O mare parte dintre clienții de publicitate care promovează suplimente alimentare s-au retras din ediția de vineri a ziarului Libertatea, după ce acesta a publicat, joi, o investigație despre "reclamele mincinoase" publicate chiar de ziar, scrie Paginademedia.ro.

Titlul anchetei LibertateaFoto: Captura Libertatea.ro

Sursa a făcut o monitorizare ce arată că, vineri, în publicație au apărut doar două reclame la astfel de produse (total - trei sferturi de pagină). Spre comparație, ieri, la primul episod al anchetei, în ziar erau reclame de cel puțin trei pagini și un sfert, iar acu o săptămână însumau cinci pagini și un sfert, plus un sfert pe prima pagină. Acolo era plasată reclama Oncovical, produs asupra căruia se îndreaptă mare parte din ancheta publicată joi de ziar.

Reprezentanții Libertatea/Ringier citați de Paginademedia.ro:

  • Cătălin Tolontan, coordonator editorial: "Nu este zona noastră, noi suntem pe editorial, dar am observat și noi că anumiți clienți s-au retras"
  • Mihnea Vasiliu, directorul Ringier România: "Clienții s-au retras, pur și simplu. Dar, neoficial, din partea unora au fost și reacții de tipul "noi vă plătim și voi scrieți împotriva noastră? (...) Este o reacție de anii 90, pe principiul nu scrii de bine, scot banii de publicitate. Este o reacție care, într-un fel, ridică și mai multe semne de întrebare legate de produsul tău (...) Forţând un exemplu, eu nu cred că, dacă Business Insider scrie un articol despre problemele motoarelor Boeing, compania își va retrage reclama de pe Business Insider."