14 artisti solo si 13 formatii cunoscute din Romania si-au intrebat fanii cum reactioneaza la publicitatea din clipurile muzicale si de pe Facebook. Iata ce spune publicul!
Astfel, conform cercetarii, doar 14% sunt deranjati de reclama in clipurile distribuite online, pe Facebook sau Youtube. Segmentul 12-18 ani este chiar si mai receptiv la mesaje bine construite: 32% spun ca nu ii deranjeaza deloc mesajee comerciale pe care le vad pe Facebook sau in clipurile de pe Internet unde apar artistii lor preferati.
Mai mult, 1 din 3 adolesceti cred ca e ok ca artistii sa fie promovati de branduri si ca acestia sa promoveze branduri. Aproape jumatate apreciaza brandurile care le sustine artistul favorit.
Categoriile percepute de public ca fiind cele mai apropiate de artisti sunt muzica si accesorii muzicale (56% considera normale mesajele publicitare pe acest subiect), fashion si ascesorii de imbracaminte (46%), timp liber, localuri, restaurante (43%) si gadgets (37%). Studiul arata ca si alte categorii precum auto, telecom, alimente sau bauturi pot capitaliza pe comunicarea online in astfel de platforme sociale ale vedetelor fiind insa foarte importanta asocierea cu anumiti artisti sau formatii si adaptarea comunicarii atat la target, cat si la mediu.
Mai mult de 1 mesaj comercial pe zi pare dincolo de limita pe care fanii si-o doresc. Dar 45% sunt ok cu ideea de a vedea 1, maxim 5 mesaje comerciale pe saptamana.
Peste 4000 de repondenti au raspuns chestionarului Quantix, plasat online, în perioada 20-28 mai 2014. Invitaţia de participare a fost plasată pe paginile de Facebook a 27 vedete din România, 14 artisti solo si 13 formaţii.
"Culegerea datelor de la bazele de fani de pe Facebook nu a ridicat nicio problema. Acestia se aflau intr-un mediu in care sunt deschisi comunicarii si, fiind pe pagina unei vedete, dorinta de interactiune este sporita. In plus, dupa cum ne arata rezultatele, este loc aici si pentru branduri, in masura in care vor comunica prietenos si adaptat", spune Cosmin Nae, fondator Quantix Marketing Consulting.
Sondajul va fi prezentat si analizat in detaliu joi, in prima zi de ICEEfest, festivalul care aduce la Bucuresti marile branduri si companii ale industriei online globale, intr-un panel la care vor lua parte Cosmin Nae, Founder, Quantix Marketing Consulting, Dragos Nichifor (Grasu XXL – Okapi Sound), Adrian Sina (Akcent) si Calin Goia (Voltaj). Moderator va fi Florin Grozea (Hit Yourself Consulting).
Detalii despre festival se gasesc pe site-ul oficial, www.iceefest.com

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat