Forumul Economic Mondial (WEF) a lansat o serie de noi instrumente de social-networking pentru utilizatorii de web, prin care ii invita pe internauti sa discute aspecte importante cu privire la economie, politica SUA, etica afacerilor si mediul inconjurator, inaintea reuniunii anuale de la Davos-Klosters de luna viitoare, informeazaThe Guardian.

Forumul Economic Mondial va coordona discutiile utilizatorilor de internet pe Twitter, Facebook, MySpace si pe OpenForum wiki, precum si fotografiile de grup de pe Flickr si clipurile video de pe site-ul WEF. Conferintele de presa sunt difuzate in direct, prin intermediul Mogulus si Qik.

De asemenea, Forumul a deschis si un canal de Youtube, pentru al doilea an consecutiv, si va selecta unele dintre cele mai populare comentarii postate si care vor fi transmise pe durata sesiunilor din cadrul evenimentului, care va avea loc anul viitor, intre 28 ianuarie si 1 februarie, in Elvetia.

Initiativa WEF privind retelele sociale media se bazeaza pe canalul Youtube lansat anul trecut, care a inregistrat mai mult de cinci milioane de vizualizari in cele sase saptamani dinaintea reuniunii Forumului din 2007 si care a generat reactii din partea presedintelui israelian Shimon Peres si a fostului Secretar de Stat al SUA, Henry Kissinger. Acestia au raspuns intrebarilor postate pe canalul YouTube Davos al site-ului de video-sharing.

Mai mult, in acest an, WEF va alege si un participant la discutii care va fi invitat sa ia parte, in persoana, la forum, si care va trebui sa desemneze cele mai valoroase clipuri video, in functie de numarul de vizualizari si comentarii pe care le atrage, originalitatea si creativitatea acestora, precum si dupa cat de bine raspund la una dintre cele patru intrebari-cheie.

Utilizatorii vor fi intrebati: cat de increzatori sunt intr-o crestere economica, la nivel global, pentru anul 2009; in ce masura problemele de mediu vor fi marginalizate de criza economica; care sunt asteptarile lor de la noua administratie americana, condusa de Barack Obama si daca directorii de companii ar trebui sa respecte un cod etic similar unuia din breasla avocatilor sau a medicilor.

Cel care va fi invitat sa participe la evenimentul WEF de la inceputul anului viitor va putea transmite impresiile sale, pe canalul de Youtube al forumului, in calitate de reporter si va avea toate cheltuielile de participare acoperite de organizatori.

Proiectul WEF este cel mai recent dintr-o serie de initiative ale platformei Youtube care se axeaza pe evenimentele politice de mare interes. Site-ul de video-sharing a lansat o dezbatere la inceputul acestui an, impreuna cu CNN, in care aproximativ 2.300 de clipuri cu intrebari au fost trimise candidatilor din cadrul Partidului Democrat in cursa pentru presedintia SUA, in timp ce dezbaterea Republicanilor a generat aproape 4,5 milioane de telespectatori pentru postul de televiziune CNN.