Finantarea de catre abonati a unui cotidian online olandez, fara publicitate, a depasit asteptarile fondatorilor proiectului, care au strans peste un milion de euro in doua saptamani, scrie AFP.

"Am strans deja peste un milion de euro, respectiv mai mult decat estimam necesar (un milion de euro, n.r.) pentru lansarea" prevazuta in septembrie, a declarat Rob Wijnberg, 31 de ani, viitorul redactor sef al "De Correspondent" si unul dintre fondatorii proiectului.

Acestia, printre care figureaza ziaristi olandezi de renume, au lansat la jumatatea lunii martie un apel pe internet pentru o finantare cooperativa destinata crearii unui cotidian "de calitate, care sa puna accentul pe anchete si subiecte de fond, formele alternative ale jurnalismului", a explicat Rob Wijnberg, fost redactor sef al cotidianului nrc.next.

"Presa vorbeste adeseori de exceptii, de accidente in societate, cum este cazul unei banci care falimenteaza, spre exemplu", a afirmat Rob Wijnberg : "noi dorim sa punem accentul pe structurile prezente in societate".

"Cu alte cuvinte, stirile vorbesc despre ceea ce se intampla azi, dar niciodata despre ceea ce se intampla in toate zilele", a adaugat el.

"De Correspondent" doreste intre altele sa evite capcanele presei traditionale, care "se tem adeseori ca nu prezinta ceea ce prezinta concurentii lor", a subliniat Wijnberg, ceea ce are drept consecinta faptul ca diferențele intre mass-media traditionala "se diminueaza progresiv".

Pentru a deveni "membru" al proiectului "De Correspondent", este suficienta cumpararea unui abonament pe un an al viitorului cotidian, in valoare de 60 de euro. In cazul in care nu ar fi reusit sa stranga banii necesari lansarii, fondurile primite ar fi urmat sa fie inapoiate cumparatorilor.

Apelul de finantare va dura in total o luna.