Potrivit The Daily Beast, un purtator de cuvant al Facebook a confirmat ca aceasta platforma a inchis cateva evenimente promovate, ca parte a unor actiuni mai ample anuntate saptamana trecuta. Atunci, Facebook a admis, in premiera, ca Rusia a folosit identitati false si circa 3.000 de reclame online pentru a raspandi mesaje de dezbinare a opiniei publice, inainte si dupa alegerile prezidentiale. Facebook nu a oferit insa detalii in privinta evenimentelor mentionate de The Daily Beast, confirmand doar ca acestea au fost promovate cu ajutorul unor reclame platite.
Sursa citata arata ca respectivele evenimente Facebook au inclus unul ce a colportat teorii ale conspiratiei, de natura islamofoba, promovate de media pro-Trump.
Acelasi site il citeaza pe un fost agent FBI, Clint Watts, expert in privinta campaniei ruse de influentare a politicii americane, potrivit caruia:
- "Acesta este urmatorul pas. Obiectivul influentei este sa determine o schimbare de comportament. Cel mai simplu comportament este sa il determini pe un individ sa disemineze materiale de propaganda realizate si lansate de Rusia. A doua faza a influentei comportamentale apare cand reusesti sa ii determini pe oameni sa faca fizic ceva".