"Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului lanseaza procedura de achizitie de publicitate pe canale internationale de televiziune, cu un buget maxim de 4.000.000 Euro fara TVA, actiune cofinantata in cadrul Programului Operational Regional 2007-2013, Axa 5, operatiunea "Crearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica prin definirea si promovarea brandului turistic national", a precizat Ministerul Dezvoltarii.
Potrivit acestuia, obiectivul general al campaniei este promovarea brandului turistic national pe canalele internationale de televiziune "in scopul crearii unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica, a cresterii gradului de cunoastere a tarii pe plan international si a cresterii numarului de turisti proveniti in special de pe principalele piete prioritare identificate in Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007 - 2026".
- Vor fi difuzate spoturi de 30 secunde si de 20 de secunde in proportie egala (50% spoturi de 30 de secunde si 50% spoturi de 20 de secunde). Ofertantul va asigura distributia spoturilor pe durata unei campanii de 12 luni iar numarul difuzarilor va fi distribuit in mod egal pe zile. MDRT doreste ca cel putin 60% din spoturile difuzate pe fiecare din cele trei posturi sa fie difuzate la ore de maxima audienta corespunzatoare fiecarei regiuni geografice acoperite de fiecare dintre acestea.
Posturile de televiziune vizate sunt primele trei posturi de televiziune internationale in functie de audienta in randul persoanelor care calatoresc (in interes de afaceri si de placere, minim 6 calatorii pe an) conform datelor furnizate de European Media and Marketing Survey (EMS) pentru anul 2010.
Criteriul de atribuire a contractului este oferta cea mai avatajoasa din punct de vedere economic in conditiile celui mai mic cost pe punctul de audienta, conform media planului oferit. Durata contractului este de 12 luni de la data atribuirii acestuia.
- Brandul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden", lansat in iulie la Shanghai, a starnit o serie de controverse din cauza asemanarii izbitoare cu un alt logo comercializat pe internet.
- Elena Udrea a declarat atunci ca produsul a fost achizitionat "in urma unei licitatii publice de la o mare firma de brand". Firma se numeste THR-TNS, iar Udrea a subliniat respectabilitatea firmei argumentand ca aceasta are contracte cu tari precum Spania, Grecia, SUA, Cuba.
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 10 martie 2011, urmand ca ofertele sa fie deschise pe 14 martie.
Principalele conditii pe care trebuie sa le indeplineasca firmele participante:
- Garantie de participare de 340.000 RON; garantie de buna executie: 10% din valoarea fara TVA a contractului
- Media cifrei de afaceri pe ultimii 3 ani trebuie sa fie egala sau mai mare de 34.000.000 Lei sau echivalentul acestei sume in
- Se solicita experienta similara pentru contracte incheiate prin prezentarea unei liste a principalelor prestari de servicii similare efectuate in ultimii 3 ani continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati si prezentarea unui contract de servicii anterior ce reprezinta din punct de vedere valoric suma de cel putin 1.200.000 euro, echivalent a 5.160.000 lei sau prezentarea a maxim trei contracte anterioare a caror suma cumulata sa fie minim 2.000.000 euro, echivalent a 8.600.000 lei.
- Se va anexa cel putin o recomandare emisa de beneficiarii care au derulat campanii publicitare.
infrastuctura cfr ca sa nu mai facem 400-500 km in 6.30 - 7.30 ore (pun pariu ca daca s-ar reduce la jumate timpul ar veni si calatorii - again).
Si bulgarii au inceput de la un punct.Sunt de acord ca sunt inaintea noastra cu 10 ani.Iar asta se datoreaza faptului ca au inceput promovarea turismului si investitiile in infrastructura in urma cu 10 ani.Ma intreb guvernul tariceanu ce a facut ptr turism.Ce investitii in infrastructura domeniului a facut?Cate sosele judetene,cati km de autostrada,cate partii,patinoare etc a facut?Mai ales ca duduia economia si erau bani.In plina criza ec Udrea a facut mult mai multe ptr turismul romanesc decat oricare ministru al turismului in 20 de ani.Si sa nu ma luati ca a facut cu bani de la buget.80%din banii investiti de ministerul ei sunt bani europeni.
Un singur cuvant este de zis: I N C O M P E T E N T A.
De ex. Italia nu are Min. Turismului. In schimb are initiativa privata si infrastructura bine pusa la punct. Poate ca ar trebui sa luam exemplu si de la ei.
Ministerul umbla cu tichia de margaritar pe crestetul capului si in c... gol. E jenant....
Daca am cheltuit in plus si turistul a venit in minus...eu zic sa ne schimbam strategia, ca am mai avut o campanie tot asa, pe Euronews si Eurosport care trebuia sa aduca turisti...si nu stiu ce cum se facu ca a adus..."decat ca" in Bulgaria si Ungaria..
Unii oameni sunt inchisi pentru ca ar repara 45 de acoperisuri de scoli cu banii astia si nu 50...beware Clopotzel, nu semna nimic!
sau este doar o fumigena?
Marius
Cu ce nu sunt eu de acord!?? Avem mulţi tineri foarte deştepţi, foarte talentaţi! De ce nu-i folosim? Brand-ul de ţară putea fi făcut de copiii noştri de 1000 de ori mai bine şi mai frumos!
De ce nu-i folosim?
La ce să vină turiştii în ţara noastră?! Pentru a ajunge oriunde trebuie să meargă pe drumuri desfundate, sau pline de gropi, sau strâmte, sau... să dea nas în nas cu poliţişti aroganţi gata oricând să-i amendeze. Dacă vrei să aduci turişti trebuie să asiguri masă, cazare, transport, programe de distracţie sau de vizitare diverse obiective. Trebuie să te ocupi de turişti din momentul în care vin şi până pleacă; nu doar masă şi casă şi.. în rest îi laşi de izbelişte....
Putem cheltui orcâţi bani pe reclama! Degeaba... Peste tot în lume se ştie că România este o ţară frumoasă, păcat că este condusă şi acum şi ieri şi alaltăieri!...
- prestari de servicii similare in ultimii 3 ani - cel putin 1.200.000 euro,
- sau trei contracte anterioare a caror suma cumulata sa fie minim 2.000.000 euro,
La aceste conditii, cate firme credeti ca se califica? luati in calcul ca ultimii 3 ani inseamna doi ani crizati (2010 si 2009) pus unul aproape crizat 2008
Cate firme de publicitate au avut in acesti ani contracte sa se califice la asa conditii? si mai ales CARE?
Daca cineva are o explicatie logica referitor la modul in care s-au ales aceste sume sa ne-o spuna si noua.
In ziua in care s-a lansat brandul de tara, Udrea era la Shanghai. In aceeasi zi, Antena 3 a descoperit, asa, ca din intamplare, din n site-uri de pe lumea asta, taman site-ul cu firma care avea frunza asemanatoare.
Dupa o luna site-ul a disparut, iar Registrul Comertului din Irlanda a confirmat ca acea firma nu a existat, nu a fost inregistrata niciodata oficial. Deci nu avea nici logo oficial.
Astept momentul cand Udrea va scoate hartia de la Registrul Comertului din Irlanda. Judecand dupa firma de imagine care o consiliaza, cred ca o s-o faca la momentul potrivit.
Cat despre promovarea turismului, asta peste tot in lume se face permanent. Iar sumele pe care le dam noi sunt chiar mici raportat la teritoriu, populatie destinatii si obiective de interes. Orice guvern care va veni va trebui sa aloce mai mult.
Nu ma dau in vant dupa Udrea, dar despre turism si promovarea imaginii ar trebui sa iasa sa vorbeasca aia care stiu cu ce se mananca astea.
Cu alte cuvinte, de mai e nevoie de un itnermediar (operatorul economic ce va licita), din moment ce se putea licita direct difuzarea?
De ce nu liciteaza direct difuzarea?
Pai, raspunsul mi-l dau singur, sa o scutesc pe doamana Udrea sa ma mai trimita dupa castraveti ca data trecuta, cand a zis ca "pe site este pus contractul de atribuire", si cand m-am dus sa vad, pe site era numai un model de contract, ala de se aplica la toate firmele (fara sume, fara conditii fara nimic), de-l gaseste oricine pe web-ste-ul ANRMAP....
Ia de-ai doamana Udrea (cu copy /paste, ca tot romanul traitor in societate bazata pe cunaostere...):
"Domnule, aceasta este procedura prevazuta e legislatia in vigoare si care presupune utilizarea eficaenta a fondurilor publice". Puteti pune si sosul de "bla-bla", mai adaugati un citat fara sens din ce-o fi si gata- se cheama ca "ati raspuns".
Va intreb: ce faceti cu banii? De cati bani aveti nevoie ca sa va vedeti fericirea cu ochii?