BBC World News a fost interzis în China pentru „conținut care încalcă legea” / Reacția Londrei: Un atac inacceptabil asupra libertății presei

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 11 februarie 2021, 19:42 Economie | Media & Publicitate


BBC logo
Foto: BBC
Autoritatea chineză de reglementare audiovizuală a anunțat joi că a interzis difuzarea BBC World News, spunând despre conținutul canalului internațional de știri că a încălcat „grav” directivele în vigoare în țară, potrivit AFP.

Într-o declarație, autoritatea consideră BBC World News a încălcat în special principiul conform căruia „informațiile trebuie să fie veridice și corecte” și „să nu aducă atingere intereselor naționale ale Chinei”.

De asemenea, autoritatea anunță că „nu permite BBC să continue să difuzeze în China”.

Știri despre uiguri și pandemia de coronavirus

UPDATE BBC a difuzat recent o investigație care a detaliat actele de tortură și violență sexuală împotriva femeilor uigure reținute în lagărele chineze. Un documentar care acuza Beijingul că a ascuns originile pandemiei Covid-19 a supărat și mai rău China.

Impactul concret al acestei măsuri va fi în realitate limitat, deoarece gospodăriile chineze nu aveau acces la BBC, care era prezent doar în hotelurile internaționale.

Potrivit deputatului britanic Tom Tugendhat, care conduce comisia parlamentară pentru afaceri externe, decizia de a interzice BBC World News este atât „regretabilă”, dar „deloc surprinzătoare”.

Conducerea BBC s-a arătat dezamăgită de decizia autorităților chineze.

UPDATE Ministrul britanic de externe Dominic Raab a denunțat joi un "atac inacceptabil asupra libertății presei" după decizia autorităților chineze de a interzice difuzarea canalului internațional de știri britanic BBC World News.

"China are unele dintre cele mai dure restricții din lume în ceea ce privește libertatea mass-media și a internetului, iar această ultimă mișcare va afecta doar reputația Chinei în ochii lumii", a declarat ministrul de externe într-un tweet.

Și Marea Britanie a retras licența postului chinez CGTN

Decizia Beijingului vine la o săptămână după ce licența Marii Britanii pentru canalul de știri publice chinez CGTN, considerat a fi supus Partidului Comunist Chinez, a fost retrasă din Marea Britanie.

Decizia vine într-un context deja tensionat între Londra și Beijing. Relațiile lor au fost deja subminate de condamnarea de către Londra a controversatei legi de securitate chineze din Hong Kong și represiunea împotriva mișcărilor pro-democrație, care au determinat Marea Britanie să acorde drepturi privilegiate unor cetățeni ai fostei colonii pentru a emigra pe teritoriul său.

Regatul Unit a denunțat, de asemenea, „barbarismul” Beijingului față de uiguri și a anunțat la începutul lunii ianuarie măsuri pentru a împiedica bunurile legate de presupusa muncă forțată a acestei minorități musulmane din regiunea Xinjiang să ajungă la consumatorii britanici.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


2088 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    ///// (Joi, 11 februarie 2021, 19:49)

    GemstonePig [utilizator]

    N-au ambitie chinejii daca nu-i acuza pe cei de la BBC de incalcarea proprietatii intelectuale
  • +6 (6 voturi)    
    bine (Joi, 11 februarie 2021, 19:55)

    DiDiRo [utilizator]

    ca lumea le cumpara toate k3katurile inclusiv forta de munca ieftina (relocarea fabricilor). RAHAT! Cata ipocrizie. E drept ca de la alb la negru treci prin toate nuantele, dar la dracu chiar am ajuns sa nu mai facem nici o diferenta intre un rau diabolic si chipurile un rau mai mik. Shit!
  • +7 (7 voturi)    
    Urmează (Joi, 11 februarie 2021, 20:17)

    JoshuaTree [utilizator]

    China Liberă , Europa liberă nu își mai are sensul . Hahahahahh
  • +1 (7 voturi)    
    daca dau cnn (Joi, 11 februarie 2021, 21:04)

    nash pandelica [utilizator]

    e ok. au tot ce tre' sa stie.
    potate le baga latrina 3, in locul bbc.
  • -1 (7 voturi)    
    Chinezii oricum nu-și pierd vremea cu BBC (Joi, 11 februarie 2021, 21:31)

    Quintus [utilizator]

    În primul rând, chinezii n-au avut niciodată încredere în BBC. Punct.

    Primele 10 țări după publicul-audiență al BBC News (2019):
    -India 50 mil.
    -Nigeria 41 mil.
    -SUA 38 mil.
    -Kenya 15 mil.
    -Afganistan 12 mil.
    -Bangladesh 12 mil.
    -Egipt 11 mil.
    -Iran 11 mil.
    -Tanzania 10 mil.
    -Pakistan 9m
  • -2 (4 voturi)    
    tit for tat (Joi, 11 februarie 2021, 21:47)

    zizin [utilizator]

    Ignorarea de către BBC a lui Assange și a persecuțiilor la care este supus chiar sub nasul lor este o dovadă clară că BBC face sluj în fața guvernului pe care-l slujește.

    Iar China este astăzi îndeajuns de puternică pentru a lua decizii încă și mai ferme contra colportorilor cu ștaif de teapa BBC.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine... (Vineri, 12 februarie 2021, 13:52)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    hai ca puteti, trimiteti dreq si Huawei si toate chinezariile si putem sa rasuflam mai usurati.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by