​Telekom Romania a transmis sâmbătă o scrisoare deschisă către Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), industria de advertising și publicul larg, în care reclamă 'o manevra incalificabilă' din partea PRO TV de influențare a negocierii comerciale prin prezentarea, două zile la rând, a mesajului că abonații Telekom și Nextgen ar putea să nu mai poată viziona canalele PRO TV, după data de 1 martie. Scrisoarea vine după ce tot sâmbătă, Pro TV a dat un comunicat în care spune că Telekom și NetxGen au fost informate de câteva săptămâni că postul TV va fi nevoit să-și anunțe telespectatorii în această privință.

ProTVFoto: Stirile ProTV
  • Redăm mai jos integral scrisoarea deschisă adresată de Telekom către CNA, Romanian Advertising Council, International Advertising Association – Romania, International Advertising Bureau - Romania, mass-media și publicul român:

"Români,

În ziua de vineri 22 februarie 2019 la orele 21:06, ProTV a anunţat că "este posibil ca începand cu data de 1 martie canalele PRO TV să nu mai fie disponibile abonaților din rețelele Telekom și NextGen", generand astfel un impact negativ uriaş asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România, depăşind astfel cadrul firesc şi etic al unei negocieri între părţi, negociere aflată în plină desfăşurare, de altfel, la momentul anunţului. Mai mult, acelaşi anunţ a fost reluat astăzi, sâmbătă 23 februarie 2019 la ora 15:41.

Mai mult, ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor.

Această tactică - a rulării de mesaje pe aşa numitul "scroll", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.

Salutăm deschiderea majorităţii publicaţiilor care au preluat mesajul iniţial emis de ProTV de a publica punctul de vedere al Telekom Romania în spiritul jurnalismului echidistant şi dedicat informării publicului.

Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie.

În numele ProTV, ne cerem scuze telespectatorilor ProTV că au fost speriaţi vineri seară, când românii se relaxează în familie şi lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunţ lipsit de etică.

În calitate de grup de comunicaţii, vă asigurăm că Telekom Romania va face tot ceea ce este omeneşte şi moral posibil pentru ca ceea ce aţi citit vineri seară la ProTV să nu se întâmple."

  • Iată și comunicatul de presă transmis sâmbătă după-amiază de PRO TV:

"PRO TV își informează publicul în legătură cu posibilitatea ca programele sale să nu mai fie disponibile abonaților Telekom începând cu 1 martie. Această situație este cauzata de refuzul Telekom și NextGen, în pofida numeroaselor încercări ale PRO TV, din ultimele 11 luni, de a semna un nou contract, dar și a unor prelungiri ale contractului inițial. PRO TV este pe deplin implicat și speră să rezolve această situație până joi, 28 februarie, dar depinde de dorința Telekom și NextGen de a face acest lucru.

Pentru că Telekom și NextGen nu au confirmat până noaptea trecută dacă vor continua să retransmită canalele PRO TV și după data de 1 martie, PRO TV a fost nevoit, din păcate, să înceapă informarea telespectatorilor săi în legătură cu faptul că este posibil ca aceștia să nu mai poata viziona canalele PRO TV după data de 1 martie. Anunțul nu a fost o surpriză, Telekom și NextGen fiind informați de câteva săptămâni că PRO TV va fi nevoit să-și anunțe telespectatorii cu cel puțin o săptămână înainte de încheierea termenului final al ultimei prelungiri.

Nu putem da detalii care țin de această negociere, dar vă asigurăm că oferim canalele noastre tuturor operatorilor în condiții adecvate și rezonabile. Trebuie să respectăm aceleași principii față de partenerii noștri, ca atare nu putem răspunde cererii Telekom și NextGen de a reduce costurile.

PRO TV regretă această situație si depune toate eforturile pentru a o soluționa de o manieră rezonabilă, astfel încât abonații Telekom să poată urmări ca până acum programele noastre.

Pentru mai multe informații, abonații pot contacta serviciul de asistență Telekom: www.telekom.ro/formular-contact/, NextGen: www.next-gen.ro sau www.protv.ro/contact."

  • Neînțelegerile dintre Telekom și Pro TV, faza întâi: Ce au transmis vineri cele două companii

ProTV a avertizat, vineri seară, la TV și pe platformele sale online că în data de 28 februarie contractele de retransmisie cu Telekom România Communications S.A. și NextGen Communications SRL vor expira. Conform Știrilor ProTV, Telekom și NextGen nu au agreat un nou contract. În replică, Telekom și-a arătat surprinderea față de anunțul Pro TV, susținând că în cadrul negocierilor în derulare dintre cele două părți, Pro TV ar viza o creștere semnificativă a prețului."

Amintim că ProTV și celelalte canale ale trustului nu sunt incluse în lista must-carry, a posturilor libere la retransmisie, pe care operatorii de cablu sunt obligați să le retransmită.

Canalele din Grupul PRO sunt retransmise în baza unor contracte comerciale prin care operatorii plătesc acestei companii pentru dreptul de a include posturile ei în grilele lor.