista stiri platite si marcate ca atare in calupuri de publicitate. Acelasi lucru se aplica si pentru advertorialele de pe site-uri.
      Daca informatia pe care o furnizez unui blogger este de interes pentru cititorii acestuia si are caracter de stire, bloggerii nu iti vor cere bani. Daca, insa, trimiti unui blogger care scrie despre pantofi un comunicat de presa despre telefoane mobile si insisti ca informatia ta sa fie publicata, atunci bloggerul cel mult poate sa creeze un publireportaj.
  • 0 (0 voturi)    
    exemple (Marţi, 8 mai 2012, 15:44)

    the same old me [anonim]

    Ce munceste V+O pe online pentru clientii agentiei, mai precis unde pot sa ma duc sa vad exemple relevante din PR-ul agentiei pe online, in "interactiv"?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:31)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui the same old me

      In grupul de companii V+O agentia de PR se ocupa de comunicarea cu site-urile online, iar agentia Bakers se ocupa de social media, inclusiv bloggeri. Daca te intereseaza studii de caz, te rog sa imi trimiti adresa ta de mail si verticala de business de interes si ti le voi furniza.
  • 0 (0 voturi)    
    evenimente (Marţi, 8 mai 2012, 19:41)

    matache [anonim]

    Am doua intrebari. Intai, avand in vedere ca evenimentul Kotler a fost anuntat inca de anul trecut, eram curios ce procent din totalul de participanti estimat au cumparat deja bilet, cu o luna inaintea evenimentului? A doua intrebare: cate astfel de evenimente de business ar suporta anual piata locala?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:37)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui matache

      Luand in considerare evolutia vanzarilor din ultima saptamana, estimam ca biletele se vor epuiza in urmatoarele 15 zile.

      Evenimentele de valoare si de talie internationala isi gasesc loc pe orice piata in care industria respectiva sau targetul evenimentului este suficient de bine reprezentat. Conferinta Kotler si-a gasit loc in mod firesc si natural in piata din Romania, avand in vedere ca aceasta are o comunitate de peste 10.000 de profesionisti, din care o parte au invatat lucrurile fundamentale de la Kotler, iar o alta parte dintre ei isi doresc sa invete de la cei mai buni. In strategia noastra ne propunem sa organizam doua evenimente de acest calibru pe an, unul in primavara si unul in toamna.
  • 0 (0 voturi)    
    cheltuieli aiurea si cadouri (Marţi, 8 mai 2012, 22:52)

    doru gorgoloiu [anonim]

    Puteti face o estimare a banilor pe care companiile ii irosesc in campanii de relatii publice fara cap si fara coada? Ati spune ca sunt mai multi sau mai putini decat banii cheltuiti in campanii cu rezultate?

    Mai sunt curios, daca aveti cunostinta de asa ceva din experienta in mediul asta de lucru, ce sentiment traieste o "account de PR" cand trimite cadouri destepte unor jurnalisti sau bloggeri si vede ca jurnalistii/bloggerii astia tot nu ii baga in pagina stirea aia fara nicio relevanta... Sau ce sentiment traieste fata aceea cand vede in pagina stirea aceea fara nicio relevanta, doar pentru ca a trimis punga?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:43)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui doru gorgoloiu

      Dupa parerea mea, campaniile de PR din Romania respecta Legea lui Pareto. Doar 20% din campanii produc 80% din rezultate. Succesul unei campanii de PR nu este asigurat doar de valoarea bugetului investit. Sunt campanii de PR cu bugete mai degraba mici care au avut rezultate semnificative, la fel cum sunt campanii de PR cu bugete foarte mari care au esuat in atingerea obiectivelor.

      In cazul "pungii", nu stiu, nu am trait aceasta experienta. Ca parere personala, intr-o lume normala valoarea stirii ar trebui sa primeze in fata pungutei.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebarile mele: (Miercuri, 9 mai 2012, 0:02)

    anaerobik [anonim]

    1. De ce te izbesc incultura si ignoranta, precum si precaritatea stapinirii limbii materne la mai toti lucratorii (sic!) din domeniul marketing-ului, branding-ului, comunicarii si relatiilor publice?
    2. De s-a ajuns la o piata in acest domeniu cu rulaje de fonduri mult exagerate peste puterea economica a tarii? Cine/ce a pompat aer in broscoi?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:48)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui anaerobik

      Industria de comunicare si relatii publice din Romania este o industrie relativ noua in comparatie cu aceeasi industrie din alte tari. Lipsa unor profesionisti cu 30-40 de ani de experienta a lasat loc unor generatii care nu au avut provocarea de a invata si de a depasi aceste modele. Daca te uiti si in jurnalism, "veteranii" acestei meserii, care au intrat dupa 90 in paine si au lucrat pe la Rompres si in alte locuri de genul asta, stapanesc limba romana mai bine decat generatiile ulterioare. Ei au invatat meserie de la niste oameni cu o cultura si un rafinament ridicat.

      Piata de PR din Romania ruleaza procentual fonduri mult mai mici decat piata de PR din America, de exemplu. Acolo, bugetul de PR este intre 8-10% din bugetul total de marketing si comunicare. La noi, media este probabil sub 5%. Acum, ca aceste fonduri sunt prost rulate este o alta discutie.
  • 0 (0 voturi)    
    posaci (Miercuri, 9 mai 2012, 8:40)

    io [anonim]

    Ce sfat aveti pentru postacii de partid si de intreprindere de pe netul romanesc? Ce ziceti de fenomenul asta?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:51)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui io

      E un fenomen natural in contextul libertatii de exprimare. Membrii comunitatii au insa de cele mai multe ori inteligenta sa-i detecteze pe postaci si sa-i elimine din conversatie sau sa-i ignore. Sfaturi nu am de dat, avand in vedere ca nu tolerez fenomenul.
  • 0 (0 voturi)    
    q: (Miercuri, 9 mai 2012, 9:00)

    glue [anonim]

    De unde crezi ca vin mai multi bani si mai multe avantaje pentru bloggeri, de la publicitari sau de la piaristi? (nu ca ar fi ceva rau in asta)

    In lucrul tau cu oameni din social media s-a pus vreodata problema sa marcheze in vreun fel materialele lor piaristice?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:54)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui glue

      Pornind de la premisa ca bloggerii primesc cele mai multe informatii de la PR, estimarea mea este ca fondurile provin cu precadere de la PR-isti.

      Modul in care oamenii din social media marcheaza materialele este o decizie personala.
  • 0 (0 voturi)    
    pr politic (Miercuri, 9 mai 2012, 10:06)

    doi [anonim]

    Ce incredere va da un jurnalist care isi lasa meseria si intra in PR politic, mai ales in vreo pozitie foarte importanta, cum ar fi cea de purtator de cuvant al guvernului?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 11:58)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui doi

      Meseria de purtator de cuvant (politic sau corporate), pentru a putea fi practicata cu succes, impune cunoasterea profunda a respectivului domeniu, pe langa abilitatile de a vorbi in fata unei camere sau a unei multimi.

      Dupa parerea ta, "doi", care a fost cel mai bun purtator de cuvant al guvernului in ultimii 20 de ani?
  • 0 (0 voturi)    
    greci (Miercuri, 9 mai 2012, 10:19)

    Ingrid [anonim]

    Cum va afecteaza la nivel de clienti si de companie-mama (o companie elena din cate inteleg) criza grava prin care trece Grecia?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 12:00)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ingrid

      In Romania, portofoliul de clienti al agentiei V+O Communication este extrem de balansat intre clienti locali, internationali si cu actionariat elen. Prin urmare, impactul situatiei din Grecia este, aici, minim.
  • 0 (0 voturi)    
    campanii electorale (Miercuri, 9 mai 2012, 10:23)

    mezea [anonim]

    Sunt campaniile electorale care vin o gura de aer pentru PR-ul romanesc? Credeti ca aceste campanii electorale vor dezechilibra in vreun fel piata, raporturile dintre agentii intrate in PR politic si cele care refuza acest lucru?
    Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 12:06)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui mezea

      Orice decizie iei in viata are plusuri si minusuri. Ca orice lucru, aerul poate fi benefic sau toxic. Miza in PR-ul politic este cu dus si intors.
  • 0 (0 voturi)    
    Vizibilitate online (Miercuri, 9 mai 2012, 11:02)

    Cetatean [anonim]

    1. Care sunt cele mai eficiente mijloace de a se face cunoscuta potentialilor clienti pentru o firma care incepe o afacere online?
    • 0 (0 voturi)    
      r: (Miercuri, 9 mai 2012, 12:10)

      Loredana Visa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cetatean

      Daca firma vinde produsele/serviciile online, probabil ca una dintre cele mai eficiente tactici de promovare este publicitatea tip Google Adwords. Pentru a putea, insa, da mai multe sugestii ar fi necesar sa-mi spui macar domeniul de activitate. In plus, o afacere la inceput (online sau offline), pentru a capata credibilitate, este recomandat sa investeasca in construirea reputatiei.
  • 0 (0 voturi)    
    site-uri de publicitate (Miercuri, 9 mai 2012, 13:34)

    Diasporeanul [anonim]

    Felicitari Hotnews pentru ca ati adus o domnisoara/doamna manager asa frumoasa la discutia on line :)
    Intrebare: Cum ar putea un site dedicat sau blog cu un numar rezonabil de vizitatori (fidelizati) si un public target bine definit monetiza acest trafic? Sunt companiile de marketing on line interesate de a se promova prin aceste canale? Ca pasi pot face practic acesti mici bloggeri intreprinzatori in acest sens? Exista o piata/marketplace a reclamei on line in Romania?
  • 0 (0 voturi)    
    Succes in Romania (Joi, 10 mai 2012, 4:34)

    Vasilescu [anonim]

    Loredana, vreu sa-ti urez succes in Romania.Trebuie sa fi fost tare cind te-ai decis sa te stabilesti iara acolo.
    Cit despre public relations and marketing businesses in general vreu sa te intreb daca vreodata te-ai gindit sa te arunci in domeniul sportului in Romania?
    Sau nu se poate decit cu relatii...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by