Piața europeană de publicitate în medii digitale a crescut în 2018 cu 13,9%, până la 55,1 miliarde de euro - cea mai rapidă creștere din 2011 încoace, potrivit studiului AdEx Benchmark dat publicității de organizația IAB Europe. Aceasta arată că piața s-a dublat, astfel, față de nivelul din 2012, principalele motoare de creștere fiind segmentele de video, mobil și social media.

Studiul AdEx Benchmark 2018Foto: IAB Europe

Potrivit studiului citat, segmentul video a crescut cu 30,9%, atingând 7,6 miliarde de euro (33% din totalul pieței de display).

Categoria cea mai mare rămâne publicitatea prin intermediul motoarelor de căutare, cu o creștere de 12,5% până la o valoare a pieței de 25 miliarde de dolari.

Iar publicitatea prin social media a crescut cu 33,7% față de anul precedent, atingând 49% din totalul pieței de display.

Cheltuielile de publicitate prin platforme mobile au crescut cu 31,4% până la 22,8 miliarde de dolari, reprezentând 41% din totalul cheltuielilor de publicitate în medii digitale, în Europa.

Studiul IAB Europe arată că, anul trecut, creșterile cele mai mari au fost înregistrate în țări din Europa Centrală și de Est - Ucraina (26,9%), Rusia (24,9%), Belarus (23,6%), Republica Cehă (20,9%) și Serbia (20,1%). Cele mai mari piețe rămân cele occidentale: Marea Britanie (18,4 miliarde de euro), Germania (7,2 miliarde de euro), Franța (5,2 miliarde de Euro).

Datele aferente României sunt așteptate în zilele următoare.

  • Mai multe detalii despre piața europeană - aici