Românii care apelează la servicii TV petrec în fața televizorului, în medie, 3,3 ore în timpul săptămânii și 3,7 ore în zilele de sfârșit de săptămână, potrivit unui studiu dat publicității vineri. Acesta arată că tinerii se uită la TV, în medie, cu o oră mai puțin decât cei în vârstă. Iar dacă ar fi să plece pe o insulă pustie, cu acces la un singur canal TV, peste un sfert dintre respondenți aleg Pro TV.

Studiu consum TV-videoFoto: SES Astra
  • Studiul despre consumul de TV și video în România, în 2019, a fost publicat de SES Astra România, parte a SES, operator internațional de sateliți. Ediția din 2019 a studiului se bazează pe interviuri cu 401 persoane, interviuri realizate, în iunie a.c., de Mercury Research. Eșantionul este redus ca dimensiuni, dar autorii îl descriu drept reprezentativ. Eșantionul este format din persoane de peste 18 ani, care utilizează servicii de televiziune prin cablu, satelit sau IPTV.

Raportul SES afirmă că românii urmăresc, în continuare, mai mult formatul clasic de televiziune, TV liniar, decât video online. Televizoarele nu se împuținează, susține studiul, ci devin mai mari și mai performante. Aproximativ unul din trei români (36%) și-ar schimba furnizorul de servicii pentru că au o ofertă mai bună de canale HD și Ultra HD.

Ce spune studiul despre timpul petrecut în fața TV (evaluarea fiind făcută pe un eșantion de persoane adulte care apelează la servicii TV):

  • În 2019, în medie un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în week-end timpul petrecut în fața televizorului crește la 3,7 ore.
  • Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puțin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore față de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii.

Despre TV liniar vs. TV online:

  • două treimi dintre respondenți spun că urmăresc conținut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii și 2,5 ore în zilele de week-end – cu 1,2 ore mai puțin decât la TV.

Dacă ar fi pe o insulă pustie cu acces la un singur canal, ce post ar alege respondenții?

  • ProTV - 27%
  • Antena 1 - 9%
  • Kanal D - 8%
  • TVR 1 - 5%
  • HBO - 4%
  • dintre tineri (18-34 de ani), 17% au ales canale de filme și dintre cei cu vârste peste 55 de ani, 20% au ales canale de știri

Principalele tipuri de conținut consumat:

  • știrile - 82%
  • filme - 71%

Ce susține studiul, referitor la proprietatea de aparate TV:

  • Număr mediu de televizoare per gospodărie: 2,5
  • 73% dintre respondenți spun că au TV HD sau full HD, 18%- Ultra HD, 48% - aparate cu rezoluție standard
  • Numărul celor care spun că dețin Smart TV a crescut de la 44% în 2017 la 55%

Despre consumul video online:

  • 2,5 ore pe zi - timpul petrecut în medie pentru conținut video online sau descărcat
  • jumătate dintre respondenți folosesc telefonul pentru consum video, 27% - laptop/PC, 27% - video online pe TV

Platforme pe bază de abonament folosite cel mai mult, potrivit respondenților:

  • Netflix - 22% (2% în 2017)
  • HBO Go - 15% (4% în 2017)
  • 45% dintre respondenți spun că au acces la servicii de conținut video (7% în 2015, 21% în 2017)

Tipuri de conținut video urmărit online:

  • 45% spun că urmăresc diverse videoclipuri
  • 36% spun că urmăresc filme
  • 32% - știri
  • 31% - documentare