În primul trimestru al anului trecut, aplicația TikTok depășea un milliard de dolari la capitolul cheltuieli ale consumatorilor. Pe locul al doilea, la mare distanță financiară, urma Honor of Kings, un joc video disponibil pe mobil care înregistra doar 570 de milioane de dolari în cheltuieli ale consumatorilor. Abia pe locul trei se clasa celebrul YouTube, cu suma de peste 530 de milioane de dolari.

Live pe TikTokFoto: shutterstock / Kaspars Grinvalds

Succesul înregistrat de TikTok a venit ca efect al integrării unei opțiuni simple în aplicația dezvoltată de chinezii de la ByteDance: posibilitatea de a dărui mici „atenții” celor care fac live-uri. Atenții care sunt monetizabile în viața reală, ceea ce a dus la apariția unei adevărate subeconomii pe platforma video.

Opțiunea de a intra live și de a discuta cu urmăritorii nu este disponibilă pentru orice utilizator al platformei, ci doar celor care au ajuns la 1.000 de urmăritori. Odată ce e atinsă această minimă bază de fani, descătușezi potențialul de a face bani din interacțiunea cu urmăritorii – de la bani de cafea la zeci de mii de dolari pe lună.

Citește continuarea pe Panorama.ro.