Trei consortii au ramas in competitia pentru realizarea brandului turistic de tara
Potrivit Ministerului Turismului, cele trei consortii au obtinut cel mai mare punctaj in urma unei selectii eliminatorii. Aceasta evaluare a vizat verificarea conformitatii documentelor depuse, evaluarea capacitatii financiar-economice a companiilor si a celei tehnico-profesionale a consultantilor inscrisi in competitie.
Din cei treisprezece ofertanti inscrisi initial in competitie, unul a fost descalificat deoarece nu a prezentat toate documentele solicitate prin caietul de sarcini. Alti patru candidati nu au putut face dovada existentei in portofoliu a unui proiect similar (de brand national sau de turism national). De asemenea, in urma evaluarii tehnico-profesionale a echipelor de realizare a proiectului, din cele opt companii care indeplineau cerintele din caietul de sarcini doar trei au obtinut peste 70 de puncte, calificandu-se astfel in a doua etapa a selectiei pentru atribuirea contractului de realizare a brandului de turism al Romaniei.
Urmatoarea etapa presupune desemnarea consortiului castigator dupa criteriul cel mai mic pret.
Cei 13 ofertanti au fost: 1. Colorado; 2. Saatchi & Saatchi Design - lider de asociere, GFK NOP - partener; 3. Siegel + Gale Limited - lider de asociere, Grapefruit SRL- partener, Flamingo Research Limited - partener; 4. Saffron Brand Consultants SA - lider de asociere, Brandient Consult SRL- partener, Acacia Avenue Limited - partener (selectate); 5. Kohl & Partner GmbH - lider de asociere, McCann Erickson GmbH - partener; 6. Brandflight AB - lider de asociere, ReD Associates Holding A/S – partener, Branding Patres SRL - partener; 7. Inarea Strategic Design SRL - lider de asociere, Cappelli Communication SRL – partener, IPK International GmbH - partener; 8. Nouveau Monde DDB Ecomonic Interest Group (EIG) (DDB Travel & Tourism) - lider de asociere, Detente Consultants – partener, IPSOS - partener; 9. BBDO Portugal - lider de asociere, Graffiti BBDO SA – partener, Mercury Research SRL – partener; 10. Landor Associates GmbH - lider de asociere, Millward Brown - partener; 11. Hypermedia Solutions LLC dba FutureBrand; 12. THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - lider de asociere, Taylor Nelson Sofres SA - partener (selectate); 13. SC TBWA Bucuresti SRL - lider de asociere, SC GKF Romania SRL- partener (selectate).
Pentru evaluarea ofertantilor, Ministerul Turismului a apelat la serviciile consultantilor International Advertising Association, Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice.
Pentru realizarea brandului turistic national, Romania are alocate fonduri europene de doua milioane de euro, prin Programul Operational Regional, Axa prioritara 5 – Dezvoltarea durabila si promovarea turismului, Domeniul major de interventie 5.3. - Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica, Operatiunea „Crearea unei imagini pozitive a Romaniei prin dezvoltarea si promovarea Brandului Turistic National”.

Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
INTERVIU cu ambasadorul României la Berlin, Emil Hurezeanu: Prin trecut și „milionul de mesageri români din Germania, ne leagă de această țară și germani un extraordinar patrimoniu comun”
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Brandul e problema Romaniei?
Sau infrastructura de kkt si realitatea de prost gust??? Ce ridicol romanesc perfect!
Numai ca:
1) a fost eliminat McCann Erickson ???? - tipi is super tari, cred ca un sfert din reclamele de la noaptea devoratorilor de publicitate is facute de ei (de asta imi cam miroase afacerea)
2) o campanie de branding de tara nu inseamna doar niste reclame bine gandite, cu un mesaj unitar
brandul trebuie sa reprezinte produsul si filozofia din spatele lui, asta inseamna ca e nevoie de foarte multa colaborare la toate nivelurile:
- min. transporturilor pt. infrastructura
- lanturi hoteliere
- particulari (da cei cu mici case sau pensiuni din moldova si maramures)
- consilii locale si judetene
- si multi altii, nu mai detaliez
Din pacate la noi fiecare vrea sa ia cat mai mult din os, in loc sa ne ajutam intre noi sa gasim oase mai mari
Raportul AdMarket din 2008 arata ca Brandient sunt lideri de piata ca reputatie: http://kitblog.com/2009/02/brandient_reputation_leader.html, urmati de Grapefruit si Leo Burnett. Cititi mai multe pe subiect inainte sa aruncati cu pareri.
In plus, banii provin din fonduri europene, dupa cum scrie chiar in articol - si sunt destinati acestui proiect. Prin urmare, chiar admitand ca brandul nu e "problema principala" a tarii, acesti bani nu pot fi alocati altor prioritati.
La sfarsit vom avea un nou "Fabulospirit", slogan de 2 bani. Ca tot am ajuns la criteriul pretului cel mai mic.
Go, Udrea, go ... inapoi, la Plescoi!