Google a anuntat duminica seara doua noi produse pentru clientii de publicitate, concepute pentru comunicarea prin intermediul platformelor mobile si asemanatoare, in mare masura, unor produse pe care Facebook le ofera deja. Este vorba despre "Customer Match", ce permite clientilor de publicitate sa delimiteze audientele-tinta pe baza unor liste de e-mail, respectiv "Universal App Campaigns", ce permite desfasurarea de reclame pentru descarcarea directa de aplicatii pe Google Search, Google Play, You Tube si Google Display Network.

"Customer Match", asemanator produsului "Custom Audiences" de la Facebook, permite clientilor de publicitate sa se adreseze direct unor audiente bine definite, pe baza unor liste de e-mailuri. Exemplul Google:

  • "Sa spunem ca esti un brand de turism. Acum poti sa te adresezi oamenilor care au intrat [si s-au inregistrat lasand un e-mail - n.red.] in programul tau de recompense atunci cand isi planifica urmatoarea calatorie. Daca acesti membri ai programului tau cauta pe Google.com "zboruri non-stop la New York", poti sa le afisezi reclame relevante  in prima parte a rezultatelor afisate, pe orice aparat, chiar cand doresc sa zboare la New York. Iar cand aceiasi membri urmaresc clipuri pe YouTube sau acceseaza Gmail, poti sa le afisezi reclame care sa-i inspire sa-si planifice urmatoarea calatorie".

Potrivit Google, "Customer Match" poate fi folosite si pentru a genera "Audiente Similare" pentru a atinge noi potentiali clienti pe YouTube sau Gmail.

Tot acum, Google a anuntat "Universal App Campaigns", ce va permite afisarea in Google Search, Google Play, YouTube si Google Display Network a unor reclame ce permit instalarea automata de aplicatii.

Exemplul Google:

  • "Sa spunem ca ai facut un joc. Prin Universal App Campaigns (...), poti sa cresti numarul de instalari prin Youtube (...), prin 650.000 de aplicatii si peste doua milioane de website-uri inscrise in Google Display Network."

Potrivit BusinessInsider.com, segmentul reclamelor de instalare de aplicatii inregistreaza o crestere rapida a popularitatii, eMarketer asteptandu-se la o crestere de 80% a cheltuielilor pentru astfel de mesaje publicitare in 2015, in SUA. Potrivit sursei citate, lider pe acest segment este, in prezent, Facebook. Potrivit aceleiasi surse, insa, Google pleaca dintr-o pozitie foarte buna, detinand YouTube, Google Search, Google Maps si Gmail, patru dintre primele 12 site-uri care au trafic mai mare prin aplicatii mobile decat prin browser, in SUA, in conditiile in care majoritarea campaniilor publicitare de tip "app install" se desfasoara prin intermediul altor aplicatii.