Postul de televiziune Naşul TV a fost sancţionat, miercuri, de Consiliul Naţional al Audiovizualului, cu amendă de 20.000 de lei, iar postul Kanal D a primit somaţii publice.

HotNews.roFoto: Hotnews

Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a reclamaţiilor primite şi a decis să amendeze cu 20.000 de lei postul Naşul TV, pentru ediţiile din 20.01 şi 01.02.2021 ale emisiunii "Să vorbim despre tine", în cadrul cărora nu au fost respectate prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările şi completările ulterioare şi nici cele ale art. 40 alin. (4) şi ale art. 64 alin. (1) lit. a), b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, scrie News.ro.

Postul Kanal D a primit somaţie publică pentru încălcarea dispoziţiilor art. 18 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii "Puterea dragostei", ediţiile din 17.01, 03 şi 17.02.2021; şi pentru că în emisiunea "Survivor" nu au fost respectate prevederile art. 18 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului (ediţii monitorizate: 24 şi 30.01, 05, 18, 19 şi 20.02.2021).

Prevederile legislaţiei audiovizualului la care facem referire:

Legea audiovizualului Nr. 504 din 11 iulie 2002

Art. 3 - (2) Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor.

Decizia Nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual

Art. 18 - (1) Nu pot fi difuzate în intervalul orar 6.00 - 23.00 producţii care prezintă: a) violenţă fizică, psihică sau de limbaj, în mod repetat sau cu un grad mare de intensitate sau gravitate;

Art. 40 - (4) Moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea.

Art. 64 - (1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.