ARBOmedia AG se retrage din actionariatul companiei romanesti ARBOevents, profilata pe organizarea de evenimente, aceasta urmand, cu un nou partener, sa isi schimbe numele si sa-si extinda gama de servicii, a afirmat pentru HotNews.ro Serban Ciusca, managing partner ARBOevents. Ciusca - realizatorul noii emisiuni de media&advertising a The Money Channel, AdCouture - a precizat ca aceste schimbari nu au legatura cu preluarea ARBOmedia de catre grupul elvetian Goldbach.

Ciusca detine 49% din ARBOevents, restul de 51% fiind controlat, pana acum, de ARBOmedia. "Schimbarile nu au legatura cu afacerea Goldbach. Am purtat de sase luni discutii cu ARBOmedia asupra unei formule de optimizare a fiecarei entitati", a afirmat Ciusca. El s-a referit la faptul ca, in Romania, regia de media ARBOmedia, care mult timp s-a situat "la mijloc, intre publisheri si clientii de publicitate", s-a concentrat mult in ultimii ani pe dezvoltare in publishing, prin EMI Deutschland, in timp ce ARBOevents a inclinat mai mult spre clienti, prin organizarea de evenimente, intentionand sa isi extinda activitatea spre relatii publice si alte activitati conexe.

Ciusca a precizat ca noua companie va pastra un "parteneriat strategic" cu ARBOmedia, urmand sa-si acorde reciproc asistenta in proiectele de interes pentru fiecare. El a afirmat ca va pastra pachetul pe care il detine in prezent, de 49% din actiuni, fara a exclude posibilitatea unui pachet mai mare. Pachetul detinut de ARBOmedia va fi preluat de un alt partener individual, existand in prezent "discutii foarte avansate" cu doi posibili parteneri.

Grupul elvetian Goldbach Media, specializat in vanzarea de publicitate in mediile electronice, interactive si mobile, a preluat in septembrie 72,7% din ARBOmedia, anuntand planuri de dezvoltare rapida in Europa Centrala si de Est.