ANALIZA HOTNEWS.RO Cum a functionat "Partidul Facebook" in ziua victoriei lui Iohannis​. Cifre: rezultatele online ale candidatilor si topul articolelor virale

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:55 Economie | Media & Publicitate



Foto: Colaj realizat de un cititor HotNews.ro

"Nu va mai luati dupa Facebook!" Asa indemnau numerosi comentatori dupa primul tur al alegerilor prezidentiale, in care Monica Macovei si Klaus Iohannis au castigat considerabil mai putin decat se asteptau, avand in vedere ceea ce, inainte de alegeri, se intampla in reteaua de socializare. Chiar in ziua votului, un propagandist al lui Victor Ponta isi indemna "prietenii" online sa nu mai "puna botul la propaganda lui Basescu, a lui Adrian Sirbu si a celor de la HotNews.ro". "Facebook a avut dreptate", decreteaza analistii, politicienii, expertii online acum, dupa victoria surprinzatoare a lui Iohannis din turul doi. Ce s-a intamplat pe Facebook, in cifre, la alegerile din 16 noiembrie? Ce s-a intamplat cu "propaganda" HotNews.ro si a lui Adrian Sarbu? Cum a castigat Iohannis in fata premierului pe net si care a fost rolul media si al mesajelor de mobilizare la vot?

  • Pe Facebook sunt "contorizati" 7,2 milioane de utilizatori activi din Romania. Turul al doilea al alegerilor prezidentiale este primul scrutin din Romania in care unei retele sociale ii este recunoscut impactul major asupra unui eveniment politic local - in lunga serie inceputa, la o scara mult mai mare, cu alegerile din SUA din 2008, continuata cu revoltele Primaverii Arabe sau, mai recent, cu evenimentele din Ucraina sau protestele din Hong Kong.

Cum s-au intersectat presa online si reteaua sociala preferata de romani, in ziua alegerilor

HotNews.ro a folosit date furnizate de serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook Pro.facebrands.ro pentru a analiza felul cum au interactionat oamenii cu articolele din presa online si de pe bloguri, in ziua votului. (Analiza nu include interactiunile dintre utilizatori independenti, cum ar fi, de exemplu, comportamentul prietenilor cand cineva a "pus pe Facebook" un filmulet sau o poza cu situatia de la sectia de votare din strainatate unde respectivul a stat la coada)

In ziua turului II, HotNews.ro si Gandul.info au fost site-urile cu cel mai mare numar de interactiuni pe Facebook. Ele au fost urmate de Adevarul.ro, Contributors.ro, Ziare.com, reportervirtual.ro, Antena3, pah.ro (pagina lui Patrick Andre de Hillerin), StirileProTV.ro si cabral.ro, potrivit datelor oferite de serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook Pro.facebrands.ro, consultate de HotNews.ro. Astfel, in ziua votului:
  • HotNews.ro a avut, cu 43 de articole distribuite pe Facebook, un total de 65.155 de interactiuni, dintre care: 50.668 de like-uri, 3.532 de comentarii, 10.955 de share
  • Gandul.info, cu 88 de articole distribuite, a avut in inregistrat in total 48.556 de interactiuni pe Facebook, dintre care: 33.077 de like-uri, 3.905 comentarii, 11.574 share-uri
  • Adevarul.ro, cu 50 de articole distribuite, a avut 20.473 de interactiuni
  • Contributors.ro, cu 15 articole distribuite, a avut 18.040 de interactiuni
  • Ziare.com, cu 34 de articole distribuite, a avut 8.677 de interactiuni.
(sursa: Pro.facebrands.ro)
Later edit / UPDATE: Datele Facebrands acopera majoritatea celor mai relevente institutii media din Romania. Lipsesc, totusi, cifre referitoare la cateva site-uri importante, inclusiv unele cu o prezenta puternica pe Facebook, precum Rtv.net sau Timesnewroman.ro. Datele consultate de HotNews.ro nu se refera nici la paginile personale sau de brand ale unor jurnalisti sau oameni de presa cunoscuti.
  • UPDATE 2 Dintre jurnalistii mentionati mai sus, Lucian Mandruta a invocat marti pe pagina sa de Facebook rezultate personale considerabil mai mari decat ale principalilor publisheri:: "Numarul total de shares la pagina asta pe care o cititi acum in ziua de alegeri a fost de 54.000. Numarul total de likes a fost de 140.000. Numarul total de vizualizati pe video postate: 2.145.000. Exact, cu putin peste 2 milioane! E si aici o poveste pe care trebuie s-o spunem: eu am o pagina personala, neafilitata vreunui brand. Revolutia asta a fost cu adevarat a oamenilor care au avut incredere in alti oameni. Ca mine sau ca altii."

Top publisheri dupa interactiuni pe Facebook - 16 noiembrie:



Ce fel de articole au fost distribuite masiv? Spre deosebire de alte dati, inclusiv la primul tur de scrutin, majoritatea articolelor care au provocat, pe 16 noiembrie, interactiuni-record pe Facebook nu sunt materiale informative, "hard news", specifice in buna masura site-urilor din top. Asa cum oamenii au raspandit rapid mesaje primite de la prietenii lor care stateau la cozile imense din fata sectiilor de votare din strainatate, preferate au fost si articolele publicate de media online care transmiteau mesaje sau indemnuri la vot - nu neaparat informatii - din partea votantilor umiliti, a unor personalitati.

In ziua votului, articolul unui publisher online cu cel mai mare numar de interactiuni a fost, potrivit Pro.facebrands.ro, "Mesajul primului roman care a votat in Noua Zeelanda", publicat de HotNews.ro: 18.401 like-uri, 1225 de comentarii pe Facebook, 3392 de share-uri.
  • Din primele 40 de articole distribuite masiv pe Facebook, numai unul nu are legatura cu alegerile sau cu perioada electorala - un articol Adevarul despre "cat ne-ar costa unirea cu Republica Moldova" (locul 25 in topul articolelor cu cel mai mare numar de interactiuni Facebook in ziua votului)
  • Dintre primele zece articole care s-au raspandit masiv pe Facebook, opt prezinta mesaje, scrisori deschise sau apeluri la mobilizare, iar doua sunt stiri care, la randul lor, au potential de mobilizare.
  • Subiectele primelor zece articole cu numar mare de interactiuni in ziua votului: mesajul primului roman care a votat in Noua Zeelanda (HotNews.ro), mesajul lui Ioan Gyuri Pascu pentru Tudor Gheorghe (HotNews.ro, Gandul.info), mesajul unui roman din America pentru prietenii din diaspora (Contributors.ro), exemplul dat de un grup de romani din Goteborg, unde nu exista sectie de vot (HotNews.ro), mesajul unui preot roman din diaspora despre sprijinul BOR pentru Ponta (Adevarul.ro), exemplul dat de romanii care s-au asezat de sambata seara la coada, la Munchen si Londra (HotNews.ro), "De ce n-am nevoie sa-i explic mamei cu cine sa voteze" (Lucian Mandruta in Gandul.info), protestul unui roman satul de minciuni si dispret (Gandul.info), mesajul lui Patrick Andre de Hillerin care si-a anulat votul (pah.ro)
  • Majoritatea covarsitoare a primelor 40 de articole raspandite duminica pe Facebook sunt fie de mobilizare la vot, fie pro-Iohannis sau negative la adresa lui Ponta si sustinatorilor sai. Din "tabara Ponta", cel mai distribuit articol este al Antena3.ro - pe locul 14: Ce spune Mircea Diaconu despre aceasta campanie (total: 3059 de interactiuni Facebook)
Articolele cu cele mai multe interactiuni pe Facebook - 16 noiembrie:



Ce s-a intamplat in ultima saptamana de campanie


In saptamana 10-16 noiembrie, ultima a campaniei electorale, Gandul.info a fost publisher-ul online cu cele mai multe interactiuni (total de 373.426 like-uri, comentarii si share-uri) cu 842 de articole distribuite), urmat de HotNews.ro (311.354 de interactiuni cu 473 de articole), StirileProTV.ro (total de 223.211 de interactiuni cu 67 de articole), Adevarul.ro (104.264 interactiuni cu 350 de articole) si Biziday cu Moise Guran (85.299 vizualizari cu doar 12 articole).
  • Tot in ultima saptamana de campanie, cel mai raspandit articol este un material al Stirilor Pro TV despre caderea Zidului Berlinului, urmat de un articol al lui Vlad Petreanu cu titlul "PSD, o campanie a jegului total" (petreanu.ro), un articol despre "planul de aranjare a alegerilor prezidentiale pentru Victor Ponta" (Gandul.info), un articol cu titlul "Victor Ponta: da-o-n ma-sa de diaspora! (capitalismpepaine.com) si articolul HotNews.ro despre cele 55 de situatii in care premierul Ponta a fost prins cu minciuna.
Primul tur de scrutin - o cu totul alta poveste

Spre deosebire de turul al doilea, in primul tur - care i-a dezamagit pe cei care-si puneau sperante in semnalele Facebook - situatia a fost, potrivit datelor Pro.facebrands.ro, mult diferita: interactiunea electorala, cata a existat, s-a petrecut dincolo de materialele distribuite pe Facebook de publisheri. Astfel:
  • Clasamentul primelor zece site-uri de informare si opinie cu interactiune mare pe Facebook: Gandul.info, sport.ro, Adevarul.ro, HotNews.ro, promotor.ro, StirileProTV.ro, victordulu.ro, antena3.ro, ziare.com si gsp.ro
  • Numarul interactiunilor este considerabil mai mic in cazul publisherilor, comparativ cu turul II: Gandul.info - 29.555 de like-uri, comentarii si share-uri in total, cu 86 de articole distribuite; Adevarul.ro - 9.690 de interactiuni in total, cu 30 de articole distribuite; HotNews.ro - 6.194 de interactiuni in total, cu 50 de articole distribuite
  • Din primele 20 de articole ale unor site-uri de stiri sau bloguri, distribuite substantial in ziua primului tur, doar unul are potential mobilizator: "Ce-ar fi sa-i batem?", articol de opinie semnat de Alex Livadaru pe Gandul.info. Acesta este si articolul cu cel mai mare numar de like-uri, share-uri si comentarii in ziua respectiva - 22.753 in total
  • In rest, primele 20 de articole ale unor publisheri cu interactiune mare pe Facebook in primul tur sunt ocupate de materiale despre fotbal, articole din domeniul social, stiri din gaming si IT si doar cateva materiale informative legate de campania electorala.

Ce s-a intamplat dupa socul 16 noiembrie

In ziua de dupa alegeri, sapte din primele zece materiale cu mare raspandire pe Facebook au fost publicate de HotNews.ro, unul - de Biziday.ro, unul - de AurasMihai.ro, unul - de Gandul.info. Toate au legatura cu alegerile - fie sunt materiale cu potential mobilizator sau de informare publicate in ziua votului, care au continuat sa se raspandeasca a doua zi, fie sunt opinii si reactii de dupa vot.

Ce a insemnat animatia de pe Facebook pentru candidatii la prezidentiale?

Dragos Stanca, managing partner la compania de digital ThinkDigital, observa duminica noapte, pe pagina sa de Facebook:
  • "Pagina lui Klaus Iohannis a inregistrat 185.451 fani noi, doar azi. Cu 850 de mii de fani (update: 915 de mii), s-a detasat net de Victor Ponta (715 mii) si Traian Basescu (319 mii), cu o pagina relativ noua. "

Marti dimineata, la 36 de ore de la inchiderea urnelor, pagina lui Klaus Iohannis depasea - in premiera pentru un politician roman - pragul de 1 milion de like-uri, in timp ce pagina lui Victor Ponta a ramas la acelasi nivel cu cel din zilele precedente: 717.800 de like-uri marti la pranz. Iohannis ii depaseste astfel pe lideri europeni precum Angela Merkel (aproape 900.000 de like-uri) sau David Cameron (410.000 de like-uri).

Potrivit unei monitorizari publicate de Mediafax, pana duminica seara raportul intre numarul de fani Klaus Iohannis si cel al fanilor lui Victor Ponta, pe Facebook, era similar cu cel al voturilor finale. Astfel, din totalul fanilor atrasi de cei doi pe Facebook, 55% erau "ai lui Iohannis", iar 45% ai lui Victor Ponta.
  • Sursa citata mentioneaza ca Iohannis - a carui pagina de Facebook este mult mai recenta decat cea a liderului PSD - a avut o crestere spectaculoasa in ultimele doua luni. In ultima saptamana de campanie, Ponta a pornit de la 665 de mii de fani, crescand usor pana la 715 mii, in timp ce Iohannis a crescut de la 521 de mii de fani si a ajuns la 874 de mii in ziua dinaintea votului.
  • Pe 16 noiembrie, interactiunea lui Iohannis cu fanii a crescut brusc, ajungand la 2.759.000 de like-uri, comentarii si share-uri intr-o singura zi (total 15 noiembrie: 264 de mii de interactiuni). Pe 16 noiembrie, interactiunea lui Victor Ponta cu fanii sai a crescut usor comparativ cu zilele precedente, ajungand la 294 de mii de interactiuni (228 de mii in ziua precedenta).
  • Aceeasi analiza arata ca Iohannis a avut un engagement al fanilor de trei ori mai mare comparativ cu Victor Ponta (106.3% fata de 33.08%)

La randul sau, Alexandru Negrea face pe Marketing20.ro o analiza a impactului celor doi candidati pe Facebook:
Distributia fanilor celor doi candidati, potrivit sursei citate:
  • Luni, Iohannis avea mai putini fani din Romania comparativ cu Victor Ponta (531 de mii comparativ cu 638 de mii) dar usor mai multi in Italia, de 3 ori mai multi in Germania, cu 30% mai multi in Spania si aproximativ la fel de multi in tari precum Republica Moldova si SUA. (Detalii pe Marketing20.ro)

Toate aceste date au complicat aritmetica invocata de Mirel Palada, consilierul premierului, care ii indemna pe prietenii sai pe Facebook sa "ia cu alcool" ceea ce el numea " propaganda lui Basescu, a lui Adrian Sirbu (proprietarul Mediafax Group, ce detine Gandul.info - nred.) si a celor de la Hotnews". Aceleasi evolutii au contribuit la surpriza lui Sebastian Ghita ca "Partidul Facebook si Partidul Diaspora" au influentat decisiv alegerile. Iar interactiunea din online s-a dovedit mult mai eficienta la urne decat audientele unidirectionale ale posturilor TV care au fost urmarite de milioane de romani in ziua votului (cu Pro TV, Antena 3, Antena 1 si Romania TV in frunte, potrivit datelor prezentate de Paginademedia.ro).
  • Si in online, datele referitoare la interactiune contrasteaza cu clasamentul general al site-urilor de stiri in ziua votului - vezi aici numarul unicilor, afisarilor si vizitelor de pe principalele site-uri in ziua de duminica. (Nota: in aceeasi zi, HotNews.ro a avut aproape 270.000 de unici, peste 490.000 de vizite si peste 1.550.000 de afisari)

Cat despre rolul Facebook in impunerea unor lideri politici, dupa "esecuri" precum Nicusor Dan in urma cu cativa ani sau Monica Macovei acum, consultantul online si social media Victor Kapra aminteste marti, pe blogul sau, cum seful unei agentii de digital, Laurentiu Dumitrescu de la Digital Star, prevedea inca de acum un an ca prezidentialele ar putea fi cucerite pe Facebook, atat timp cat exista "un candidat credibil cu un mesaj puternic". Atunci, lumea prezenta in sala radea cand Dumtrescu spunea aceste lucruri:



Citeste mai multe despre   
















48847 vizualizari

  • +23 (35 voturi)    
    Nicusor Dan si Macovei - esecuri? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 16:42)

    Miky60 [utilizator]

    De ce au fost esecuri? Erau candidati cotati cu foarte putine sanse de la inceput si au obtinut f mult.
    • +4 (14 voturi)    
      de (Marţi, 18 noiembrie 2014, 19:41)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ce ii alaturi, intre omul lui patriciu nicusor dan si macovei nu exista nici o legatura, nicusor dan este doar un alt claudiu craciun.
      • -13 (15 voturi)    
        eu stau sa ma intreb (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 1:34)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        E permisa campania electorala in ziua alegerilor ? Are voie oricare din noi sa iese in mijlocul strazii si sa faca campanie in timpul orelor de vot ? Va zic eu, este ilegal. Dar tinerii nonconformisti traiesc in legea lor.

        P.S. Ceea ce postezi pe facebook nu e considerat privat, e considerat spatiu public. Recent am vazut un proces de calomnie castigat pentru ceva distribuit "intre prieteni" pe facebook. Acel proces a decis ca ceea ce postezi pe facebook este public si orice infractiune verbala pe care o faci in public are aceeasi valoare penala si pe facebook.
        • +5 (5 voturi)    
          De acord (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:42)

          Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

          Insa in aceeasi masura prezentarile de la Antena 3 ar trebui interzise, caci si ei au facut campanie in ziua alegerilor.

          Aceasta campanie a fost de departe cea mai murdara pe care am vazut-o pana acum. Rusine.
        • +3 (3 voturi)    
          Ilegal online-ul? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:27)

          Miagasag [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

          Ce fac eu pe facebook cu prietanii nu intereseaza decat pe prietenii mei, pe prietenii prietenilor si asa mai departe. Nu e voie sa faci campanie in spatiu public, adica cu strainii.Iar daca spun intre prieteni ca " VP e un penal", ma indoiesc ca ma poate da cineva in judecata pentru insulta sau calomnie. Si nu mai muriti voi de legalitatea online-ului, ca nu urmarim site-uri pentru pedofoli ca aia de la OTV
  • +16 (18 voturi)    
    Alegatorii lui Ponta si Internet-ul (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:06)

    ilex2013 [utilizator]

    Problema PSD-ului vis a vis de rapiditatea cu care se mobilizeaza opozitia lor pe retelele de socializare este ca alegatorii lor nu sunt pe retelele de socializare, abia daca au cate un telefon pe care stiu sa raspunda, ca sa sune se duc la un vecin. Deci ignorarea fortei de convingere sau de mobilizare pe net vine din simplul fapt ca oamenii lor nu il folosesc.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai grijă, ilex2013 ! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 7:36)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui ilex2013

      Poate trebuie să afli că PSD este urmașul PCR care a fost un maestru al propagandei, dezinformării și manipulării.
      În plus, PCR nu avea la dispoziție decât ziarele și mai ales, agitatorii.
      Agitator = individ care trasmite prin viu grai lozincile PCR, răspândește zvonuri și culege informații în mediul social.

      Acum, când a aflat că cei care l-au învins ”țin ședințele” pe Facebook, PSD se va adapta la situația asta, fără îndoială.
      Deci cei care folosesc Facebook pentru a interacționa trebuie să fie vigilenți pentru a descoperi agitatorii.
  • -23 (35 voturi)    
    Farcebook (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:11)

    Mazeta [utilizator]

    Oamenii sunt obișnuiți cu manipularea ziarelor și a televiziunilor. Timp de 100 de ani au dezvoltat anticorpi și mecanisme de obiectivare. Nu (mai, prea) cred tot ce li se zice.

    Pentru propaganda prin Facebook încă nu suntem pregătiți. Nu ne așteptăm să fim manipulați, înșelați, mințiți chiar de către „prietenii” noștri.

    Dar acest lucru se va schimba. Omul este o ființă care învață și se adaptează repede.
    • +19 (23 voturi)    
      hai du-te (Marţi, 18 noiembrie 2014, 18:24)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      prietenii au postat filme, poze si au povestit situatii deja cunoscute (ca doar suntem prieteni). Diferenta majora este ca daca un om se hotaraste sa nu dea cozile de la votare, pe restul nu ii opreste nimic sa prezinte situatia asa cum e ea. Deci nu exista acea blocada mediatica, folosita si de Iliescu dar si de Ponta.

      (asta am scris asa pentru cine citeste comentariile lui Mazeta, ca Mazeta e la norma, nu il intereseaza)
      • -7 (11 voturi)    
        in 2009 (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 1:35)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui I

        nu v-am vazut in strada. Au fost si cozi la vot, a vorbit si Basescu de la altarul bisericii.
    • +19 (25 voturi)    
      Mazeto (Marţi, 18 noiembrie 2014, 19:42)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Tu nu poti intelege diferenta majora intre Internet si TV:

      - la TV inghiti ce-ti baga unii pe gat, care se presupune ca stiu ce-i "bine" pentru tine
      - pe Internet nu-ti pierzi liberul arbitru, alegi tu singuri cu capushorul tau ce vrei sa inghitzi si ce nu vrei; ai expuse mai multe perspective si-ti poti forma o opinie mai aproape de adevar pe baza careia sa iei decizii;

      Poti intelege?
      • -7 (11 voturi)    
        (ne)liberul arbitru (Marţi, 18 noiembrie 2014, 20:30)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        Sigur ai răspuns postării mele? Unde am vorbit eu de Internet?
        • +2 (2 voturi)    
          Internet (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:44)

          Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          "Pentru propaganda prin Facebook"

          Macemook asta vine prin GSM sau prin X.25 sau poate modem? Nu merge "on top of IP"?
      • +4 (14 voturi)    
        ce vorbesti? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 23:00)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        ce vorbesti ORIUNDE poti fi manipulat

        fara sa-ti dai seama

        dovada VIE esti chiar tu
    • +5 (7 voturi)    
      haide tu... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 20:16)

      marmota carcotel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      serios mazeta... tu n-ar trebui sa-ti dai "demisia" din functia de postac?...ca nu prea ti-a iesit asta cu manipularea online...
      cat despre ...timp de 100 de ani au dezvoltat anticorpi si mecanisme de obiectivare".... saracu' de tine tu n-ai dezvoltat nimic...
      • +2 (2 voturi)    
        Ba vezi să nu ! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 7:41)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui marmota carcotel

        Nu-și dă demisia pentru că va fi promovată în liga superioară: Facebook !

        Atenție la ”mazetele” de pe Facebook !
        Data viitoare nu va mai fi la fel de simplu.
    • +6 (8 voturi)    
      Chiar ma-ntrebam ... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:19)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ... unde-a disparut mazeta. Macar e consecventa. Probabil nu poate altfel - un vechi proverb romanesc spune ca prostia din fire n-are lecuire.
    • +8 (10 voturi)    
      ti-au cam obosit glumitele de odinioara (Marţi, 18 noiembrie 2014, 23:03)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ai inceput sa vii cu explicatii pseudo-tehnocrate.
      E un calcul simplu draga Mazeta: numarul celor cu acces internet, facebook, newmedia a atins o masa critica iar informatia are o viteza mult mai mare acolo decat in media clasica.
      In rest stai linistit ,am fost vaccinati impotriva comununismului de mici si vom avea grija sa le transmitem anti-corpii si copiilor nostri.
    • +5 (5 voturi)    
      iar vorbrsti prostii (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 4:09)

      vezi [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      din pacate.
      A fost votul oamenilor informati, ai oamenilor care gandesc.
      Cei care au votat cu ponta se informeaza (spalare pe creier) la haznaua3 si Irealitatea lui ghitza.
      A trecut era manipularii prin televiziuni...A3 o sa moara in curand de inanitie... ghita inca mai are ceva bani din ce a supt prin contractele cu statul....
      Sa multumim tinerilor care au fost activi si s-au informat, sa multumim romanilor de pretutindeni ca inca "le pasa".
      Adevarul spus in fata poate este dur, doare...dar este mai bun decat minciuna repetata.
      Poate a invatat si Ponta ceva din treaba asta. Sa vedem acum de unde "da" ce a tot promis !
      Ca doar nu o sa fie de vina tot Basescu si Boc !?
  • +15 (17 voturi)    
    :) (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:23)

    karula [utilizator]

    :)... De duminica am auzit ca sunteti " basisti".. Era pe Latrina 3, cautam rezultatele de exit poll...
    Asta a fost greseala lor: pe cei neutrii si cu coloana vertebrala i-au catalogat drept " basisti"...
    • +7 (9 voturi)    
      Bine, dar ... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:24)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui karula

      ... asta nu-i o noutate.

      Nu cred ca faptul ca i-au catalogat si pe indecisi sau nepartinici de basisti cre' ca i-a costat, ci faptul ca si-au batut joc de toti la fel, indiferent de orientarea politica. La faza asta s-au ofticat bineinteles toti cei care mai au cativa neuroni functionali, care eventual incep sa rada daca li se ofera o galeata sau un kil de zahar, care poate n-au fost niciodata afiliati politic in vreun fel, in turul doi au votat anti-Ponta.
  • +7 (25 voturi)    
    Avertisment al Generatiei Facebook pentru HotNews (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:25)

    alex4321 [utilizator]

    Cornel Vîlcu, cadrul didactic de la Universitatea "Babeș-Bolyai" care a organizat protestul de vinerea trecută, în cadrul căruia s-a citit "Declarația de la Cluj", are un mesaj dur pentru politicienii de dreapta:

    Nu, politicieni de dreapta, nu vă faceţi iluzii, acesta nu a fost nici pe departe un vot pentru voi.

    A fost un vot dur şi necesar în faţa unui PSD care se pretinde de stânga, dar ale cărui 'politici publice' au fost pur şi simplu furt, furt, furt şi mită, mită, mită populist-electorală şi atât.

    =====================================
    Dar nu uităm nici campania dreptei, plină de ură şi dispreţ pentru cei defavorizaţi, maniheistă în linia 'nu vrem să fim cu ruşii, vrem să fim cu americanii', îngălată într-o political correctness care teoretizează non-corupţia dar face frumos cu Chevron, cu Microsoft, cu RMGC etc. etc.,
    =====================================

    nu uităm nici însoţirea de până acum câteva luni a aprigilor PNL-işti cu partidul lui Ponta,

    nu uităm nici vârfurile cele de tristă amintire ale PDL-ului, mai cu seamă pe primul învrăjbitor al României, Traian Băsescu.
    • +7 (9 voturi)    
      pe jumatate (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:16)

      Pink Z [anonim] i-a raspuns lui alex4321

      pe jumatate are dreptate.. nu e dreapta (adica opozitia) ceva cu parfum de trandafiri.

      problema asta cu romanul care iese la vot cand nu se mai poate nu e insa ok... de ce a lasat sa se ajunga aici? de ce au iesit mostrii astia rosi la locale/parlametare/europarlamentare in halul asta de puternici?

      lumea trebuie sa inteleaga ca votul e valoros tot timpul.. si trebuie folosit !
      • -2 (4 voturi)    
        creadeam ca zici ceva de Chevron si Gold (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 3:28)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Pink Z

        creadeam ca zici ceva de Chevron si Gold

        Dar m-am inselat...:)
    • +1 (1 vot)    
      da, dar... (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:43)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      mesajul lui corect si civic a fost primit cu injuraturi de protestatari, ceea ce spune multe
  • +9 (11 voturi)    
    forma si fondul (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:35)

    revo [utilizator]

    Voi confundati fondul cu forma, respectiv informatia cu mediul de propagare a informatiei.
    Cine este interesat, va sti unde si cum sa caute informatiile de care are nevoie. Putem gandi si singuri. Si sunt de parere ca NU avem voie sa iritam si sa fortam pe nimeni sa accepte alegerile noastre, sacaindu-l permanent cu sharuri si distribuiri. Este o invazie a intimitatii.
    Desigur, viteza de propagare este importanta: una este sa primesti datele instantaneu si alta sa-ti parvina cu porumbeii voiajori. Insa esentiale sunt continutul si calitatea informatiei.
    Stiu ca alde ghita tv a tras un partz pe tema asta, partidul FB; viteza cu care s-a propagat si felul in care a fost preluat ca adevar ma enerveaza.
    Si daca mai bateti moneda pe tema asta, ne vom trezi ca mediul de propagare va fi luat in colimator de tovarasi, bruiat, sechestrat si pus sub interdictie. Stiu ei cum, ca de la Moskva se trag.
    • +7 (7 voturi)    
      Chestie constatata de mult, de dinainte de Interne (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:38)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui revo

      The medium is the message. (Marshall McLuhan.)

      http://en.wikipedia.org/wiki/The_medium_is_the_message

      Treaba asta cu bruiatul si sechestratul mediului online nu prea functioneaza, daca n-ai la dispozitie instrumente gen marele firewall al chinezilor. Se incearca de ani de zile asa ceva pe HN. Ai impresia ca i-a reusit cuiva?

      Diferenta semnificativa intre online si offline e ca de obicei in online sau nu exista moderare de loc, sau moderarea e facuta pe criterii stricte si ortogonale pe subiectele in dezbatere (nu reclama 3rd party, nu vulgaritati, nu chestii ilegale - dar in nici un caz cenzura pe baza de continut), oricine poate sa participe si foarte multa lume chiar participa.

      Singura varianta de influentare, in conditiile astea, e sa reusesti sa aduci suficient de multi participanti suficient de vocali si de credibili intr-o comunitate incat acestia sa formeze si sa influenteze opinia majoritatii. E foarte scump sa sponsorizezi un numar suficient de participanti incat sa obtii un asemenea efect, si chiar dac-ai reusi, in cel mai bun caz spargi doar comunitatea, care se regrupeaza in alt loc.

      La 7+ milioane de utilizatori din RO pe FB, fa o socoteala cate conturi credibile ar trebui sa intretina PSD ca sa aibe cat de cat o voce in comunitatea FB romaneasca, necum sa reuseasca sa tipe atat de mult si de tare in online incat sa acopere vocile altora.

      Asta in conditiile in care FB are instrumente specializate pt. detectarea si contracararea unor asemenea fenomene. Ei castiga din reclama difuzata in cadrul unei comunitati autentice, sanatoase. Un asemenea fenomen n-ar fi nici autentic nici sanatos, si ar risca sa le strice potentialul de vanzare de reclame, asa ca probabil FB nu s-ar gandi nici macar doua secunde inainte sa taie toate conturile pe care le detecteaza ca nefiind ale unor persoane reale.
      • +2 (2 voturi)    
        Asta e foarte bine ! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 7:47)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Îmi cer scuze pentru faptul că nu am avut încredere - timp de două minute - în sistemul imunitar al Facebook.
      • +3 (3 voturi)    
        multumesc (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:04)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Deci mediul este informatie. Mediul este si purtatorul si informatia in acelasi timp. Trebuie sa meditez ca sa inteleg mai bine.
        Totusi, si Ponta are cont pe FB, mass media supusa, propagandisti care actioneaza in diferite medii, de la biserica la primarie, postaci, negrisori pe FB. Si ei chiar au fost foarte bine organizati si manati de la spate cu biciul.
        Nu, fenomenul este mult mai complex, dar in final cred ca totul se reduce la calcarea in picioare a unei reguli fundamentale, cea a bunului simt.
  • +25 (27 voturi)    
    Aveti dreptate (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:40)

    RachelMoss [anonim]

    Ati avut dreptate despre "Partidul facebook" - din care am facut parte si eu - dar vreau sa va spun ca nu doar tinerii sunt membri. Eu am, de pilda, 67 de ani, dar ...
    • +2 (2 voturi)    
      Subscriu (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 7:48)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui RachelMoss

      Nu sunt nici eu prea ”departe” !
  • +17 (23 voturi)    
    !!! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:45)

    cristiian [utilizator]

    Da si Nu!

    Va spun eu cum a castigat alegerile domnul Iohannis:

    Niste nehotarati (tineri)+ Votantii macovei-basescu + Votantii de partid ai PNL si PDL au adus presedintele.

    Exceptand prima parte si ultima, restul au adus victoria. Online ul a fost folosit de Basescu pentru prima data ca si unealta de adunat voturi, apoi Macovei.

    Desigur ca si stirile au avut impact asupra online ului dar CEI mai importanti sunt profilurile ziaristilor onesti care rostogolesc gandurile si analizele proprii direct in social media iar digerarea si rostogolirea acestor informatii se face mult mai usor deoarece unele articole sunt substiutite de informatii scurte postate rapid in mediul online.

    Pe langa ziaristi mai sunt si ongisti si persoane de buna credinta care preiau informatiile de la persoanele de mai sus si le rostogolesc transmitand astfel informatia credibila trecuta prin propriul filtru si apoi acceptata de prietenii online datorita profilului de incredere a persoanei care a preluat informatia si asa mai departe.

    rostogolirea si crearea indignarii conteaza cel mai mult.

    Fiecare furt din bani publici se publica imediat in mediul online si creaza indignare apoi informatia curge din mai multe surse generand impact si dand credibilitate datorita persoanelor care rostogolesc informatia.

    Asa se vor castiga alegerile din 2016.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu și Da ! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 7:59)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui cristiian

      Cristiian, sunt de acord că mediul OnLine este făcut pentru mesaje scurte și la obiect, fără bla-bla-uri.
      Așa cum ai arătat, suntem obligați să ne extragem informatii și din textele ”complete” furnizate de specialiști: analiști politici, ziariști, etc. Acestora trebuie să le dăm feedback pentru a le semnala faptul că sunt citiți și a le arăta care este părerea noastră.

      Imi pare bine că te gândești și tu la continuitatea activității ”partidului facebook”.

      Vigilență și Rostogolire !
  • +26 (30 voturi)    
    Macovei (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:52)

    comitet [utilizator]

    Eu cred ca Macovei chiar a primit mai mult decat in rezultatele oficiale, doar ca furtul a mers bine. Fiind candidat independent si fara partid, nu a putut avea reprezentanti iar la felul in care s-au organizat alegerile anul asta, independentii nu au avut nici cea mai mica sansa.

    Sa vedem daca se face o lege corecta a votarii electronice sau prin corespondenta iar Macovei isi face partid, cum o sa stea atunci.
    • +14 (16 voturi)    
      exact (Marţi, 18 noiembrie 2014, 19:44)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui comitet

      asa, in foarte multe sectii de votare s-a cazut la pace privind distrugerea voturilor pentru macovei. Ambele parti au luat parte la mizeria asta.
    • +4 (8 voturi)    
      Daca se face vot prin corespondenta ... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:42)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui comitet

      ... contrastul dintre mediul online si cele traditionale (TV, ziare) se va propaga partial si-n politica. Nu cred ca politicienii nostri sunt pregatiti pt. un asemenea soc, asa ca m-as mira sa se intample.

      Daca totusi se face, Macovei, sau candidati similari, vor aduna milioane de voturi. Macovei acuma ar fi adunat macar trei sfert din toata diaspora, daca s-ar fi putut vota normal in strainatate, si asta ar fi insemnat milioane de voturi doar din strainatate.
  • +21 (25 voturi)    
    PSD nu se va reforma niciodata (Marţi, 18 noiembrie 2014, 18:05)

    un anonim [utilizator]

    Dupa ce a pierdut Nastase in 2004 au apasat pedala pe manipulare prin "canale de stiri"
    Dupa infrangerea lui Geoana in 2009 au invatat ca voturile din diaspora trebuie limitate
    Acum, dupa infrangerea lui Ponta singurul lucru pe care il vor invata este ca internetul si presa online trebuie controlate cu orice pret!
    Nu va imbatati cu apa rece. Daca PSD ramane la guvernare pana in 2016 ne asteapta vremuri grele la parlamentare. Vom avea parte de aceleasi umilinte in ziua votului si in plus prevad probleme cu accesul la internet in ziua alegerilor. Nu ar fi ceva nemaivazut in partea asta a lumii.
    Ponta trebuie sa plece!
    • +11 (15 voturi)    
      exact! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 20:05)

      ФлавияНае [anonim] i-a raspuns lui un anonim

      Nu cred nici eu ca se vor reforma. Mai pun cateva marionete, mai dispar putin din ochii lumii, dar in final aceiasi corupti si nenorociti vor controla acest partid. Fundamente putrede, cum spunea cineva. Da, evident ca vor incerca sa manipuleze si cu new-media.Le-a scapat, in orbirea lor de autosuficienti, sa puna mai mult accent pe aceasta latura. In rest, s-au straduit acerb sa utilizeze toate mijloacele de manipulare posibile. Imi provoaca scarba
    • +4 (4 voturi)    
      Trebuie să ne luăm Votul înapoi ! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 8:07)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui un anonim

      Nu trebuie să mai permitem nimănui să se poata juca cu dreptul la vot.

      Prioritate maxima: Legea Votului prin Corespondență !

      Dacă este fezabil ar fi foarte bine Votul On-Line !
  • +17 (21 voturi)    
    Daca tot vorbim de forte noi (Marţi, 18 noiembrie 2014, 18:08)

    Ricochet [utilizator]

    Mi se pare teribil de nedrept sa celebram victoria civica a bunului-simt fara sa pomenim, macar, in mod explicit, numele unui jucator extrem de important in aceasta batalie: hotnews.ro!

    Multumesc, indiferent cine si unde sunteti, voi cei de la hotnews.ro.
    Deschid dimineata netul cu voi, si il inchid, noaptea tarziu, tot cu voi.
    • +5 (7 voturi)    
      mai sunt cativa prieteni: (Marţi, 18 noiembrie 2014, 23:18)

      thatchme [utilizator] i-a raspuns lui Ricochet

      gandul.info si CTP, ziare.com. Chiar daca nu sunt intru totul si intotdeauna de acord cu CTP. Cinste lor. Bravo. Carry on. Au fost si sunt singurele lumini in noaptea instaurata de clasa politica romaneasca. Cum o putea sa-si asigure independenta BBC-ul, frate? Cum se poate transfera puterea de la un partid la altul si sistemele unei tari sa continue sa functioneze? Cum?
  • -4 (20 voturi)    
    Blasfemie (Marţi, 18 noiembrie 2014, 18:34)

    Taxi Uber [utilizator]

    Aceasta fotografie este o blasfemie. Va rog sa eliminati aceasta fotografie, oricat ar parea de amuzanta si inspirata. Este jignitor la adresa lui Dumnezeu si a crestinilor o astfel de asociere intre seriozitatea semnificatiei rastignirii Mantuitorului cu rastingirea in batjocura a personajului lui Disney, chiar daca stim pe cine intruchipeaza. Crestinii nu sunt oameni lipsiti de umor, dar nimeni nu accepta sa-i fie batjocoriti parintii si rudele, caci Dumnezeu este Tatal nostru, al tuturor crestinilor iar cel rastignit e Fiul Lui si fratele nostru. Va rog sa nu abandonati bunul simt si decenta, fiind tocmai valorile care au facut posibila aceasta mare victorie electorala a binelui importriva imposturii.
    • -5 (5 voturi)    
      da, porunca a III-a (Marţi, 18 noiembrie 2014, 18:51)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Taxi Uber

      .
    • -2 (12 voturi)    
      Zau? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 19:44)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Taxi Uber

      Numai Mantuitorul a fost rastignit?!
    • -3 (11 voturi)    
      eliminati va rugam poza (Marţi, 18 noiembrie 2014, 21:05)

      normalpeople [utilizator] i-a raspuns lui Taxi Uber

      Da si mie mi-a provocat un sentiment profund de calomnie si blasfemie aceasta poze. Sunt crestin si consider ca aceasta poza trebuie eliminata!
      Unde e Vlad Mixich? Mai e la hotnews? Il cunosc si stiu ca mai frecventeaza biserica, nu vede ce se pune pe acest site?
    • +6 (6 voturi)    
      Dovada că Dumnezeu există (Marţi, 18 noiembrie 2014, 21:40)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Taxi Uber

      se află, deocamdată, numai în minţile noastre. Şi nu degeaba minţii i se spune minte.
      • +1 (9 voturi)    
        Tu ai invatat Biologie la scoala? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 0:22)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Tu ai invatat Biologie la scoala?

        Daca ai fi invatat ai fi aflat ca o singura celula
        e mai compexa decat cel mai performant computer de azi

        SI ca orice Organism VIU e o retea de MILIARDE de computere celulare care se REPARA si se REPRODUC singure dupa UN PROGRAM inscris in ADN-ul fiecarei celuel

        Daca tu crezi ca aceasta COMPLEXITATE
        a aparut DOAR ca a batut vantul intr-o SUPA BIOTICA

        Inseamna ca esti un CREDUL mai CREDUL
        decat ultima BABA de la Moastele Sfintei Paraschieva...
        • +3 (5 voturi)    
          Viața se poate întreține singură, (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 10:01)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          fără nici un ajutor exterior. Această caracteristică e dată de caracterul ei trecător ce o determină mereu să se schimbe. Esența vieții este schimbarea și nu veșnicia cum zice religia. Ideea de viața veșnică, o păcăleală a minții indusă de frica de moarte, exprimă pe deplin infinitatea prostiei cât și egoismul feroce al omului.
          • +1 (1 vot)    
            bine! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:38)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

            Multumesc.
          • 0 (2 voturi)    
            Viața se poate întreține singură (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:09)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

            Viața se poate întreține singură

            CORECT.

            Pe baza unui program inscris in ADN-ul celulei
            (program de milioane de ori mai coplex decat orice program scris de om, care si el ca OM
            functioneaza dupa ACEL PROGRAM)

            Acuma depinde de fiecare

            UNII CRED ca acel program A
            FOST CREAT de un "PROGRAMATOR"

            ALTII CRED sau S_A SCRIS SINGUR

            AMBII CRED....de gustibus

            Eu unul n-0am vazut programe care sa apara DIN NIMIC singure fara UN PROGRAMATOR care sa le scrie
            • 0 (0 voturi)    
              Pai, da, chiar poate sa (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 23:30)

              XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              evolueze singura, drept dovada ca a si facut-o.
              Aplici logica circulara.
              Ma rog, e o chestie mai complicata - ar fi mult mai bine daca ora de religie ar fi inlocuita de ore de logica :)
              Cum sa zic ... Tu pornesti de la atributul A (extraordinara complexitate a celulei) si atributul B (creatie intentionata). Si apoi spui ca A demonstreaza B. Ori, de fapt, nu ai demonstrat nimic. Ai enuntat, doar, ca A implica B.
              Complexitatea ADN-ului nu este de ajuns pentru a demontra ceva. Complexitatea este, exista. Restul sunt supozitii care trebuie sustinute de un sistem coerent.
              Evolutionismul exact asta face, propune un sistem coerent si care poate fi si observat in continuare, de altfel - evolutia nu s-a incheiat, pur si simplu este foarte inceata. Din cauza asta, este nevoie de foarte multe generatii pentru anumite schimbari. Si ele apar numai daca aduc un avantaj.
              Astazi avem posibilitatea sa observam lucruri - de pilda, prezenta sporita a unei mutatii in cadrul popoarelor nordice. Aceasta mutatie sporeste imunitatea impotriva ciumei. Unii oameni supravietuiau si fara ea - fie nu luau boala, fie datorita altor cauze pentru imunitatea sporita. Dar din cauza ca acea mutatie a oferit un avantaj, ea a fost transmisa pana in ziua de azi. Cand, de altfel, ofera si imunitate impotriva HIV. E doar un exemplu.
              Un altul ar fi felul in care microorganismele dezvolta rezistenta la antibiotice. Sunt multe altele.
              Ei, daca o sa vina o religie cu un astfel de sistem coerent, care nu doar sa ofere o explicatie trecutului, ci sa poata prezice si dezvoltari viitoare, atunci o sa aiba ceva succes.
              Dar cele de azi dau doar afirmatii: faptul ca exista ceva extraordinar de complex e dovada existentei lui dumnezeu - de fatp, nu, e doar o afirmatie bazata pe credinta ca ceva complex are nevoie de creator.
              A venit cutremurul ca a vrut dumnezeu - iar, unde e demonstratia ? Unde e un sistem clar de a arata relatia cauza efet, si demonstratia - schimbarea efectului prin schimbarea cauzei ?
    • -5 (11 voturi)    
      ASTA-I HOTNEWS (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:58)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Taxi Uber

      ASTA-I HOTNEWS

      atei (si Stalin si Iliescu si Ana Pauker si Ponta tot ATEI sunt)

      pro-cianurari

      si pro-gaze-de-sist

      ASTA-I HOTNEWS

      cu care unii se scoalamsi cu care aceeasi adorm

      PAI de ce sa ne mai miram de Antena 3?
      • +6 (6 voturi)    
        Re: ASTA-I HOTNEWS (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 1:33)

        Vlad C [anonim] i-a raspuns lui alex4321

        Da, probabil n-au nici copii. Si or sa vanda tara la unguri. /sarcasm
    • +1 (3 voturi)    
      Lasa predicile (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 5:08)

      Caprioara [utilizator] i-a raspuns lui Taxi Uber

      Poza asta e intr-adevar putin groteasca, dar mi-e draga de imi vine s-o pun in rama,sa-mi descreteasca fruntea cand mi-e greu :-)
  • -10 (16 voturi)    
    zau, Fb?! atunci (Marţi, 18 noiembrie 2014, 20:05)

    EDean [anonim]

    de ce nu au folosit net-ul ptr. vot?! acolo, in UE tineri si ne-tineri au prezentat cu zel "mandria de a fi Romani", prin salbatica tulburare a linistii publice a altora, imbrancindu-se national-socialist ca pe la pupat moaste "sfinte", asta inseamna cumva "revolutie pe Fb", LOL?!
  • -2 (10 voturi)    
    Poza nu-i prea inspirata (Marţi, 18 noiembrie 2014, 21:34)

    Zalmoxis [utilizator]

    poate fi inteleasa gresit. poate in alta ipostaza mergea. rastignit, mai putin.
  • -8 (10 voturi)    
    tinerii, masa (ideala) de manevra: (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:18)

    EDean [anonim]

    ei l-au sustinut pe Iliescu, pe urmatorii "noi presedinti"; indubitabil ca si pe Nicu C. l-ar fi promovat, chemati insistent de vreo sleahta de politruci( STASI intelectuali) reciclati, in urale "uteciste": Siii-Biii-Uuu! ;)
    • +5 (9 voturi)    
      Nu tinerii l-au sustinut pe Iliescu (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 0:24)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui EDean

      Nu tinerii l-au sustinut pe Iliescu

      Tu cati ani ai ?

      Daca esti mai mic HABAR N-AI ce a fost in '89

      Daca esti mai batran esti UN MARE MINCINOS
  • +10 (12 voturi)    
    Fara Fb si contra Ponta (Marţi, 18 noiembrie 2014, 23:06)

    anaana [utilizator]

    Va prezint inca o categorie de votanti: peste 60 ani, fara internet si Fb. dar cu televizor . Mitocaniile lui Ponta, Mizeriile despre religia altuia, mahalagismele Gabitei Firea despre copii si nasteri - au determinat multi votanti mai putin tineri sa voteza Iohannis.
    • -4 (10 voturi)    
      Facebook-ul a fost Antena 3 a Tinerilor (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 0:38)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui anaana

      Din pacate nu prinzi TOATE NUANTELE.

      =================================
      Facebook-ul a fost Antena 3 a Tinerilor
      =================================

      SI SPUN ASTA CA UN SUSTINATOR AL "GENERATIEI FACEBOOK ", nu ca HotNerws care i-a injurat la greu pe acesti tineri...

      ASA CA
      "Poate invata" si ANTENA 3 "ceva" ...:)

      Au fost batuti de ALTII pe Facebook in 2-3 saptamani dupa ce ei s-au chinuit 10 ani sa-i prosteasca pe unii in general pe Pensionari :)

      Oricum Antena 3 s-a chinuit cu mai mult succes in astia 10 ani decat HotNews sau B1 TV de exemplu
      IN SENSUL ca au reusit sa prosteasca MAI MULTA LUME
      -- DAR ce folos a VENIT (oare de cine pornit?)
      TSUNAMI-ul Facebook si a dat de pamant cu ei si cu PONTA

      Asta...,daca tot vorbim de mijloace de propaganda in media

      Prin Urmare ..concluzia acestor alegeri este

      "PAZEA, vine FACEBOOK !"

      ---------------

      P>S>
      Nu-nteleg de ce PSD nu-si spune
      Partidul NEO-LIBERAL al Pensionarilor

      In tot ce face VANZARI, TAXE , PRIVATIZARI sunt neo-liberali (asta ca sunt zic direct trdatori de tara)

      EXEMPLU:
      Azi - a doua zi dupa alegeri,
      au inceput sa vanda minele de carbune ce au mai ramas
      au inceput sa vanda minele de carbune ce au mai ramas
      (ast e tipic m^anariilor lor - a doua zi dupa ziua nationala i-au batut pe tarani la Pungesti)

      sursa:
      http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=96648&title=inca-un-act-de-tradare-nationala-al-guvernului-ponta-departamentul-pentru-energie-a-scos-la-privatizare-complexul-energetic-hunedoara-scrisorile-de-intentie-se-depun-pana-pe-5-decembrie


      II.
      dar apoi PSD-ul indexeaza pensiile cu putin mai mult decat inflatia "ca sa nu-si piarda votantii lor pensionari" bine incaziti de ANTENA 3

      Un monstru cu o scufita rosie pe cap...
      Lupul (neo-liberal) in blana de oaie (socialista) asta e PSD-ul
      • +4 (4 voturi)    
        caps lock (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 1:46)

        Vlad C [anonim] i-a raspuns lui alex4321

        Mai usor cu CAPS LOCK-ul. Nu mai TIPA!

        Asta e semnificatia lui in online, si nu numai:

        Kelly looked at Lisa incredulously. For a moment she was speechless. "WHAT THE HELL?! HOW COME YOU CAN'T MAKE IT TO JAKE'S BIRTHDAY PARTY?!" Lisa, startled by Kelly's shouting, replied, "Why you gotta get all caps lock on me?!"
        • -1 (7 voturi)    
          Unde ai invatat tu ca CAPS LOCKS (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 3:17)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Vlad C

          Unde ai invatat tu ca CAPS LOCKS
          inseamna intotdeauna sa "țipi"
          pe Facebook?

          Contraexemplu:
          "
          ANALIZA HOTNEWS.RO Cum a functionat "Partidul Facebook" in ziua victoriei lui ....
          "
          După tine și HotNews țipă în titlu?

          Te faci de ras in public....
    • +5 (7 voturi)    
      CORECT ! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 9:52)

      ana-pat [utilizator] i-a raspuns lui anaana

      Au mai contat toti penalii ascunsi in umbra parlamentului, a mai contat votul pt. 300 de parlamentari , a mai contat distrugerea industriei (imgb-ul,tractorul,roman-ul,aro ,etc) a agriculturii ( unde este sistemul de irigatii ),a invatamintului si a sistemului de sanatate , a armatei, a mai contat popcornul si mai ales nesimtirea si impertinenta intregii clase politice. A fost un vot impotriva tuturor politicienilor ,la care pt. prima data e drept , tinerii ( de fapt copiii nostri care au auzit doar povesti pina acum ) s-au trezit si alaturi de noi au venit la vot.
      • +3 (3 voturi)    
        A contat si Pontache! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:56)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui ana-pat

        ... ca daca nu facea el impreuna cu echipa minunata organizare a alegerilor furnizand "mesajul ala puternic " cu romanii inghesuiti si disperati in fata - vorba vine, de fapt pe langa - sectiilor de votare, nu prea avea ce sa distribuie media "on line" si telefoanele catre familie in ziua votului. Se cheama "factor declansator" domnu' Palada? Sau ii spuneti stintific Lebada Neagra? Nu credeam ca o gasca dotata cu atatia sociologi, parapsihologi si purtatori de mesaje ca PSD-ul poate da dovada de atata tampenie ! Sa fie primit!
        • +3 (3 voturi)    
          Degeaba declanșezi trăgaciul (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:27)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

          dacă n-ai praf de puscă. Tensiunilor sociale sunt praful de pușcă, acumulate datorită barierelor ce împiedică schimbarea, și oricât te-ai strădui e o chestiune de timp până când trăgaciul se va declanșa. Politicienii trebuie să înțeleagă că trebuie să permităm chiar să încurajeze schimbarea lor, dar nu copiii lor, altfel vor fi măturați. Orice clasa sau grup social ce nu permite schimbarea dispare până la urmă. Monarhia din Marea Britanie o duce excelent datorită faptului că permite oamenilor de rând să intre în grupul ei select.
  • +1 (1 vot)    
    Liber la inscriere (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 1:39)

    PartidulDiaspora [anonim]

    Sa devenim o voce!...
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100006781128088
  • +2 (2 voturi)    
    PSD si Facebook-ul (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 9:16)

    Cristi_B [utilizator]

    PSD-ul a fost foarte activ si pe Facebook in ceea ce priveste manipularea si denigrarea:

    https://www.facebook.com/pages/Klaus-Iohannis-e-omul-lui-Basescu/475421775925696

    Am gasit mai multe pagini de genul asta, dar nu am chef acuma sa le caut!

    Facebook nu a scapat de manipularea lor ordinara!
  • +3 (3 voturi)    
    urit (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 10:18)

    N123 [utilizator]

    imaginea asta e sinistra!
    • -2 (2 voturi)    
      eh (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:26)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui N123

      Imaginea are un scop. Nu, nu este pusă pentru informare.
  • +5 (5 voturi)    
    poza sinistra (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:30)

    Bolovanul [utilizator]

    Este sinistru colajul si poate voi Hotnews shimbati colajul ala idiot.

    Motive:
    1. Multi stim ca personajul Mickey Mouse este de fapt un soricel curajos, generos si simpatic. Personajul cu porecla este cu totul altfel.

    2. Faptul ca a fost prezentat rastignit il prezinta ca un martir. Crucificarea este in subcontientul colectiv indiferent ca e vorba de atei sau credicniosi o forma de martiraj.

    3. Nu vad mare diferenta intre gainile moarte aruncate in curtea PNL si poza asta. Eu ca votant impotriva lui POnta nu ma simt reprezentat de colajul asta idiot.
  • +1 (1 vot)    
    flacara violet (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:48)

    revo [utilizator]

    Noi am uitat cu totii de un factor necrutator: FLACARA VIOLET! FLACARA VIOLET A LOVIT DIN NOU!
    Dacy s-a imbracat in violet in ambele tururi, a aparut la TV intr-o rochie foarte violeta, iar Pontache s-a facut frumos cu o cravata violet! Cand corect era sa fi aparut in rosu, ca Mihaela Dragostea Mea acum cinci ani.
    Cine i-o fi sfatuit? Hrebe, de la puscarie? Or fi facut-o de capul lor doar asa, ca o alta obraznicie la adresa lui Base (vezi, acum te ardem noi pe tine cu flacara violet), nu stiu.
    Se pare insa ca flacara violet tine cu Base in continuare, i-a parlit rau de tot pe tradatorii flacarii rosii. Traiasca flacara violet!!
  • +1 (3 voturi)    
    poza e sinistra (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:39)

    N123 [utilizator]

    si de foarte mult prost gust. poate aveti si voi copii si va mai ginditi si la ei...
  • +1 (3 voturi)    
    oribil! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:40)

    srpc [utilizator]

    poza aia cu Mickey Mouse crucificat este monstruoasa!
  • 0 (0 voturi)    
    Statistici cu omisiuni sau greseli? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 18:54)

    cvm58 [utilizator]

    Nu stiu de unde va luati cifrele. Va dau acum un blog, respectiv www.justitieoarba.com, care a avut 140.000 accesari pe articolul "Romane, cum dracu' sa-l votezi pe Victor Ponta?", si alte cate zeci de mii pe articole din perioada alegerilor.
    Mi se pare mie sau cercetati doar mainstream-ul, aia cunoscuti deja, fiindca restul oricum nu mai conteaza? Ma tem ca da.

    http://justitieoarba.com/2014/10/31/romane-cum-dracu-sa-l-votezi-pe-victor-ponta-2/
  • 0 (0 voturi)    
    Ii putei da afara pe cei are va creeaze pozele (Joi, 20 noiembrie 2014, 10:41)

    Johhan [utilizator]

    E sinistra poza. Ca sa ma exprim ilogic...ori nu ati fost niciodata copii ori nu aveti copii. Puteati sa il puneti pe Mickey intr-un cerc taiat..dar crucificat cu sanga curgand din el...nasol de tot. Rusinica


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version